• 3
  • 4
2008-07-10, 05:32
Bannlyst
Orkade inte läsa hela tråden men.,

DU KAN BLI HELT JÄVLA MONGO SINNESSJUK I HUVUDET!!

annars ofarligt.. ajaa lite skadligt för levern och kanske andra
inre organ.
Citera
2008-07-10, 09:41
Medlem
yordonyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petarn
Orkade inte läsa hela tråden men.,

DU KAN BLI HELT JÄVLA MONGO SINNESSJUK I HUVUDET!!

annars ofarligt.. ajaa lite skadligt för levern och kanske andra
inre organ.

Sen när vart
Psilocin och Psilocybin skadligt för levern?
Citera
2008-07-10, 10:10
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yordonyx
Sen när vart
Psilocin och Psilocybin skadligt för levern?
Psilocybin konverteras till Psilocin i levern, men tror knappast att det är farligt på något sätt.
Har aldrig läst att det skulle vara det.
Citera
2008-07-10, 10:21
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaPuffan
Svamp enligt mig är en rätt farlig drog. Dock inte så erfaren bara rökt i nåt och testat dos då o då och sen lite tabbar och HBW. Men jag anser att du måste ha en väldigt stor respekt för drogen. Sen ska du ta det när du mår riktigt bra för annars kommer du få ett helvete framför dig i minst 8 timmar. och som värst en stor del av ditt liv.
Well, det beror på flera faktorer.

Psilocybin är ett kraftfullt verktyg, som kan utlösa både höjden av eurfori eller höjden av skräck, och allt där emellan. Nu pratar jag om basen i nuet i trippen, sen kan mycket fler intressanta saker hända.

Det kan både vara "farligt" och extremt "bra", det är helt upp till användaren. Varför jag skriver med situationstecken är för att individen tolkar dessa upplevelser väldigt olika och därför kan en bra tripp (tripp med många fördelar) kännas upplevas som farlig för psyket osv.
Citera
2025-04-17, 21:53
Medlem
Läste nyss på text-TV att en familj som odlat någon "knarksvamp" blivit dömd för såväl grovt narkotikabrott som "brott mot lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor"!

WTF!

Utom att vara "narkotika" i lagens mening är alltså svampen ifråga dessutom "hälsofarlig"!

Vari svampen skulle utgöra en större hälsofara än alla dj--a transfetter, klorfenoler, PFAS och alkylamider som ingår som en ej ringa del av vår kost idag framgår ej. Men det är ju intressant att notera att domslutet indirekt synes antyda att det skulle finnas något sådant som "hälsoneutrala" eller kanske rentav "hälsosamma" former av narkotika!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in