Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-12, 22:23
Medlem
Har man bra skäggväxt ska man ha skägg själv är jag bara 19 och har ingen vidare skäggväxt så jag rakar mig.
Citera
2014-10-13, 00:15
Medlem
Illusioners avatar
Jag som kille tycker att ett bra skägg är snyggt. Brukar dock alltid uppmuntra folk att odla hur som helst.

Mitt skägg är inte mäktigt just nu men jag är nöjd.
http://imgur.com/GQm5qJj
Citera
2014-10-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag som kille tycker att ett bra skägg är snyggt. Brukar dock alltid uppmuntra folk att odla hur som helst.

Mitt skägg är inte mäktigt just nu men jag är nöjd.
http://imgur.com/GQm5qJj

Det tycker jag att du ska vara!
Citera
2014-10-13, 03:37
Medlem
kaffepirats avatar
allt är relativt, beror helt på människan som bär det, måste ju passa in! gå ut på stan och studera och du inser fort att det bara ser helt jävla fel ut med vissa som försöker bära skägg..

kvinnor med hår under armar, på ben, göttgrotta.. ja allt som inte är huvud och ögonbryn är ÄCKLIGT.. och ni män som gillar det, good for you..
Citera
2015-03-14, 20:10
Medlem
.
Senast redigerad av Ivey 2015-03-14 kl. 20:46.
Citera
2015-03-15, 00:02
Medlem
riktiga män har skägg o jag älskar makens skägg, det ser manligt ut, de gånger han rakar av skägget ser han för fjompig ut

nu ska det dock inte vara nån skepparkrans, det är inte snyggt, bara vanligt helskägg som dock ej får vara för långt, typ 4mm är lagomt
Citera
2015-03-15, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
riktiga män har skägg o jag älskar makens skägg, det ser manligt ut, de gånger han rakar av skägget ser han för fjompig ut

nu ska det dock inte vara nån skepparkrans, det är inte snyggt, bara vanligt helskägg som dock ej får vara för långt, typ 4mm är lagomt

Vadå då skägg 4mm är ju stubb. Skägg ser ut så här
https://www.google.se/search?q=sk%C3...hp%3B480%3B360
Citera
2015-03-15, 00:34
Medlem
har man inte bra skäggväxt är det nog bra att hålla det kortklippt.
Citera
2015-03-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Vadå då skägg 4mm är ju stubb. Skägg ser ut så här
https://www.google.se/search?q=sk%C3...hp%3B480%3B360

nej det där var alldeles för mkt fyra mm är lagomt eller nån mm till inte längre då ser det inte sexigt ut
Citera
2015-03-15, 01:04
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetersTjej
nej det där var alldeles för mkt fyra mm är lagomt eller nån mm till inte längre då ser det inte sexigt ut
Inte konstigt att du tycker det då det enligt studier verkar ligga i naturen. Stubb osar aggressivitet och sexighet medan skägg osar trygg och stabil familjefar. Generellt alltså. Detta har bevisats i studier, dock så var väl min beskrivning av fenomenet inte den bästa.

Inte så värst överraskande kanske, man märker ju att kvinnor tittar mer när man har några dagars stubb. Yngre tjejer som är ute på krogarna dras mer till män med stubb medan kvinnor som letar långtidsförhållanden dras mer till män med skägg.

För att svara på TS fråga. Skäggväxt i någon form är ett måste för mig, jag tycker helt enkelt att jag ser manligare och att det kompletterar mitt ansikte perfekt. Oftast tycker jag andra män också ser bättre ut i skägg. Med skägg menar jag nödvändigtvis inte ett tomteskägg såklart.
Senast redigerad av Ass.Parade 2015-03-15 kl. 01:08.
Citera
2015-03-15, 01:07
Medlem
Folk ska raka, jag blir provicerad varje gång jag ser en man med skägg eller mustasch
Citera
2015-03-15, 01:12
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Så länge ni skäggiga män sköter skägget är det stiligt, grooming Beror helt på personen (om det passar) och tid som läggs ner. Vill man vara snygg i håret gäller vård. Samma går skägg under. Skäm bort skägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in