2008-07-25, 00:33
Medlem
GR8s avatar
Lyfter lite.

Men VARFÖR inte sluta med pillren helt ett tag?

Först då vet ni ju nollpunkten....eller?
Citera
2008-07-25, 02:28
Medlem
Jag tror att det är vanligt att det tar ungefär ett halvår innan man känner hur väl man passar ihop i längden...

Men ja:
Citat:
Ursprungligen postat av GR8
Lyfter lite.

Men VARFÖR inte sluta med pillren helt ett tag?

Först då vet ni ju nollpunkten....eller?
Kondomer är också uppfunna.
Citera
2008-07-25, 08:54
Medlem
Kromatozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Jag tror att det är vanligt att det tar ungefär ett halvår innan man känner hur väl man passar ihop i längden...

Men ja:

Kondomer är också uppfunna.

Näverflöjten med. Kondomer tar bort ungefär 90% av det roliga tycker jag.
Citera
2008-07-28, 15:36
Medlem
Den ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salartaria
...
totala likgiltighet mot vårat sexliv....
... och hon slutar jobbet i augusti, och vad jag vet så gör hon det för mig...
Härda ut och ge henne en chans. Hon verkar ju vara lyhörd och seriös.

Sen om det inte funkar ändå så är det ju en annan sak.
Citera
2008-07-28, 22:09
Medlem
Varför äter hon p-piller om hon inte är intresserad av sex...någonting är lurt
Citera
2008-07-28, 23:04
Bannlyst
Prova verkligen allt innan du lämnar. Mig tog det fyra år att "prova allt" och jag borde ju naturligtvis lämnat tidigare. Men jag kunde iaf lämna med "gott samvete" då jag visste att det verkligen inte fanns mer att göra.
Skaffa du dig den fördelen också men helst inom ett år. Har du tur hinner problemen lösas. Inget är dock så nedbrytande som att bli ratad av sin partner gång på gång.
Citera
2008-07-28, 23:06
Medlem
Ok, hon äter piller...de skapar hos många av oss tjejer en obalans liknande den som inträffar vid graviditet...så mycket hade en del av er killar hajjat....men nu kommer vi till något som alla verkar ha missat....VAR är smekningarna som INTE syftar till sex?
Kramar, kel och ömhet. Allmänt mys....(och tro mig, när ni killar väl kommer in i det gillar ni det också.....och när ni väl får komma till sen......wow.)
Det är sånt som kan leda till lust....men......de ska vara kravlösa....det kanske tar lite tid men som någon klokt skrev....tjejer är som katter, får vi inte tillräckligt mycket smek.....på rätt sätt så kommer klor och tänder.

Tänkte bara att jag skulle flika in detta.....för hur gärna ni än vill så kan ni aldrig vara tjejer och fatta fullt ut, lika lite som jag kan begripa en kille fullt ut....
Citera
2008-07-28, 23:53
Bannlyst
som många sagt kan det vara p pillrens fel! mitt ex började givetvis knappra p-piller, det fungerade utt märkt i ett par månader...sen försvann lusten + att hon fick väldig smärta vid samlag så det var inte med på listan alls och hon testade säkert 5-6 sorter utan bättring så då övertalade jag henne att sluta ett par månader bara för att om det möjligen kan vara dom, japp efter bara 1 månad var hon som hon var innan och inga smärtor alls.

slutade med en P dator som funkade bra, dock drog hon med en betydligt äldre man innan man hunnit få njuta av p datorns kraft någon längre tid!
Citera
2008-10-27, 22:56
Medlem
GR8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salartaria
jag har nu hamnat i en svacka, eller ja, vart där ett tag, 1 månad kanske.

jag har vart ihop med tjejen ca 9 månader, det mesta har vart bra, MEN största problemet har varit hennes humörsvängningar, och totala likgiltighet mot vårat sexliv. Jag har fått vara pådrivande mest hela tiden, och det är oerhört svårt att få till det... så nu har jag börjat tröttna.

det som är, är att hon har ett skitjobb, med griniga surkärringar som kollegor (jag vet eftersom det var där jag hittade henne) och det kan vara p-pillrens fel, hon är inne på andra sorten, vilket funkar något bättre än dom tidigare, men finns ju knappt någon lust. (hon ska nu börja med den 3'e sorten) och hon slutar jobbet i augusti, och vad jag vet så gör hon det för mig...

frågan är, hur länge ska man försöka vänta in/hitta gnistan igen? för hon är helt klart en bra tjej, som jag tycker oerhört mycket om, och har man tur så hittar man ju gnistan igen, men hur länge ska man orka vänta?

salartaria, hur går det?
Citera
2008-10-29, 03:23
Medlem
xallies avatar
Om ni verkligen tycker om varandra så skulle jag låta det ta den tiden det tar.
Citera
2008-10-29, 03:48
Medlem
cobra_raxs avatar
Ge det en allvarlig chans i minst ett år om ni verkligen tycker om varandra för övrigt.

MEN vänta inte för länge....och vad ni än gör, skaffa inte barn och tro att det blir bättre, det gör det inte.

Som sagt ge det en chans, men om sexet inte kommer igång- lägg ner lägg ner annars kommer det ta slut förr eller senare ändå. Tro mig, talar av egen erfarenhet (och ja, jag väntade alldeles för länge, med tillhörande äktenskap barn osv).

Jag vill hävda att sex är ett måste (men inte det enda) för att ett förhållande skall funka i längden.

Hoppas det löser sig
Citera
2008-10-29, 03:59
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR8
salartaria, hur går det?

Han blev skjuten av henne när hon tokdampade pga dom nya p-pillren (som egentligen var någonting mycke starkare). Det är iaf min gissning

Lite mer seriöst så vill jag också höra hur det gick Har du pinglan kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in