Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-08, 00:00
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16029728.ab

Varför skulle detta på något sätt vara mcdonalds ansvar... ska jag stämma cafebar för jag bränt mig på automatkaffe?
Citera
2013-01-08, 00:52
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyfrillan

Varför skulle detta på något sätt vara mcdonalds ansvar... ska jag stämma cafebar för jag bränt mig på automatkaffe?
Tankarna för mig till den där gamla kärringen som brände sig av kaffet i USA och stämde dom på x antal miljoner dollar
Citera
2013-01-08, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
En RC vänder inga burgare mer än vid extrema fall, om ens då.

Men försök du kliva in som chef och få en skock med just svettiga, finniga bögar att göra som DU vill för att få nöjda gäster. En kategori gäster som är dom mest gnälligaste som finns.

Du tror inte att det krävs en del bakom pannbenet för att klara av och orka det jobbet. Du skulle inte ens orka med att delge ungdomarna dagens schema och todo-lista.

Dum i huvudet på riktigt? Jag har sett otaliga Resturangchefer flippa burgare på McDonald´s och max. Såg igår att Områdesansvarig (Stort län) stod i Mcdriven och jobbade.
Citera
2013-01-08, 01:41
Medlem
Locri-Buffys avatar
De sparkade en kompis som hade provanställning. Anledningen var att han var sjuk ofta, han hade influensan i en vecka på 6 månader. Det blev jobbigt för dem med pappersarbete om han skulle bli sjuk mera. Det räckte tydligen, eftersom han var provanställd och de inte behövde ange skäl för uppsägning. Jag tycker dock att det låter helt jävla olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Tankarna för mig till den där gamla kärringen som brände sig av kaffet i USA och stämde dom på x antal miljoner dollar
Det var innan man var tvungen att skriva på muggen att det var varmt. McDonald's kaffe är ju extremt upphettat/inte avsvalnat innan det serveras. Nu har alla muggar en märkning med en ångande kopp.
http://www.clipartpal.com/_thumbs/00100020853_tns.png
Senast redigerad av Locri-Buffy 2013-01-08 kl. 01:49.
Citera
2013-01-08, 04:21
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyfrillan

Löst folk ser sin chans till femton minuter i rampljuset, x antal rabattkuponger från McD och tidningarna ser sin chans till snyftartiklar.
Citera
2013-01-08, 10:57
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Dum i huvudet på riktigt? Jag har sett otaliga Resturangchefer flippa burgare på McDonald´s och max. Såg igår att Områdesansvarig (Stort län) stod i Mcdriven och jobbade.

Är DU dum på riktigt?
Områdesansvarig och RC. Vet du ens skillnaden?
Stå i Driven och Flippa burgare. Vet du ens skillnaden?
Citera
2013-01-08, 15:27
Medlem
mbois avatar
Citat:
Är DU dum på riktigt?
Jag har jobbat på en annan kedja än McDonalds och min RC stod i driven och även flippade burgare. Även folk på lite högre positioner har kommit och knegat lite (ja, både fixat burgare och pommes b.la)
Citera
2013-01-08, 17:14
Medlem
Citat:
Är DU dum på riktigt?

Gissar på att du tillhör den gamla skolan på McDonalds då hierarkin var mer tydlig än vad den är idag. Mer raka rör då. Nuförtiden så golvar RC, 1:ass,2:ass osv under luncher och middagar. Men visst förekommer det RC's som inte gör det. Men de är oftast inte så poppis bland övrig personal.
Citera
2013-01-08, 17:37
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Gissar på att du tillhör den gamla skolan på McDonalds då hierarkin var mer tydlig än vad den är idag. Mer raka rör då. Nuförtiden så golvar RC, 1:ass,2:ass osv under luncher och middagar. Men visst förekommer det RC's som inte gör det. Men de är oftast inte så poppis bland övrig personal.

Även restaurangcheferna har väl (förhoppningsvis) nån gång i sin karriär stått i köket, så dom borde ju kunna det. På det McD jag jobbade på en sommar var chefen helt okej i köket, fast han var mest back-up när det blev för mycket.
Störde mig mer på arbetsledarna, för dom snackade så mycket skit om varann!
Citera
2013-01-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Även restaurangcheferna har väl (förhoppningsvis) nån gång i sin karriär stått i köket, så dom borde ju kunna det. På det McD jag jobbade på en sommar var chefen helt okej i köket, fast han var mest back-up när det blev för mycket.
Störde mig mer på arbetsledarna, för dom snackade så mycket skit om varann!

Alla har börjat längst ned. Även medarbetare på HK som inte tidigare jobbar på en restaurang får göra det i några veckor för att prova på.
Citera
2013-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Alla har börjat längst ned. Även medarbetare på HK som inte tidigare jobbar på en restaurang får göra det i några veckor för att prova på.

Runt lanseringen av McWrap stod jag i dt 2:an tillsammans med vår franchisetagare, vår supervisor stod på BOP:en (fritösstationen) och vår RC stod på beställningen (bestämmer vad som ska göras, inspekterar och packar burgare, typ.) i köket.

Så här är våra högre höns med där det behövs, när det behövs. Dom är i regel dom första som kan lämna sin station, bortsett från skiftledaren, om det blir mindre att göra.
Citera
2013-01-08, 21:56
Medlem
Snabb fråga - Vad kostar en Big Tasty (bara burgaren)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in