Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-23, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Så dramatiskt var det inte enligt vad jag hört.

Han skall ha beordrat x-team killar att spöa en snubbe som är med i södertäljenätverket på en fest/barhäng där båda grupper var representerade.
Det spekuleras i att det var den händelsen som gjorde att dom första skotten föll ute i Södertälje, då några ville hämnas den händelsen.

Rädda kan man nog inte säga att BMC är för Södertäljarna utan det handlar nog mer om att rädda dom relationer som finns och som räddas kan mellan grupperna, ingen av dom får några fördelar av att skjuta på varandra.

Mer info än så ger jag inte ut, varken vem det var som åkte på spö eller varifrån jag hört detta.

Det stämmer som du säger perris beodrade detta på en Evil Crew fest där bägge grupperingar ska ha varit bjudna, och av någon anledning ska han ha bett sina killar att spöa upp södertälje killen och inte långt efter det kom första skotten, så en stor tabbe gjorde han ingen snack om den saken så det är inte konstigt att han fick gå i bad standing
Citera
2010-10-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIKERBANDIT
Fick ett PM om att P****S dvs sthlm pressen är ute på BS någon som kan verifiera detta samt isåfall av vilken anledning han skulle åkt ut ?

Yes, ute. Men ej BS.
Och har INGET med S-Tälje att göra. Vart får ni allt skit ifrån????
(vet att du bara frågar, inte menat mot dig)
Finns inget samband alls mellan att P ej e med längre och händelser i eller med anknytning till konflikter i S-Tälje!
Ni som enbart gissar eller för FELAKTIGA rykten vidare, kolla upp fakta.
FTW
Citera
2010-10-23, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Yes, ute. Men ej BS.
Finns inget samband alls mellan att P ej e med längre och händelser i eller med anknytning till konflikter i S-Tälje!
FTW

Ja som du sa så frågar jag bara, men du som kan dementera detta som lögner kan du då inte förklara vad som har hänt då,
Citera
2010-10-23, 16:01
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Yes, ute. Men ej BS.
FTW
Jag sa aldrig att det var BS på han.

Var jag har fått skiten ifrån, är ifrån folk som har en hel del insyn i detta. Men det är väll som du säger då, att det inte har något med det att göra.
Faktum kvarstår, att den första skjutningen kom inte långt efter den "påstådda" misshandeln.

DILLIGAF
Senast redigerad av Roadrage 2010-10-23 kl. 16:03.
Citera
2010-10-23, 18:46
Bannlyst
Citat:
Yes, ute. Men ej BS.
FTW
Men säger du då varfer han ut
Citera
2010-10-23, 20:48
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Yes, ute. Men ej BS.
FTW

Det är möjligt att det inte är skälet men det är klart att har man gjort sig obekväm är det lite svårare att tolerera andra saker. Särskilt om han inte är ute i BS vilket då antingen betyder att han valt att kliva av själv (vilket naturligtvis kan ha med påtryckningar, yttre press eller annat att göra) eller att han blivit tvingad för en skitsak och då är sannolikheten rätt hög att Södertäljehistorien underlättat beslutet.

Men jag vet inte vad som hänt och vilket skälet är men det är klart att det väcker spekulationer vilket naturligtvis inte kan komma som en chock för klubben.
Citera
2010-10-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Jag sa aldrig att det var BS på han.

Var jag har fått skiten ifrån, är ifrån folk som har en hel del insyn i detta. Men det är väll som du säger då, att det inte har något med det att göra.
Faktum kvarstår, att den första skjutningen kom inte långt efter den "påstådda" misshandeln.

DILLIGAF

Det tråkiga med hela historien är att BMC Stockholm tappat en kanon-kille pga trams-anledning/ politik. Tråkigt. Men varken första eller sista gången det händer, att BMC blir av med bra killar pga politk och annat trams. Till slut är det bara puckon kvar, personer som desperat klamrar sig fast vid en myt, personer som inte är något utan västen..

ROADRAGE, DILLIGAF = No, you don't..
Citera
2010-10-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Det är möjligt att det inte är skälet men det är klart att har man gjort sig obekväm är det lite svårare att tolerera andra saker. Särskilt om han inte är ute i BS vilket då antingen betyder att han valt att kliva av själv (vilket naturligtvis kan ha med påtryckningar, yttre press eller annat att göra) eller att han blivit tvingad för en skitsak och då är sannolikheten rätt hög att Södertäljehistorien underlättat beslutet.

Men jag vet inte vad som hänt och vilket skälet är men det är klart att det väcker spekulationer vilket naturligtvis inte kan komma som en chock för klubben.

Sant, jag ser din poäng.
Särskilt när det är en tongivande medlem som lämnat (oavsett anledning).
Känns som att BMC Stockholm tar flera stag bakåt för varje steg framåt..
Jag tycker att BMC Stockholm borde satsa mera på renodlad MC verksamhet och distansera sig mot dessa (inga namn) "wannabe-gangsters". Antingen eller liksom. Visst kan det vara bra att ha lite tunga kontakter så att säga. Men vad fan, brödraskap och sammanhållning eller politik och egen vinning/makt, skall det vara så svårt??
Kanske inte så konstigt igentligen, de flesta i Stockholm har ej varit med särskilt länge..
Känns som att det e dags för en erfaren Nomad att flytta till Stockholm..
Men vad fan vet jag.
FTL
Citera
2010-10-24, 11:56
Bannlyst
Citat:
Sant, jag ser din poäng.
Särskilt när det är en tongivande medlem som lämnat (oavsett anledning).
Känns som att BMC Stockholm tar flera stag bakåt för varje steg framåt..
Jag tycker att BMC Stockholm borde satsa mera på renodlad MC verksamhet och distansera sig mot dessa (inga namn) "wannabe-gangsters". Antingen eller liksom. Visst kan det vara bra att ha lite tunga kontakter så att säga. Men vad fan, brödraskap och sammanhållning eller politik och egen vinning/makt, skall det vara så svårt??
Kanske inte så konstigt igentligen, de flesta i Stockholm har ej varit med särskilt länge..
Känns som att det e dags för en erfaren Nomad att flytta till Stockholm..
Men vad fan vet jag.
FTL
Kan bara hålla med, men så enligt dig är BMC sthlm slut nu??
Citera
2010-10-25, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BIKERBANDIT
Kan bara hålla med, men så enligt dig är BMC sthlm slut nu??
Ja det verkar ju så
Citera
2010-10-25, 11:49
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BANG-COCK
Ja det verkar ju så
Tror inte en sekund på att BMC tillåter att Stockholm upplöses. Det kommer att flytta över folk från andra avdelningar om dom blir kort om folk.
Citera
2010-10-25, 18:16
Medlem
Jaha nu har bandidos börjat med en ny inkomstkälla

http://www.dalademokraten.se/sida/id/141645/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in