Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Tempot rent allmänt i livet är snabbare, mobiler blir datorer, du kan vara online överallt, allt ökar i takt och så även hängen, klubbarna och dess rekrytering. Det har blivit en omedveten anpassning till det som sker runt omkring, på gott och ont, men hellre hänga med på resan än att vara statist.

Visst kan man göra mer hyss om man inte syns, men hyssen är inte det primära. Tro det eller ej. Annars hade ju "vanliga" bikers inte varit med i 1%.

Vi har lite olika syn på det där med det primära tror jag. Jag vet inte hur länge du har åkt hoj ? Men FÖRR var det primära att åka runt på fester hos olika klubbar och "hyssen" var mindre. Dessutom så tror jag det finns fler "vanliga" bikers utanför 1%-sfären idag och fler "ickebikers" i sfären.

Men flest i 1%-sfären idag tror jag är folk som knappast har åkt tre säsonger i rad. Inget fel i det,,jag hade heller aldrig åkt hoj innan jag gjorde det första gången på 70-talet. Skillnaden då var att man tog lärdom av dom äldre och visade respekt för deras kunnande. Det sitter i resten av livet kan jag lova.

Idag poppar klubbar upp som ogräs i takt med att dom gamla klubbarna lägger styret på hyllan,,,,,eller joinar några färger endast för att kunna finnas kvar och åka,,,INTE alltid för att dom älskar just den eller den klubben och deras filosofi.

Nu är mina skrivna ord inga sanningar i sig,,bara vad jag tänker på min kammare eller då jag luftar "brakaren" på nån öppen landsväg.
Mvh
"Suck"
Senast redigerad av "Suck" 2012-02-11 kl. 20:35. Anledning: Stavfel
Citera
2012-02-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
Vi har lite olika syn på det där med det primära tror jag. Jag vet inte hur länge du har åkt hoj ? Men FÖRR var det primära att åka runt på fester hos olika klubbar och "hyssen" var mindre. Dessutom så tror jag det finns fler "vanliga" bikers utanför 1%-sfären idag och fler "ickebikers" i sfären.

Men flest i 1%-sfären idag tror jag är folk som knappast har åkt tre säsonger i rad. Inget fel i det,,jag hade heller aldrig åkt hoj innan jag gjorde det första gången på 70-talet. Skillnaden då var att man tog lärdom av dom äldre och visade respekt för deras kunnande. Det sitter i resten av livet kan jag lova.

Idag poppar klubbar upp som ogräs i takt med att dom gamla klubbarna lägger styret på hyllan,,,,,eller joinar några färger endast för att kunna finnas kvar och åka,,,INTE alltid för att dom älskar just den eller den klubben och deras filosofi.

Nu är mina skrivna ord inga sanningar i sig,,bara vad jag tänker på min kammare eller då jag luftar "brakaren" på nån öppen landsväg.
Mvh
"Suck"
Idag är idag och bättre var de förr. Det brukar låta så och kanske var det så. Jag trivs i alla fall med läget som det är.
Citera
2012-02-11, 23:02
Medlem
Citat:
Idag är idag och bättre var de förr. Det brukar låta så och kanske var det så. Jag trivs i alla fall med läget som det är.

Bra,,
Jag kanske är för gammal för att lubba runt med skottsäker väst eller ha span på mej dygnet runt ?
Dags för ungdomarna att ta över. Allting har en ände ,korven har två.
Lycka till.

Mvh
"Suck"
Citera
2012-02-11, 23:20
Medlem
Citat:
Bra,,
Jag kanske är för gammal för att lubba runt med skottsäker väst eller ha span på mej dygnet runt ?
Dags för ungdomarna att ta över. Allting har en ände ,korven har två.
Lycka till.

Mvh
"Suck"
Nu springer inte jag runt med skottsäker väst men span har man säkert emellanåt. Låt dem spana, det är deras jobb. Jag har inget att dölja.

Man lär sig leva med allt, även om det räknade upp är störande moment, men dock så behöver de inte ingå i allas vardag.
Citera
2012-02-11, 23:37
Medlem
Citat:
Nu springer inte jag runt med skottsäker väst men span har man säkert emellanåt. Låt dem spana, det är deras jobb. Jag har inget att dölja.

Man lär sig leva med allt, även om det räknade upp är störande moment, men dock så behöver de inte ingå i allas vardag.

Jag skulle just lägga mej,,,, så jag tänker så här: Angående det fetmarkerade. Inte idag kanske,,men om det bryter ut ännu ett Sk.bikerkrig som vi hade i mitten av 90-talet. Är man inte i riskzonen då om man hänger runt klubbarna som skyltar med att vara 1% ? Hur kul är det att alltid behöva se sig över axeln ? Hur spännande är det att alltid behöva gå,,bo,,äta,,sova och skita tillsammans med en broder ?

Vill man ha det livet eller vill man åka och ha skoj på klubbar och festa med likasinnade ? UTAN att behöva riskera en granat upp i röven ? Att inte kunna utföra det PRIMÄRA (Åka hoj) utan risk för att bli avskjuten från bågen ?

Jaaa,,valet är fritt.
Mvh
"Suck"
"FEFR"
Citera
2012-02-11, 23:51
Medlem
Citat:
Jag skulle just lägga mej,,,, så jag tänker så här: Angående det fetmarkerade. Inte idag kanske,,men om det bryter ut ännu ett Sk.bikerkrig som vi hade i mitten av 90-talet. Är man inte i riskzonen då om man hänger runt klubbarna som skyltar med att vara 1% ? Hur kul är det att alltid behöva se sig över axeln ? Hur spännande är det att alltid behöva gå,,bo,,äta,,sova och skita tillsammans med en broder ?

Vill man ha det livet eller vill man åka och ha skoj på klubbar och festa med likasinnade ? UTAN att behöva riskera en granat upp i röven ? Att inte kunna utföra det PRIMÄRA (Åka hoj) utan risk för att bli avskjuten från bågen ?

Jaaa,,valet är fritt.
Mvh
"Suck"
"FEFR"

Klart att det inte skulle vara kul, men hur jävla kul är ett vanligt Svenssonliv å andra sidan? Grått, trist och inrutat. Gå upp till det vidriga jobbet på vintrarna och skatta bort nästan hälften.

Allt har sina för och nackdelar. Tur att alla är olika
Citera
2012-02-12, 00:08
Medlem
lotos avatar
Det ska tydligen pågå en fest i Bmc karlstad klubb lokal. Ska var mycket poliser och mycket gäster.
Vad e det för fest som pågår någon som vet.
Citera
2012-02-12, 00:25
Medlem
Citat:

Hur kan du inte ha något att dölja om du är yrkeskriminell?

Och som suck undrar även jag hur länge du åkt hoj?
Citera
2012-02-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loto
Det ska tydligen pågå en fest i Bmc karlstad klubb lokal. Ska var mycket poliser och mycket gäster.
Vad e det för fest som pågår någon som vet.
Det är en supporterfest. Bra att du är här som har bra koll och kul med någon man kan bolla grejer mellan.
Citat:
Ursprungligen postat av Bizquit
Hur kan du inte ha något att dölja om du är yrkeskriminell?
Är jag yrkeskriminell? Vad har du fått det ifrån?

Citat:
Och som suck undrar även jag hur länge du åkt hoj?
Suck och du är två olika individer, han är trrevlig och du har varit jävligt uppkäftig. Så därför får du givetvis inget svar.
Citera
2012-02-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampus666
till 99% så har du sett att det e så..ok...
Pinsamma i hela detta (det du till 99% e säker på) e ju i så fall att HA horar sig totalt. Att dom e på så låg nivå att dom måste "värva" riktiga bikers, Bandidos MC... shit va..
Something rotten in the Bandido Nation?
Cunts of the year = patchovers & hand-out of the patches. = HA.

Sen varför man patchar över e ju en annan historia.

Du brukar ha inlägg som verkar trovärdiga men detta måste bara va fel.

På vilket sätt horar sig HA totalt?
Det är Bandidos som börjat med att ta folk från HA. I början på 90talet var Jan Clark Jensen först och sen har det bara fortsatt med Granborg som en av de sista typ. HA gjorde detta för första gången i Sverige i slutet av förra året. Det känns som att du vart sårad över avhoppen från Bandidos. Och Bandidos som tog in nästan hela Outlaws o Loyalty för några år sen slår HA med hästlängder så då måste du kalla Bandidos något värre. Och hur är det med Outlaws då? De har plockat in allt dom fått tag på, så även Bandidostrogna, och leder hand-out of the patches ligan. De är störst cunts of the year sen flera år tillbaks. Sen har Bandidos rekryterat utslängda och avhoppade från HA men som jag förstått har HA inte gjort samma sak. De som gick till HA gjorde det när de var kvar i Bandidos så de kan ju inte ha varit utslängda. Och de som var fullvärdiga i Bandidos blev som bäst prospect om jag förstått det rätt, så HA verkar inte dela ut patchar alls. Denna låga nivå som du kallar det har faktiskt Bandidos börjat med. Ditt påstående om "cunts ocf the year" gäller inte HA utan någon annan klubb.

Att sen påstå att HA måste "värva" riktiga bikers, Bandidos MC är inte heller så troligt. HA är alla bikers ursprung då de var först. Alla andra är bättre eller sämre kopior av HA. Det är säkert naturligt för vissa att ta sig till en högre klubb så det är egentligen inte konstigt att gå från Bandidos till HA men tvärt om blir ju ett steg tillbaks. Vilken klubb man sen håller på är en annan sak, själv håller jag inte på någon. Andra har också tittat på HA när det gäller struktur eller utseende. Raggarklubbar har härmat HA. Även Brödraskapet har gjort det samma. Och OG.

Så Hampus666, här har du helt fel.
Citera
2012-02-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talkthetalk

Det är Bandidos som börjat med att ta folk från HA. I början på 90talet var Jan Clark Jensen först och sen har det bara fortsatt med Granborg som en av de sista typ. HA gjorde detta för första gången i Sverige i slutet av förra året. Det känns som att du vart sårad över avhoppen från Bandidos. Och Bandidos som tog in nästan hela Outlaws o Loyalty för några år sen slår HA med hästlängder så då måste du kalla Bandidos något värre. Och hur är det med Outlaws då? De har plockat in allt dom fått tag på, så även Bandidostrogna, och leder hand-out of the patches ligan. De är störst cunts of the year sen flera år tillbaks. Sen har Bandidos rekryterat utslängda och avhoppade från HA men som jag förstått har HA inte gjort samma sak. De som gick till HA gjorde det när de var kvar i Bandidos så de kan ju inte ha varit utslängda. Och de som var fullvärdiga i Bandidos blev som bäst prospect om jag förstått det rätt, så HA verkar inte dela ut patchar alls. Denna låga nivå som du kallar det har faktiskt Bandidos börjat med. Ditt påstående om "cunts ocf the year" gäller inte HA utan någon annan klubb.

Att sen påstå att HA måste "värva" riktiga bikers, Bandidos MC är inte heller så troligt. HA är alla bikers ursprung då de var först. Alla andra är bättre eller sämre kopior av HA. Det är säkert naturligt för vissa att ta sig till en högre klubb så det är egentligen inte konstigt att gå från Bandidos till HA men tvärt om blir ju ett steg tillbaks. Vilken klubb man sen håller på är en annan sak, själv håller jag inte på någon. Andra har också tittat på HA när det gäller struktur eller utseende. Raggarklubbar har härmat HA. Även Brödraskapet har gjort det samma. Och OG.

Blir ett kort svar;
1. Mitt inlägg handlade om HA/BMC i OZ, som svar på att HA betalade för de ca 70 BMC members som dom patchade över till HA FULLPATCH. betalar man -horande.
2. Tyskland BMC patch-over till HA FULLPATCH
3. Danmark, BMC patch-over till HA FULLPATCH
4. Canada, BMC patch-over till HA FULLPATCH.

OK?

BMC har ALDRIG patchat över HA members, no no no. Detta e en HA grej, att ge ut fullpatch. Okej att BMC tagit in f.d. HA medlemmar -de har startat som hangaround/prospect, inget annat. OK?

HA "bättre" än BMC, var?
USA -i en hel del delstater e BMC den dominanta klubben
OZ - BMC större än HA
Asien -finns inte ens ett HA chapter. BMC dominanta.
Afrika, HA's, helt ok ha ha!

Det att HA värvade riktiga bikers, ironi mannen, ironi.

Loyalty, fattar du inte att det var politik?
Ha losade en person som dog, kommer du ihåg?
BMC "vann" den "kampen".

så jag hade fel och du hade rätt, yes?
Citera
2012-02-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talkthetalk

Varför tänker du inte innan du skriver? Det är en jävla skillnad i värvningsantal och i sättet de värvats på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in