Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Det står ju uttryckligen att man ska använda dimbara LED-ljuskällor, så vad är problemet?
Du har uppenbarligen inte kunnat utläsa vad problemet är så jag kan förtydliga det för dig.
Ja, det står det på sidan men inte på produkten. Låt säga att jag inte hade sett produkten på sidan innan jag köpte den, då hade jag inte haft någon information om att den är för LED. När jag kollat andra dimmers så har det stått vilken styrka på LED som får användas.

Nu är det så att jag aldrig skulle utgå från att allt jag läser är korrekt och jag är väl medveten om att det är mänskligt att skriva fel, därför valde jag att kontrollera det genom att ställa frågan.
Citera
2022-03-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
Du har uppenbarligen inte kunnat utläsa vad problemet är så jag kan förtydliga det för dig.
Ja, det står det på sidan men inte på produkten. Låt säga att jag inte hade sett produkten på sidan innan jag köpte den, då hade jag inte haft någon information om att den är för LED. När jag kollat andra dimmers så har det stått vilken styrka på LED som får användas.

Nu är det så att jag aldrig skulle utgå från att allt jag läser är korrekt och jag är väl medveten om att det är mänskligt att skriva fel, därför valde jag att kontrollera det genom att ställa frågan.

Varför inte ställa frågan direkt till Rusta eller tillverkaren? Jag förvånas över att så många frågar här istället för att kontakta försäljaren/tillverkaren. Visst, svaren kommer antagligen snabbare, men chansen att få mindre seriösa svar är förstås betydligt högre.
Citera
2022-03-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Varför inte ställa frågan direkt till Rusta eller tillverkaren? Jag förvånas över att så många frågar här istället för att kontakta försäljaren/tillverkaren. Visst, svaren kommer antagligen snabbare, men chansen att få mindre seriösa svar är förstås betydligt högre.
Självklart har jag ställt frågan till dem! Väntar fortfarande på svar...
Citera
2022-03-03, 03:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Du förstår uppenbarligen inte ens frågan du själv ställer.

Ja, den dimmern fungerar med LED-ljuskällor, men det det måste vara LED-ljuskällor som är kompatibla med den typen av dimmer.
Citera
2022-03-03, 07:56
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:

Med den tonen lär du inte få någon hjälp.
Citera
2022-03-04, 01:39
Medlem
Trots alla felaktiga svar här som säger att den är för LED-lampor så är det nu konstaterat att den inte är det!
Citera
2022-03-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Med den tonen lär du inte få någon hjälp.
jag svarademed samma trevliga ton som du använde bara.
Citera
2022-03-04, 09:15
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Trots alla felaktiga svar här som säger att den är för LED-lampor så är det nu konstaterat att den inte är det!

Det är ingen här som har gett några felaktiga svar, endast förtydliganden om produktegenskaperna som du själv skrivit och länkat till.
Citera
2022-03-10, 21:45
Medlem
Har en 230V till 12V cigg adapter. Står att den är på 40W.

Vad blir konsekvenserna om jag kopplar in en pumpa-däck-kompressor som kräver 70W?

Kommer konverterararen till 12V gå sönder? Eller kommer kompressorn begränsas till 40W, dvs inte prestera lika bra som den skulle kunna?
Citera
2022-03-11, 00:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Har en 230V till 12V cigg adapter. Står att den är på 40W.

Vad blir konsekvenserna om jag kopplar in en pumpa-däck-kompressor som kräver 70W?

Kommer konverterararen till 12V gå sönder? Eller kommer kompressorn begränsas till 40W, dvs inte prestera lika bra som den skulle kunna?
Förmodligen löser nån form av överbelastningsskydd ut, är det billig kinesisk skit så kan det istället börja ryka o brinna.

Rekommenderar inte att du gör detta och om du ändå gör det, så gör det utomhus.
Citera
2022-03-11, 12:12
Medlem
Cosmouses avatar
Hej! Jag har en fråga angående Plejd Smart Plug (https://www.plejd.com/sv-se/produkter/SPR-01

Jag har ett grenuttag som jag vill styra via en plejd smart plug. Allt jag har inkopplat till detta grenuttag vill jag kunna styra med bluetooth. Dvs jag vill kunna stänga av detta grenuttag via mobil/schemastyrt.
När jag går hemifrån på morgonen så vill jag att denna ska vara avstängd istället för att slippa slå av uttaget eller dra ut kontakten.
Funkar detta med en Smart Plug? Kan jag enkelt stänga av och sätta på uttaget på detta vis via mobilen?
Är strömmen helt av när jag väljer Off funktionen i detta uttag då?

Tack på förhand!
Citera
2022-03-30, 20:21
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Hej! Jag har en fråga angående Plejd Smart Plug (https://www.plejd.com/sv-se/produkter/SPR-01

Jag har ett grenuttag som jag vill styra via en plejd smart plug. Allt jag har inkopplat till detta grenuttag vill jag kunna styra med bluetooth. Dvs jag vill kunna stänga av detta grenuttag via mobil/schemastyrt.
När jag går hemifrån på morgonen så vill jag att denna ska vara avstängd istället för att slippa slå av uttaget eller dra ut kontakten.
Funkar detta med en Smart Plug? Kan jag enkelt stänga av och sätta på uttaget på detta vis via mobilen?
Är strömmen helt av när jag väljer Off funktionen i detta uttag då?

Tack på förhand!

Ja, du kan schemalägga funktioner via Plejd-appen eller styra den direkt via den samma. Dock kan du bara styra den om du är inom blåtandsavstånd. Schemafunktionerna fungerar alltid men du kan inte styra den manuellt via appen om du är utom räckhåll.

Då måste du köpa en Plejd gateway och koppla upp den mot nätverket i ditt hem.

Spänningen ut från själva smartplugen bryts Ja, men vägguttaget som du har stoppat in den i förblir spänningssatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in