Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-09, 19:15
Medlem
Hallå!

Börjar nu få lite ångest känner jag.. Fick tillgång till att ställa ut på stadens biblotek, rätt många som ser endå måste jag säga! Frågan är då VAD jag ska ställa ut?

Jag har ca 100gb foton av i stort sett allt man kan fota, jag gör lite tavlor o håller även på med graffiti.. Nu var det svårt att ställa ut just tavlor/graffiti så det får nog bli foton iaf!

Vad kan man ställa ut på en allmän plats sådär? Vad vill ni se? Hur mycket borde jag ha? Jag vet faktiskt inte mycket mer än att jag funderar på nåt tema, skugga kanske? Nästan alla mina arbeten går ut på att jag jobbar med skuggning..

Kan man ställa ut foton på graffiti, eller kommer detta se konstigt ut? Jag var rätt säker på vad jag ville, men nu vet jag inte längre...

/ epic
Citera
2008-07-09, 20:17
Medlem
haywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Jag har ca 100gb foton av i stort sett allt man kan fota, jag gör lite tavlor o håller även på med graffiti.. Nu var det svårt att ställa ut just tavlor/graffiti så det får nog bli foton iaf!

Vad kan man ställa ut på en allmän plats sådär? Vad vill ni se? Hur mycket borde jag ha? Jag vet faktiskt inte mycket mer än att jag funderar på nåt tema, skugga kanske? Nästan alla mina arbeten går ut på att jag jobbar med skuggning..
Den tekniska utvecklingen som gungar vaggan digitalfoto och -video hänger i har förändrat fotograferandet och skänkt Sverige ett överskott av proffsutrustade amatörfotografer. Varannan tonåring sitter på "100gb foton av i stort sett allt man kan fota", och — i kanske ännu större utsträckning — det mesta man inte bör fota. Till detta senare hör insekter i gräset, närbilder av vattendroppar på (friskt!) gröna blommor och så vidare, och detta får typ statuera exempel på icke-fotograferbar-skit; motiv som konnoterar fick-en-d30-i-julklapp. Vad jag menar är helt enkelt att bilder och motiv som hittas (eller kan tänkas bli hittade) på bilddagboken.se systematiskt bör väljas bort.

Det är ju så klart väldigt svårt att dömma i blindo, men skugga låter som en — om än något nött — potentiellt intressant tematik.
Citat:
Kan man ställa ut foton på graffiti, eller kommer detta se konstigt ut? Jag var rätt säker på vad jag ville, men nu vet jag inte längre...
Utställning av konst i "andrahand" (i.e. fotografier av graffiti, skulpturer, installationer) tenderar bli väldigt tråkiga och livlösa — vilket ligger i sakens natur; en representation av saken är (ofta) mycket tråkigare än saken — och är med andra ord inget jag rekommenderar.
Citera
2008-07-10, 01:07
Medlem
Tack hayward! Du verkar kunna din sak o detta svaret hjälpte mig mer än mycket!

Skippar andrahand då, var precis så jag tänkte - trist!

Självklart förstår jag var du menar med den andra delen oxå - jag känner oxå en trötthet över blommor i makro, vattendroppar, solnedgångar o HDR...

Tänkte ta en närmre titt på mina mappar i natt - morgon så återkommer jag, se om jag kan få godkänt!

Tack för svaret!
Citera
2008-07-11, 08:43
Medlem
saturs avatar
Öj, jag fick en ide, om det inte är för lång tid kvar tills det där skiten kan du ju leka med playdo och göra en Skulptur av såna där Bänga Sladdar och Målningar, hehehehehehe *host!*
Citera
2008-07-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Öj, jag fick en ide, om det inte är för lång tid kvar tills det där skiten kan du ju leka med playdo och göra en Skulptur av såna där Bänga Sladdar och Målningar, hehehehehehe *host!*

men du.... dedär va faktiskt ingen dum idé! ja ska fan göra ett verk i lera din jävel kan ju bli hur grymt som helst!

tack för idén!
Citera
2008-07-11, 12:47
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Gör det du känner för.
Bry dig inte om vad andra kan tyckas tycka.
Senast redigerad av ANALDYNGA 2008-07-11 kl. 12:52.
Citera
2008-07-13, 21:15
Medlem
saturs avatar
Citat:
men du.... dedär va faktiskt ingen dum idé! ja ska fan göra ett verk i lera din jävel
Inga problem hörru , inkassera 10000KR för att iden ska sättas i kraft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in