Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-06, 16:14
  #145
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Är det möjligt att du inte begriper bättre?

Jag upprepar ännu en gång:

MÅNGFALDEN är det som är positivt.

Förstår du?

Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Förklara då var mina förkortningar skiljer sig från de citat och som kommer från dig.

Du påstår att jag felciterar, men inte hur. Kan du förklara hur mina förkortade meningar skiljer sig i mening från det jag citerat ifrån dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
För att vara extremt tydlig - eftersom du verkar behöva detta:
Det spelar inte någon roll VILKEN etnicitet en grupp har - etniciteten är oviktig - om den är likformad och likriktad så har den sämre potential att lösa nya problem än om den är blandad.

Etnicitet är oviktig, men den bör inte vara likriktad, etnicitet är oviktig, men den bör inte vara likriktad....
__________________
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-07-06 kl. 16:18.
Citera
2008-07-06, 21:09
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
OJJ, vad mycket pisk Ruskigslussken får här!

Anta nu att vi har en grupp som skall konstruera en ny gräsklippare, producera och marknadsföra den.

Vilken grupp tror ni lyckas bäst med uppgiften, en grupp med tio ädelrosa medelsvennar eller en mångfaldsgrupp bestående av zigenare, somalier och några sandnegrer?

Vi är väl en hyfsat blandad grupp här som i alla fall kan anlägga några olika perspektiv.

Vilka förslag har ni för att konstruera, producera och marknadsföra en ny gräsklippare? Den ska gå att sälja med vinst i Sverige.

1) Muslim: Gräsklipparen ska förses med kompass med Mekkas riktning angiven, klocka som anger bönetider och en bönematta i en hållare.

2) Djurrättsaktivist: gräsklipparens front ska vara försedd med ett slags galler som skakar, så att fästingar och andra småkryp kastas åt sidorna och inte tar skada, innan gräset klipps av.
Citera
2008-07-06, 22:02
  #147
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Vi är väl en hyfsat blandad grupp här som i alla fall kan anlägga några olika perspektiv.

Vilka förslag har ni för att konstruera, producera och marknadsföra en ny gräsklippare? Den ska gå att sälja med vinst i Sverige.

1) Muslim: Gräsklipparen ska förses med kompass med Mekkas riktning angiven, klocka som anger bönetider och en bönematta i en hållare.

2) Djurrättsaktivist: gräsklipparens front ska vara försedd med ett slags galler som skakar, så att fästingar och andra småkryp kastas åt sidorna och inte tar skada, innan gräset klipps av.



3) Somalier: Den skall vara självgående.

4) Romer: Den skall vara lätt att ta med sig och inte gå att spåra.

Fyll på här vetja!
Citera
2008-07-06, 22:40
  #148
Medlem
Ja, det var en del idéer om utformning och funktion.

Har ni några bra mångkulturella förslag kring själva produktionen? Jag har tyvärr så snäva perspektiv att jag faktiskt inte kan komma på något annat än att man tillverkar delar med bra kvalitet och sätter ihop dem på rätt sätt.

Har vi inga zigenare, albaner eller eritreaner här som kan komma på en bättre metod?
Citera
2008-07-06, 22:43
  #149
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith

Har vi inga zigenare, albaner eller eritreaner här som kan komma på en bättre metod?


Jag säger: in med dem i företagen snarast! Hur skulle det kunna gå fel? Det finns INGEN monokulturell miljö som främjat innovationer och framsteg... ingen, säger jag!

Jag är nu officiellt utbildad av Ruskigbuss. Den första av Mångfaldens Tolv Lärjungar. (Jag fick vara med fast jag är vit).
Citera
2008-07-06, 22:46
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Jag säger: in med dem i företagen snarast! Hur skulle det kunna gå fel? Det finns INGEN monokulturell miljö som främjat innovationer och framsteg... ingen, säger jag!

Jag är nu officiellt utbildad av Ruskigbuss. Den första av Mångfaldens Tolv Lärjungar. (Jag fick vara med fast jag är vit).

Konstigt nog har jag fått ett intryck av att rätt monokulturella länder som Kina och Japan lyckas rätt bra på den internationella arean.

Vad skulle de inte kunna åstadkomma om de bara hade litet mer mångfaldig befolkning?
Citera
2008-07-07, 11:26
  #151
Medlem
Mångkultur orsakar inbördeskrig, motsättningar, anklagelser om rasims och diskriminering är oundvikligt i mångkultur.
Om vi tittar på omvärlden så ser vi att mångkultur är anus som t.ex. Brasilien där det dör folk som flugor medans heterogena Japan är en rak motsats.
USA är på ett sätt mångkulturellt men det är till största del vita nordeeuropeer som skapat USA och mångkulturen har stått för problemen.

Schwiez brukar dras upp som lyckad mångkultur vilket är helt fel då landet är väldigt självsegregerat med tydliga osynliga gränser för språk och kulturell bakgrund.
__________________
Senast redigerad av kroppskultur 2008-07-07 kl. 12:15.
Citera
2008-07-08, 01:29
  #152
Medlem
Aakes avatar
6) Forna Sovjetare: Maskinen skall vara stor och röd och fungera även på is.
7) Fransmän: Den skall kunna skilja på mördarsniglar och grodor, speciellt deras lår.
Citera
2008-07-08, 21:29
  #153
Medlem
Aakes avatar
8) Finnkolingar: Den skall gå att köra på Koskenkorva och tåla bastuvärme.
9) Nordkoreaner: "Vad skall vi med en gräsklippare till, vi äter ju gräset"
Citera
2017-11-07, 20:28
  #154
Medlem
Mångfald ökar förståelsen för andra människor, att kunna leva sig in i andras skor. Läs Martha C. Nussbaum(Professor i Etik vid NYU och sedan professor i juridik vid Harvard. Not for Profit, Why Democracy Needs the Humanities.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback