Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-27, 14:02
Medlem
tjaboooos avatar
Mors.
Hur i helvete nollställer man en scientific atlanta epc2434 ?

Är ett kabelmodem med inbyggd router och lösenordet är på vift.
Provat dra ur elsladden en minut och trycka på reset-knappen men hjälpte inte.

Kollat på tillverkaren's hemsida men inte hittat nåt där.
Mvh Tjaboooo
2008-06-27, 15:46
Medlem
tjaboooos avatar
Problemet löst, el-sladden skall va ikopplad och reset-knappen hållas nedtryckt tills modemet startar om, ~10sekunder.
2008-12-03, 23:44
Medlem
oyinbozs avatar
Jag bumpar lite...

Jag har försökt med följade varianter;

Låta coaxial, elkabel samt nätverkskabel sitta i och hålla in resetknappen i 30+ sek.

Låta enbart elkabel samt nätverkssladd sitta i och hålla in resetknappen i 30+ sek.

Enbart elkabel och de 30 sekunderna.

Jag har dock ännu inte lyckats bli av med vilket idiotiskt lösenord jag nu kan ha valt utan nekas åtkomst till modemet.

Det som sker är i stort sett det samma i alla 3 ovan beskrivna fall. Först lyser många lampor sedan endast power och sedan upprepas detta mönster. Först många lampor sedan endast power sedan många och sedan power...

Jag undrar nu om TS vore så vänlig, om han kan dra sig till minnes, exakt hur han gick till väga? Eller om någon annan vänlig själ har haft samma problem innan jag kryper till Comhem-korset och tar min plats i telefonkön...

Tack på förhand!
2008-12-04, 00:17
Medlem
prova admin/admin, bara admin som användarnamn, och bara admin som lösenord.
2008-12-04, 00:28
Medlem
oyinbozs avatar
Tack för svar men det har jag gjort.

Admin1234, 1234admin, 123admin, adminadmin, 1234qwer osv.

Har slut på ideér och kan inte i mina vildaste fantasier klura ut vad jag tänkte...

EDIT: Kan tillägga att jag bara kommer fram till att skriva in mitt password. Dvs inget användarnamn eller något sådant...

EDIT EDIT: Klockan är mycket och jag undrar om problemet kan ha med själva modermodemet att göra...
Senast redigerad av oyinboz 2008-12-04 kl. 00:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in