2008-07-01, 20:29
Medlem
Japp, då var det dags. Snart vecka 32 och medeltidsvecka i Visby. Skulle behöva ett par vapen typ stridsgissel och slagsvärd. Någon som vet något sätt man exempelvis skulle kunna hyra ett antal vapen en vecka eller så? Om inte tacksam för webshop. Vill såklart ha metallvapen och inga latexhistorier =)
Citera
2008-07-01, 20:36
Medlem
cammos avatar
http://spqr.se/ Säljer svärd och annat.
Citera
2008-07-02, 01:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöleopard
Japp, då var det dags. Snart vecka 32 och medeltidsvecka i Visby. Skulle behöva ett par vapen typ stridsgissel och slagsvärd. Någon som vet något sätt man exempelvis skulle kunna hyra ett antal vapen en vecka eller så? Om inte tacksam för webshop. Vill såklart ha metallvapen och inga latexhistorier =)

Exakt vad behöver du "ett par" vapen till? Blankvapen använder man ju bara för att pryda en dräkt, och att då släpa runt på ett halvt vapenförråd känns väl lite fånigt?

Jag passar också på att påminna dig om att polisen normalt brukar utfärda tillstånd just under MTV för att få bära blankvapen öht. Du måste registreras innan eller riskera att de beslagtar vapnen. Bara så du vet.

Men vi ses kanske där, utan att veta om det? SJälv vevar jag ju mest runt med rottingpinnar...
Citera
2008-07-03, 02:25
Medlem
Twoswordss avatar
Kan även nämna att bär du vapen kommer du nekas inträde till samtliga krogar. Gäller även knivar.
Citera
2008-07-03, 16:57
Medlem
[quote=Pad]

Jag passar också på att påminna dig om att polisen normalt brukar utfärda tillstånd just under MTV för att få bära blankvapen öht. Du måste registreras innan eller riskera att de beslagtar vapnen. Bara så du vet.

[quote]

Jag kan förtydliga att du inte får bära blankvapen utan tillstånd. Senast jag läste på så gällde det att om du hade ett läger på medeltidsmarknadens egna camping så fick du bära vapen i ditt läger men inte mer. Det kan också vara så att butiker med tillstånd fick bära runt sitt stånd men inte mer. I vilket fall som helst så ville jag abra förtydliga att du måste ha licens för att knalla runt med det.
Citera
2008-07-03, 17:30
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twoswords
Kan även nämna att bär du vapen kommer du nekas inträde till samtliga krogar. Gäller även knivar.

Skall du dit eller? I så fall skall jag äga dig med mina mäktiga +5 vapen of might and stealth...

Citera
2008-07-03, 21:21
Medlem
Twoswordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Skall du dit eller? I så fall skall jag äga dig med mina mäktiga +5 vapen of might and stealth...

Icke! Jag åker till Pennsic. (sorry för off-topic)
Citera
2008-07-04, 09:41
Medlem
Förstår att man inte kan springa omkring hur som helst men det är väl ända gången man har möjlighet att gå till jobbet med ett slagsvärd på ryggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in