Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-23, 23:50
Medlem
Carouws avatar
Dör för ett välskött och snyggt skägg.
Citera
2021-06-23, 23:52
Medlem
Har skägg för att kag ser ut som en jävla barnrumpa utan det.

Dock välskött. Värt dom kronor det kostar att gå å klippa det...sparar in det genom snagget på huvudet...
Citera
2021-06-24, 16:31
Medlem
IbizaPizzas avatar
Enda gången det är snyggt med skägg är om det ser ut så här https://www.google.com/search?q=sk%C...Qb9VNu6gZhqdMM

Det här ser bara fult och avtändande ut. Gör att han lägger på 10 år på sin ålder. Med skägg ser han ut som 35 år. Om han skulle ta bort det skulle han se ut som 25. Skägget drar ner hans betyg till en 5a. Skulle han inte ha skägg skulle han se ut som en 8a.
https://www.google.com/search?q=sk%C...aqwzrX9t2tv9tM
Citera
2021-06-24, 16:36
Bannlyst
Bara tunnhåriga töntar som har skägg.
Citera
2021-06-24, 21:10
Medlem
Citronfrommages avatar
Skägg är det absolut osexigaste som finns!
Citera
2021-06-24, 21:41
Medlem
fethorunges avatar
Wow, jag blir alltid lika chockad över att folk som ni på riktigt går omkring och har en jävla massa åsikter om folks skägg. Herregud vill ni så gärna själva ha skägg men bara lyckas växa ut några fjun så ni måste hata på alla som har snyggt och välskött skägg?

Skägg kan definitivt framhäva bra ansiktsdrag genom att "täcka för" mindre bra ansiktsdrag. Vissa passar väldigt bra i skägg, för andra funkar det inte. Kan ni inte låta folk ha sin egen stil? Jösses.
Citera
2021-06-24, 21:48
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Wow, jag blir alltid lika chockad över att folk som ni på riktigt går omkring och har en jävla massa åsikter om folks skägg. Herregud vill ni så gärna själva ha skägg men bara lyckas växa ut några fjun så ni måste hata på alla som har snyggt och välskött skägg?

Skägg kan definitivt framhäva bra ansiktsdrag genom att "täcka för" mindre bra ansiktsdrag. Vissa passar väldigt bra i skägg, för andra funkar det inte. Kan ni inte låta folk ha sin egen stil? Jösses.

Öh, har det gått förbi dig att tråden just handlar om vad folk tycker om skägg?
Citera
2021-06-24, 21:49
Medlem
Roligt hur det svänger i en så här gammal tråd.
I början av tråden verkade det vara på väg in med hipster-skägg, nu verkar det vara på väg ut igen. Jobbigt för alla män som lagt hela sin identitet i sitt skägg om det visar sig bli helt ute snart. Det är bara en tidsfråga. Å andra sidan går det att lösa snabbt. Det är värre med tatueringar
Citera
2021-06-24, 23:59
Medlem
Unga svenska män verkar inte särskilt förtjusta i skägg verkar det som. Jag ser mestadels unga män från Mellanöstern som gillar att odla skägg. Svenska män på 30+ verkar däremot odla skägg mer än sina yngre bröder.
Citera
2021-06-25, 00:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Unga svenska män verkar inte särskilt förtjusta i skägg verkar det som. Jag ser mestadels unga män från Mellanöstern som gillar att odla skägg. Svenska män på 30+ verkar däremot odla skägg mer än sina yngre bröder.

Min uppfattning är att germaner oftast inte har helskägg förens vid 35-40+

Så tar tid för oss att odla ett bra skägg. Skäggbarnen heter ju så av en anledning.

Ett bra skägg är alltid snyggt. Glest eller ovårdat går dock bort.
Citera
2021-06-25, 19:23
Medlem
IT-snubbens avatar
Även fast tjejer har olika preferenser så tror jag att skägg signalerar saker som t.ex. trygghet, omtanke och mognad hos en man bland många tjejer (oavsett om tjejen föredrar skäggiga killar eller ej i en relation), vilket alltid är positivt. Om man dessutom enligt egen utsago ser bättre ut med skägg än utan så kommer det leda till att ens självförtroende får en boost vilket gör att man blir mer bekväm i sig själv och det kommer att spegla av sig på omgivningen.

Jag tror att det framförallt är mognare tjejer som föredrar skägg. Jag menar inte bara mognare åldersmässigt men även mentalt mogna. Unga tjejer tror jag tenderar att vilja ha en kille med slätrakat, ungdomligt ansikte. Men återigen, alla tycker ju olika så finns givetvis undantag.
Citera
2021-06-29, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carouw
Dör för ett välskött och snyggt skägg.

Det kan jag ha förståelse för. Skulle du skriva "muslimskägg" däremot skulle jag inte begripa hur du tänker. Muslimskägg är ofta spretiga och fula men vad fan, allt för Mohammed för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in