2022-03-31, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Sinner ger upp vid 1-4. Francisco Cerundolo till semifinal. Sinner hade blåsor i foten enligt expertisen på Twitter. Jobbigt.

Blåsor liksom, skaffa ett par skor som passar. Synd, Sinner är en sevärd spelare.

Kikar lite på Ruud vs Zverev, tysken börjar hitta rätt nu, vänder nog detta.
Citera
2022-03-31, 04:17
Bannlyst
MT Ruud, för BLÅSA på foten. Verkar vara smittsamt.
Citera
2022-03-31, 11:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
MT Ruud, för BLÅSA på foten. Verkar vara smittsamt.

Nåja, han vann ändå. Fin merit för Ruud, som möter Cerundulo i semin och bör vinna lätt. 6-2 6-2 gissar jag.

Blåsor i fötterna är inget nytt, ingen har väl glömt Cilics tårar i Wimbledonfinalen mot Federer 2017? Jag vet inte om det är en förstagångsgrej - att spelarna inte ser problemet förrän det väl händer, och först därefter börjar ta hand om fötterna och smörjer in dem eller tejpar. Men visst känns det som en futtig grej att förlora en match på. De flesta av oss, för att inte säga alla, har väl nån gång fått skavsår av nya skor?
Citera
2022-03-31, 11:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Från damklassen i Miami kan vi konstatera att Osaka glädjande nog verkar vara tillbaka på allvar . Har slagit Kerber, Riske och nu senast Collins i raka set. Framför allt 6-1 6-2 mot Collins imponerar. Eftersom alla slår alla i damtennisen så möter Osaka (oseedad) nu Bencic (22) i ena semifinalen medan Swiatek (2) ställs mot Pegula (16) i den andra. Tror att Swiatek tar hem det till slut, som sig bör eftersom hon blir ny världsetta efter Barty.
Citera
2022-03-31, 21:03
Medlem
Varje gång det vankas en andraserve att returnera, är han med på noterna, Hurkacz. Rejäla kliv in, rejält pangande. Kul att se.
Citera
2022-03-31, 21:08
Medlem
Men det är nåt fel på Medvedev. Verkar lite groggy.
Citera
2022-03-31, 21:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Men det är nåt fel på Medvedev. Verkar lite groggy.

Synd för matchen. Men Hurkacz trivs i Miami, han slog ju Sinner i finalen i fjol. Medvedev hade tydligen blivit världsetta igen om han vunnit matchen. Vore ju surt om de där två veckorna på tronen skulle bli hans enda ... men så blir det knappast.
Citera
2022-04-01, 10:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Kan inte bara Swiatek lägga sig i finalen så att återkomsten och lyckan är fullbordad? SVT blir så till sig att de inte ens korrekturläser texten.

Citat:
Känslosam Osaka till final

Naomi Osaka grät glädjetårar efter att ha nått finalen i Miami Open genom att besegra Belina Bencic med 2 1 i set.

-Ibland blir jag överväldigad av mina tankar, säger tennisstjärnan.

Den japanska stjärnans känslor har åkt berg- och dalbana den senaste tiden. från att ha häcklats under turneringen i Indian Wells till att triumfera i Miami. 2-1 i set mot den olympiska mästaren Belinda Bencic tog den fyrfaldiga grand slam-vinnaren till lördagens final där hon möter världsettan Iga Swiatek.
(SVT Text)
Citera
2022-04-01, 11:10
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Från damklassen i Miami kan vi konstatera att Osaka glädjande nog verkar vara tillbaka på allvar . Har slagit Kerber, Riske och nu senast Collins i raka set. Framför allt 6-1 6-2 mot Collins imponerar. Eftersom alla slår alla i damtennisen så möter Osaka (oseedad) nu Bencic (22) i ena semifinalen medan Swiatek (2) ställs mot Pegula (16) i den andra. Tror att Swiatek tar hem det till slut, som sig bör eftersom hon blir ny världsetta efter Barty.
Inte för att vara sån men såg du ens matchen mot Collins? Collins borde )och jag trodde verkligen hon skulle) "retirat" för hon kunde verkligen inte spela överhuvudtaget. I slutet slog hon underarmsservar och jag vet inte riktigt vad hon höll på med faktiskt. 😑. Samtidigt har hon ju fått ge upp i ganska många matcher pga skada så hon ville väl ändå fullfölja matchen kan jag tänka mig.
Citera
2022-04-01, 11:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Inte för att vara sån men såg du ens matchen mot Collins? Collins borde )och jag trodde verkligen hon skulle) "retirat" för hon kunde verkligen inte spela överhuvudtaget. I slutet slog hon underarmsservar och jag vet inte riktigt vad hon höll på med faktiskt. 😑. Samtidigt har hon ju fått ge upp i ganska många matcher pga skada så hon ville väl ändå fullfölja matchen kan jag tänka mig.

Nej, jag såg inte matchen. Därför nöjde jag mig med att skriva att siffrorna imponerade
Citera
2022-04-01, 20:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Bollkallarna - eller vad man ska kalla dem - i Miami är ett kapitel för sig. Vet inte om det är nån funkisgrej eller nåt, men nu under Ruud-Cerundulo är snittåldern säkert över 40 år. Min favorit är snubben i helskägg som dessutom är enormt fet och knappt kan röra sig. Lite skillnad mot tolvåringarna som brukar pila runt som små vesslor på turneringar i Sverige.
Citera
2022-04-01, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Bollkallarna - eller vad man ska kalla dem - i Miami är ett kapitel för sig. Vet inte om det är nån funkisgrej eller nåt, men nu under Ruud-Cerundulo är snittåldern säkert över 40 år. Min favorit är snubben i helskägg som dessutom är enormt fet och knappt kan röra sig. Lite skillnad mot tolvåringarna som brukar pila runt som små vesslor på turneringar i Sverige.

Jag har sett honom i säkert tre matcher här, skulle jag tro. Vid ett tillfälle fumlade han dessutom till det när han skulle ta bollen: tappade den. Såg ju inte direkt ut som största bolltalangen.

Sen har vi den feta svarta killen som jag tror är en säkerhetsvakt, syns i bakgrunden sittandes när de servar. Ser ut som en fet rappare. Men ok, för en vakt vill man ha lite annan fysik.

Tråkig match, men skönt att Ruud vinner. Hade velat se Kecmanovic - Alcaraz igår. Alcaraz lirar ju alltid mitt i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in