Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
http://www.cykelringen.se/articles.a...61,1728,1729,&

Kanske man ska ta och köpa i helgen. Ska skaffa en jag också.
Bor i Stockholm och insett hur mycket billigare det blir än med det där äckliga, kollektiva och sviiiindyra SL. Bra för miljön är kanske en bonus bara...

mjo jag borde nog ta min cykel till jobbet också. fast just nu låter det som om jag satt spelkort på ekrarna när jag cyklar vilket är lagom pinsamt. måste få någon händig typ att laga den.
Citera
2008-05-29, 23:14
Medlem
http://www.lindbergscykel.se//produc...oducts_id=1691

oj oj..kul 4-års present kanske?
Citera
2008-05-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholic
http://www.lindbergscykel.se//produc...oducts_id=1691

oj oj..kul 4-års present kanske?
trodde det var en cross först
Citera
2008-05-29, 23:31
Medlem
Cyklar snor man väl?
Inte köper man de.
Citera
2008-05-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demetrio
trodde det var en cross först

hehe..hade ju vart nåt det med. vet en galen pappa som tvingade ut sin 4-åring på cross iof. "nej nej, inget å vara rädd för, kör bara" och så putt ner för backen
Citera
2008-05-30, 04:27
Medlem
En fruktpizzas avatar
..

Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
http://www.cykelringen.se/articles.a...61,1728,1729,&

Kanske man ska ta och köpa i helgen. Ska skaffa en jag också.
Bor i Stockholm och insett hur mycket billigare det blir än med det där äckliga, kollektiva och sviiiindyra SL. Bra för miljön är kanske en bonus bara...

Undvik Cykelringen som pesten!

De säljer billiga cyklar som lockar till sig alla de som vill spara pengar. När man väl är där och handlar så känner man sig kanonnöjd över hur bra affär man har gjort. När sedan man sedan får problem med den billiga cykeln så är de fullkomligt ointresserade av att hjälpa till med att åtgärda felen...

Har själv haft en och samma cykel inlämnad för reparation över tio gånger utan att de kunde hjälpa mig. Att jag lät dem försöka laga cykeln tio gånger berodde på att jag verkligen ville ha just den cykelmodellen. När jag till slut ruttnade och inte ville se cykeln längre så var det kalla handen från Cykelringen...

Jag ville häva köpet med stöd av konsumentköplagen då de inte kunnat hålla mig skadelös, och att de fått åtta gånger utöver de två lagstadgade gångerna på sig att lösa cykelns fel utan att lyckas. Det hela slutade med att butiken överlämnade ärendet till deras dåvarande ägare och tillika VD Göran Duhrin (googla gärna på hans namn!) som hånflinande sade så här: "Ja, så här är det... Jag har nu hört hur du håller på nere i butiken. Hahaha... Du ringer och terroriserar butiken över hur synd det är om dig och bla bla bla.. Vi vill inte se dig och din jävla cykel i fortsättningen! Och du kommer aldrig att få några pengar tillbaka härifrån, om du nu tror det! Så, jag avslutar samtalet här och nu. Ha det så bra! *klick*"

Jag anmälde saken till ARN - allmänna reklamationsnämnden - och vann där en jordskredsseger! Jag återfick pengarna för cykelns värde, mina utlägg för resor, telefon, plus en mindre ersättning för att jag blev kränkt av deras högsta chef (jo, jag spelade naturligtvis in samtalet med den debile chefen som ARN sedan kunde ta del av..).

Köp ALDRIG ALDRIG ALDRIG en cykel därifrån - du blir bara besviken i slutändan!

Jag har ungefär fyra andra liknande historier som bekanta till mig kan berätta om vad det gäller Cykelringens policy att konsekvent neka kunder hjälp vid fel och problem med deras billiga skitprodukter. Dock är det inte lika magstarka historier som min...

.
Citera
2008-05-30, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza

plus en mindre ersättning för att jag blev kränkt av deras högsta chef (jo, jag spelade naturligtvis in samtalet med den debile chefen som ARN sedan kunde ta del av..).

Hehe, sånt här beteende bör uppmuntras.

Jag var inne på att köpa en cykel från CR men kommer nog att låta bli.

Förresten undrar jag vart man kan få tag i begagnade militärcyklar. Någon som vet?
Citera
2008-05-30, 06:34
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
http://www.haraldnyborg.se/

Fast jag vet ju inte om du har nån sån i närheten förstås!

Sämre kvalitet hittar man väl inte på svenska marknaden?

Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Och http://www.cykelringen.se/ kanske? just nu 50-70% rabatt utan undantag står det.

Ingen rabbat hos cykelringen, bara påhittade ordinarie priser så det ska se billigt ut och lura folk att det är rabbat på cyklarna.

Billigt och ändå någon lite kvalitet kvar så blir det nog Biltema.
Citera
2008-05-30, 07:49
Medlem
Citat:

De säljer billiga cyklar som lockar till sig alla de som vill spara pengar. När man väl är där och handlar så känner man sig kanonnöjd över hur bra affär man har gjort. När sedan man sedan får problem med den billiga cykeln så är de fullkomligt ointresserade av att hjälpa till med att åtgärda felen...

Har själv haft en och samma cykel inlämnad för reparation över tio gånger utan att de kunde hjälpa mig. Att jag lät dem försöka laga cykeln tio gånger berodde på att jag verkligen ville ha just den cykelmodellen. När jag till slut ruttnade och inte ville se cykeln längre så var det kalla handen från Cykelringen...

Jag ville häva köpet med stöd av konsumentköplagen då de inte kunnat hålla mig skadelös, och att de fått åtta gånger utöver de två lagstadgade gångerna på sig att lösa cykelns fel utan att lyckas. Det hela slutade med att butiken överlämnade ärendet till deras dåvarande ägare och tillika VD Göran Duhrin (googla gärna på hans namn!) som hånflinande sade så här: "Ja, så här är det... Jag har nu hört hur du håller på nere i butiken. Hahaha... Du ringer och terroriserar butiken över hur synd det är om dig och bla bla bla.. Vi vill inte se dig och din jävla cykel i fortsättningen! Och du kommer aldrig att få några pengar tillbaka härifrån, om du nu tror det! Så, jag avslutar samtalet här och nu. Ha det så bra! *klick*"

Jag anmälde saken till ARN - allmänna reklamationsnämnden - och vann där en jordskredsseger! Jag återfick pengarna för cykelns värde, mina utlägg för resor, telefon, plus en mindre ersättning för att jag blev kränkt av deras högsta chef (jo, jag spelade naturligtvis in samtalet med den debile chefen som ARN sedan kunde ta del av..).

Köp ALDRIG ALDRIG ALDRIG en cykel därifrån - du blir bara besviken i slutändan!

Jag har ungefär fyra andra liknande historier som bekanta till mig kan berätta om vad det gäller Cykelringens policy att konsekvent neka kunder hjälp vid fel och problem med deras billiga skitprodukter. Dock är det inte lika magstarka historier som min...

.

oj! hade jag inte en aning om. har bara hört bra saker om cykelringen. illa illa..
lutar åt att jag köper en från biltema. cykeln kommer ju bara användas i ett MAX två år så någon märkescykel blir det inte till att köpa. har aldrig hört att biltemas cyklar skulel vara dåliga heller.
Citera
2008-05-30, 12:11
Medlem
suocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heyeyey

Förresten undrar jag vart man kan få tag i begagnade militärcyklar. Någon som vet?

militärcyklar brukar vara populära bland studenter, om det finns univerisitet i din stad, kolla på anslagen där. Annars tycker jag militärcyklar är kassa, har haft några stycken, de är bekväma eftersom de har tjocka däck, men de väger väldigt mycket och är riktigt tunga att trampa.

Om man vill ha en billig cykel är det bara ta en promenad och kolla efter dumpade cyklar, oftast väldigt enkelt att fixa dem. Det är dessutom fullt lagligt.
Citera
2008-05-31, 03:19
Medlem
En fruktpizzas avatar
....

Citat:
Ursprungligen postat av Heyeyey

Bra! Jag ville inte låta som Plus-Sverker, men Cykelringen är fortfarande inte något bra företag att satsa på - om man inte vill ha oändliga tjafs om fullkomligt självklara saker.

Reklamationer och garantiärenden är totalt okända begrepp för cykelmånglarna som gud glömde...

Citat:
Ursprungligen postat av Melancholic
oj! hade jag inte en aning om. har bara hört bra saker om cykelringen. illa illa..
lutar åt att jag köper en från biltema. cykeln kommer ju bara användas i ett MAX två år så någon märkescykel blir det inte till att köpa. har aldrig hört att biltemas cyklar skulel vara dåliga heller.

Jag har också hört bra saker om Cykelringen. Och jag är helt övertygad om att de har (några) nöjda kunder. Det finns säkert också några ansvarstagande butikschefer som faktiskt hjälper sina kunder när de levererat måndagsexemplar, men det är påfallande ofta som Cykelringen också skiter i att ställa saker och ting till rätta - fast kunden är helt icke-vållande.

Biltemas cyklar har jag däremot bara hört gott om. Detta förutsatt att man kan montera ihop dem på rätt sätt själv förstås. Biltemas cyklar håller en långt mycket högre standard än vad Cykelringens diton gör! Synd att deras billiga och roliga tandemcykel har gått ur produktion... Du blir garanterat mera nöjd med Biltemas cyklar!

PS. Ikea säljer ockå en billig och kul cykel just nu! www.ikea.se

Lycka till!

.
Citera
2008-05-31, 21:39
Medlem
Citat:
Bra! Jag ville inte låta som Plus-Sverker, men Cykelringen är fortfarande inte något bra företag att satsa på - om man inte vill ha oändliga tjafs om fullkomligt självklara saker.

Reklamationer och garantiärenden är totalt okända begrepp för cykelmånglarna som gud glömde...

Jag har också hört bra saker om Cykelringen. Och jag är helt övertygad om att de har (några) nöjda kunder. Det finns säkert också några ansvarstagande butikschefer som faktiskt hjälper sina kunder när de levererat måndagsexemplar, men det är påfallande ofta som Cykelringen också skiter i att ställa saker och ting till rätta - fast kunden är helt icke-vållande.

Biltemas cyklar har jag däremot bara hört gott om. Detta förutsatt att man kan montera ihop dem på rätt sätt själv förstås. Biltemas cyklar håller en långt mycket högre standard än vad Cykelringens diton gör! Synd att deras billiga och roliga tandemcykel har gått ur produktion... Du blir garanterat mera nöjd med Biltemas cyklar!

PS. Ikea säljer ockå en billig och kul cykel just nu! www.ikea.se

Lycka till!

.

ja det lutar åt att låta det bli biltema. ikea kunde jag inte hitta någon cykel på? eller är den itne med på sidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in