2024-11-21, 18:30
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Va fan. Har perioder inderal hjälper verkligen behövs och ibland tar jag det inte på flera månader. Skulle verkligen behöva nu men så går det inte att få tag på... Hur länge tror ni man får vänta? Hittar inget när jag söker. Fan..
Citera
2024-11-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Va fan. Har perioder inderal hjälper verkligen behövs och ibland tar jag det inte på flera månader. Skulle verkligen behöva nu men så går det inte att få tag på... Hur länge tror ni man får vänta? Hittar inget när jag söker. Fan..
Har du haft recept tidigare kan du ju be om en receptförnyelse över 1177. Din gamla läkare behöver inte vara kvar.

EDIT: visste inte att det var restnoterat
Citera
2024-11-21, 18:41
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Har du haft recept tidigare kan du ju be om en receptförnyelse över 1177. Din gamla läkare behöver inte vara kvar.

EDIT: visste inte att det var restnoterat
Ja precis. Recept har jag och inga problem med läkaren ang. recept, men restnoterat så går inte att få tag på nåt apotek
Citera
2024-11-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ja precis. Recept har jag och inga problem med läkaren ang. recept, men restnoterat så går inte att få tag på nåt apotek

Kolla på nätapoteken. Apotea och något mer hade i alla fall kvar i lager häromdagen.
Citera
2024-11-21, 19:15
Medlem
DjStefs avatar
40mg inköpt idag....enda som verkar finnas kvar..får dela pillren som en jvl pundare..behöver inte så mkt åt gången
Citera
2024-11-23, 19:55
Medlem
Någon som vet varför det är restnoterat?
Citera
2025-01-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Får man snabbare effekt om man tuggar tabletten?

Tex man får extrem hjärtklappning av en panikattack så vill man inte vänta 2 timmar.
Min läkare sa att det kan gå på 5-10 min?

När jag har sex slår mitt hjärta så hårt att jag nästan får sprickor i revbenen😁 har haft blodtryck på 220/120 vid ansträngning och panikattack så hoppas inderal kommer sänka hårda hjärtslag rejält.
Hur har det gått med blodtrycket och pulsen?
Citera
2025-01-29, 15:25
Medlem
Citat:
Det gäller bara 10 mg. Be att få högre styrka så kan du dela den i 4.
Om du inte redan gjort det.
Citera
2025-01-29, 22:36
Medlem
Har fått bisopropol 1.25mg utskrivet pga extraslag och hög hjärtrytm och min läkare såg tecken på att det stressade mitt hjärta.
Har tagit det sedan i Söndags och vet fan varken in eller ut. Blodtrycket kändes lågt som fan andra dagen, fick gå och lägga mig för att inte bli svimfärdig. Pulsen nere till typ 52 som lägst dagtid men oftast ganska okej på runt 60.
Känner mig trött som fan, men vet inte om det är pga medicinen, för att jag är så jävla deprimerad över att behöva ta medicin resten av livet att jag knappt kunnat äta på två veckor, eller om det är för att jag jobbat hemifrån i tre dagar och knappt lämnat sängen.
Mår så jävla psykiskt dåligt just nu att det finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in