Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-09, 18:29
  #1
Medlem
amiins avatar
hej jag har som sagt blivit lurad på blocket, och undrar ifall det finns något sätt att spåra upp personen på, jag har ett dussin konversationer sparade och hoppas att det finns något sätt att via dessa mail ta reda på vilken ip-adress personen har eller om det finns andra sätt att spåra personen på såsom t.ex kontonummer m.m ? All hjälp är välkommen! Tack på förhand
2008-07-09, 18:32
  #2
Medlem
Sök i forumet.
2008-07-09, 18:34
  #3
Medlem
Cassiels avatar
http://www.blocket.se/security/index.htm

Dom kommer hjälpa dig, spara alla mail bara.
2008-07-09, 18:36
  #4
Medlem
swebarbs avatar
Anmäl till polisen, enda som kan få tag på personuppgifter är bedragarens isp ifall polisen har en anmälning mot fanskapet.
2008-07-09, 18:43
  #5
Medlem
amiins avatar
tack!

Jag har polisanmält jäveln, och nu har jag även anmält honom på blocket, tack för tipset! . Vet ni hur det brukar gå vid såna här fall? Finns det någon chans att man kan få sina pengar tillbaka?
2008-07-09, 18:47
  #6
Bannlyst
Hur stor är summan då ?
2008-07-09, 19:37
  #7
Bannlyst
Chansen är ytterst liten att gärningsmannen ens kommer få någon vidare utredning. Var någorlunda skyddad så kommer utredningen läggas ner nästan omedelbart.. har lurat folk på blocket förut, aldrig åkt fast eller fått något brev. är man naiv och förskottsbetalar får man bannemej skylla sig själv.
2008-07-09, 20:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0126
Chansen är ytterst liten att gärningsmannen ens kommer få någon vidare utredning. Var någorlunda skyddad så kommer utredningen läggas ner nästan omedelbart.. har lurat folk på blocket förut, aldrig åkt fast eller fått något brev. är man naiv och förskottsbetalar får man bannemej skylla sig själv.

Folk som du är avskum och borde få ett redigt kok stryk av en kraftigare människa. I minsta fall dagsböter eventuellt samhällstjänst.
Kamma dig, skaffa ett jobb och sluta upp med idiotier.

Åter till frågan från TS.
Du har gjort allt som går att göra. Dock blir det nog inget utrett utan snarare nerlagt.

Betala aldrig förskott utan att ha säker källa. Kräv istället postförskott (även om detta också är delvis osäkert). Bästa är väl att ta telefonkontakt först och försäkra dig om att det är en säljare som går att lita på.
2008-07-09, 20:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoWeR
Sök i forumet.
Exakt..


Ett snyggt rosa hänglås på denna

//Mvh K85 -MOD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in