2011-03-06, 00:12
Medlem
DeltXs avatar
Trikkstoppet vid schouss plass säljs de flitigt med helt ok grönt av dom omtalade gambianerna..
Citera
2011-03-23, 14:39
Medlem
Här är en liten guide till dig som vill ha tag på cannabis i Oslo.
Detta är mina egna erfarenheter.

Glöm "plata", alltså Oslo S.
Där går det få tag på det mesta men inte cannabis av bra kvalitet.

Birkelunden (ovanför schouss plass):
Här säljer gambianer flitigt 3.5g påsar för 500:- (grönt).
Leta speciellt efter dem som har ryggsäck och mössan lite för högt på hjässan.
Var trevlig mot dem så kommer dem vara trevliga mot dig.
Kvaliteten är ofta förvånansvärt bra.

Gamlebyen skatepark/graffitivägg:
Den givna platsen när det är bra väder.
Här kan du snacka med trevligt folk som med all säkerhet vill sälja kvalitetshasch.
Fråga lite diskret dem personer som målar eller sitter runtom på bänkarna.

Sofienbergsparken:
Om våren/sommaren så är det inte direkt klurigt att se vilka som sitter o röker.
Har vid ett flertal tillfällen blivit erbjuden både gräs och hasch.
Mestadels svenskar som försöker sälja hasch dock.

Grönland T-bana/Akerselven:
Gå dit om du känner för att röka soapbar och bli totalblåst.

Skippergata/Horgatan:
Fråga dem prostituerade om hjälp. Dem känner oftast någon som kan hjälpa dig.
Dock vanligare med lite tyngre droger.

Hoppas det hjälpte någon. Om inte är det bara slänga iväg ett PM så kanske jag kommer på fler förslag.
Citera
2011-09-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeltX
Trikkstoppet vid schouss plass säljs de flitigt med helt ok grönt av dom omtalade gambianerna..

kan hålla med om att det är ett bra ställa för att köpa en godnattare och en wake.and. bake :P
Citera
2011-11-12, 08:33
Medlem
ellezs avatar
Tänkte försöka få liv i den här tråden igen. Jag ska snart flytta till Oslo och det hade varit skönt att inte behöva uppleva en hel norsk vinter utan mary jane..
Citera
2011-11-14, 20:16
Medlem
Siljas avatar
Precis landat i Oslo.

Om någon har tips på vart jag hittar gräs och jobb, då vill jag prata!
Citera
2011-11-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Precis landat i Oslo.

Tips: Kranfiske är inte tillåtet och leder till att du blir bannad.
Citera
2011-11-15, 15:49
Medlem
ellezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Precis landat i Oslo.

Har tyvärr inga bra tips på jobb men du borde skaffa skattekort direkt och sen skriva upp dig på manpower. Jag är också helt ny här och vet inte var man kan hitta röka. Jag brukar köpa i grönland men priserna är höga och kvalitén är dålig.

Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Tips: Kranfiske är inte tillåtet och leder till att du blir bannad.

Sluta vara otrevlig, han frågade inte om något nummer till en kran utan var man kan hitta gräs. Något jag för övrigt också är intresserad av att veta..
Citera
2011-11-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellez
Sluta vara otrevlig, han frågade inte om något nummer till en kran utan var man kan hitta gräs. Något jag för övrigt också är intresserad av att veta..

Är det verkligen otrevligt att förvarna om regelbrott?, om man nu inte släppt lite på det senaste året.
Jag är visserligen inte moderator, men jag har sett folk åka på ban för liknande frågeställningar.
Senast redigerad av Orax 2011-11-15 kl. 16:20.
Citera
2011-11-16, 18:59
Medlem
Våga stå på er på grönland för tusan! Marknaden här i Oslo är sjukt stor vilket innebär att du kan ställa krav, om en dude kommer fram med en påse med 3 g och kräver 800 kan du lätt säga 400 och få den för 400 också! Köp grönt också, om någon kommer fram med bruna stavar säg nej och säg att du letar efter grönt då kvalitén på grönt håller mycket högre standard!

Så summering: Hitta gräs istället för brunt (om inte den bruna är mjuk och i bitform, alltså inte stavar) och maxpris 150 kr/g om det ser fint ut! Dom försöker alltid lura dig, ha det i baktanke!
Citera
2011-11-17, 08:58
Medlem
ellezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroonez
Våga stå på er på grönland för tusan! Marknaden här i Oslo är sjukt stor vilket innebär att du kan ställa krav, om en dude kommer fram med en påse med 3 g och kräver 800 kan du lätt säga 400 och få den för 400 också! Köp grönt också, om någon kommer fram med bruna stavar säg nej och säg att du letar efter grönt då kvalitén på grönt håller mycket högre standard!

Så summering: Hitta gräs istället för brunt (om inte den bruna är mjuk och i bitform, alltså inte stavar) och maxpris 150 kr/g om det ser fint ut! Dom försöker alltid lura dig, ha det i baktanke!

Bra tanke men det är lättare sagt än gjort när man står öga mot öga med en tjackad neger som väger 100kg+
Citera
2011-11-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpliffStar
Här är en liten guide till dig som vill ha tag på cannabis i Oslo.
Detta är mina egna erfarenheter.

Glöm "plata", alltså Oslo S.
Där går det få tag på det mesta men inte cannabis av bra kvalitet.

Birkelunden (ovanför schouss plass):
Här säljer gambianer flitigt 3.5g påsar för 500:- (grönt).
Leta speciellt efter dem som har ryggsäck och mössan lite för högt på hjässan.
Var trevlig mot dem så kommer dem vara trevliga mot dig.
Kvaliteten är ofta förvånansvärt bra.

Gamlebyen skatepark/graffitivägg:
Den givna platsen när det är bra väder.
Här kan du snacka med trevligt folk som med all säkerhet vill sälja kvalitetshasch.
Fråga lite diskret dem personer som målar eller sitter runtom på bänkarna.

Sofienbergsparken:
Om våren/sommaren så är det inte direkt klurigt att se vilka som sitter o röker.
Har vid ett flertal tillfällen blivit erbjuden både gräs och hasch.
Mestadels svenskar som försöker sälja hasch dock.

Grönland T-bana/Akerselven:
Gå dit om du känner för att röka soapbar och bli totalblåst.

Skippergata/Horgatan:
Fråga dem prostituerade om hjälp. Dem känner oftast någon som kan hjälpa dig.
Dock vanligare med lite tyngre droger.

Hoppas det hjälpte någon. Om inte är det bara slänga iväg ett PM så kanske jag kommer på fler förslag.

Jag tog med mig en bit på tåget igår men tullen kom och hundenjäveln hitta den, som tur var hann jag precis smussla undan den innan hunden hitta den så jag behövde bara neka så de kunde inte göra något
Det är första gången jag är i Oslo så jag ville testa på att och se om det var så lätt som man har läst här på flashback. Gick fram till första bästa "gäng" och frågade om de hade något weed eller hasch, han var dötrevlig och hade såklart han ville ha 600 för 5 men jag hade bara 400 Nok på mig då och fick två små påsar för det, ingen aning om vikt men det var inte det finaste röka direkt Han gav mig ett nummer och sa att det fanns 10 gånger bättre grejer på ?töyen?.

Ska man gå till dem här ställena fortfarande eller ser det annorlunda ut nuförtiden, tacksam för snabbt svar då jag inte kommer vara här allt för länge.
Senast redigerad av wiras 2011-11-17 kl. 18:11.
Citera
2011-11-19, 05:47
Medlem
ellezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiras
Jag tog med mig en bit på tåget igår men tullen kom och hundenjäveln hitta den, som tur var hann jag precis smussla undan den innan hunden hitta den så jag behövde bara neka så de kunde inte göra något
Det är första gången jag är i Oslo så jag ville testa på att och se om det var så lätt som man har läst här på flashback. Gick fram till första bästa "gäng" och frågade om de hade något weed eller hasch, han var dötrevlig och hade såklart han ville ha 600 för 5 men jag hade bara 400 Nok på mig då och fick två små påsar för det, ingen aning om vikt men det var inte det finaste röka direkt Han gav mig ett nummer och sa att det fanns 10 gånger bättre grejer på ?töyen?.

Ska man gå till dem här ställena fortfarande eller ser det annorlunda ut nuförtiden, tacksam för snabbt svar då jag inte kommer vara här allt för länge.

Jag har ingen aning faktiskt. Jag har hittat en bra vän som hjälper mig med allt sånt där nu

Men om du sticker till töyen och provar så skriv gärna här. Det hade varit kul att se om det funkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in