Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-18, 08:05
Medlem
HORTENZAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagforsing
Hörde någonstans att en vägg i huset var ny gjuten och är bredare än på ritningen till huset. Maken kan ha gjutit in Pia i väggen.
Så du menar att någon känner till husets ritning i detalj och sedan också känner till varje vägg i huset och kan vittna om att en vägg är bredare än den är på ritningen? Det låter ganska så orimligt, tycker jag.

Vad som däremot i mina öron låter rimligt är att Pia mördades av sin partner. När ska Pia få upprättelse och man startar en undersökning/ utredning kring försvinnandet? Mest troligt är att Pia mördades i hemmet av sin partner.
Citera
2024-11-18, 13:54
Medlem
Jag tror också att han ligger bakom hennes försvinnande. Detta var ju många år sen jag hörde detta men det var en utredare som hade sett väggen. Men sen hade det inte hänt något mer med det
Citera
2024-11-18, 14:04
Medlem
Skulle dom gå igenom huset ordentligt så hittar dom henne i en av väggarna. Utredaren var övertygad men fick inte gå vidare på din känsla.
Citera
2024-11-18, 14:45
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meisje
Jag tippar på han först gömde henne inne i huset eller uthuset, läste någonstans att han nekade polisen att gå in och göra husrannsakan. Sen när polisen var upptagen med att tömma Uvån så grävde han nog ner henne i någon närbelägen skog

Ingen kan neka polisen att göra husrannsakan. Problemet här är att polisen inte utredde detta som ett brott (rätt vanligt vid den här tiden) och därför undersöktes inte heller huset.

Eftersom det nu har gått så lång tid utan att en kropp hittats så är det uppenbart att foul play är inblandad:

1. Maken dödande henne.
2. Hon drog hemifrån och hade oturen att springa på någon annan dåre som dödade henne.

Ett av dessa alternativ känns fullkomligt osannolikt. Visst, hon kan ha haft en älskare som hon tog sig hem till och han dödade och gömde undan henne.
Citera
2024-11-19, 01:53
Medlem
Steff83s avatar
Kan man inte bara ta upp uppenbart dåligt skötta utredningar igen som en Cold Case-grupp kan titta på? Förstår inte varför denna är mindre uppmärksammat än vissa andra "försvinnanden" där man starkt kan misstänka brott. Allvarligt talat så är det solklart här tycker jag. Det är något allvarligt fel. Måste handla om att det är en liten ort och mannen verkan ha en stor släkt där och poliserna kan själva ha varit i bekantskapskretsen. Spekulation såklart. Men man blir upprörd över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in