Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
http://www.cykelringen.se/articles.a...61,1728,1729,&
Kanske man ska ta och köpa i helgen. Ska skaffa en jag också.
Bor i Stockholm och insett hur mycket billigare det blir än med det där äckliga, kollektiva och sviiiindyra SL. Bra för miljön är kanske en bonus bara...
Undvik Cykelringen som pesten!
De säljer billiga cyklar som lockar till sig alla de som vill spara pengar. När man väl är där och handlar så känner man sig kanonnöjd över hur bra affär man har gjort. När sedan man sedan får problem med den billiga cykeln så är de fullkomligt ointresserade av att hjälpa till med att åtgärda felen...
Har själv haft
en och samma cykel inlämnad för reparation över tio gånger utan att de kunde hjälpa mig. Att jag lät dem försöka laga cykeln tio gånger berodde på att jag verkligen ville ha just den cykelmodellen. När jag till slut ruttnade och inte ville se cykeln längre så var det kalla handen från Cykelringen...
Jag ville häva köpet med stöd av konsumentköplagen då de inte kunnat hålla mig skadelös, och att de fått åtta gånger utöver de två lagstadgade gångerna på sig att lösa cykelns fel utan att lyckas. Det hela slutade med att butiken överlämnade ärendet till deras dåvarande ägare och tillika VD
Göran Duhrin (googla gärna på hans namn!) som hånflinande sade så här:
"Ja, så här är det... Jag har nu hört hur du håller på nere i butiken. Hahaha... Du ringer och terroriserar butiken över hur synd det är om dig och bla bla bla.. Vi vill inte se dig och din jävla cykel i fortsättningen! Och du kommer aldrig att få några pengar tillbaka härifrån, om du nu tror det! Så, jag avslutar samtalet här och nu. Ha det så bra! *klick*"
Jag anmälde saken till ARN - allmänna reklamationsnämnden - och vann där en jordskredsseger!
Jag återfick pengarna för cykelns värde, mina utlägg för resor, telefon, plus en mindre ersättning för att jag blev kränkt av deras högsta chef (jo, jag spelade naturligtvis in samtalet med den debile chefen som ARN sedan kunde ta del av..).
Köp
ALDRIG ALDRIG ALDRIG en cykel därifrån - du blir bara besviken i slutändan!
Jag har ungefär fyra andra liknande historier som bekanta till mig kan berätta om vad det gäller Cykelringens policy att konsekvent neka kunder hjälp vid fel och problem med deras billiga skitprodukter. Dock är det inte lika magstarka historier som min...
.