Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-04, 01:04
  #205
Medlem
katr00pzzs avatar
Tar och slänger in min favoritlåt från Bathory, som ni förstår så skilljer det lite på sig, men en jag alltid kan slå på och njuta av är "Woman of Dark Desires". I mitt tycke är den banne mig perfekt. Tung, lite synth, fett gitarr riff och väldigt bra utfört vokalt sett. Älskar den.

Edit: Nu när jag hittade denna tråd så måste jag ändra mig, hela jävla "Under the Sign of the Black Mark" plattan är något jag hade kunnat slå på vilken dag som helst. Är bara "Woman of Dark Desires" som har smygit in sig lite mer i spelarlistor jag kört på senare år.
__________________
Senast redigerad av katr00pzz 2024-03-04 kl. 01:10.
Citera
2024-03-06, 12:16
  #206
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Tar och slänger in min favoritlåt från Bathory, som ni förstår så skilljer det lite på sig, men en jag alltid kan slå på och njuta av är "Woman of Dark Desires". I mitt tycke är den banne mig perfekt. Tung, lite synth, fett gitarr riff och väldigt bra utfört vokalt sett. Älskar den.

Edit: Nu när jag hittade denna tråd så måste jag ändra mig, hela jävla "Under the Sign of the Black Mark" plattan är något jag hade kunnat slå på vilken dag som helst. Är bara "Woman of Dark Desires" som har smygit in sig lite mer i spelarlistor jag kört på senare år.
Ja den har en rätt catchy refräng =D
Citera
2024-03-06, 13:50
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Edit: Nu när jag hittade denna tråd så måste jag ändra mig, hela jävla "Under the Sign of the Black Mark" plattan är något jag hade kunnat slå på vilken dag som helst. Är bara "Woman of Dark Desires" som har smygit in sig lite mer i spelarlistor jag kört på senare år.

Instämmer, utan tvekan hans bästa platta. The Return kommer inte ens i närheten.
Citera
2024-04-15, 06:37
  #208
Medlem
Requiem är det bästa Bathory-albumet.
Citera
2024-04-20, 13:39
  #209
Medlem
HasseBanans avatar
De flesta Bathory-skivor är bra, men har alltid gillat den första (med gethuvudet) och The Return bäst av någon anledning. Den första för att den är sådär primitivt tung och röjig, och The Return för gitarrsolona ger en intressat dimension till låtarna, som även på den är ganska primitiva.
Citera
2024-04-21, 12:27
  #210
Medlem
Ofdrykkjas avatar
De första 4 är otroliga klassiker. Första och Blood Fire Death plattan är top 1 för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback