Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-10, 22:46
  #1
Medlem
tjena det är så att jag undrar om de finns någon bra trojan injector, använt microjoiner vilket suger, den blir en exe fil vilket jag inte vill.

jag vill att det ska kunnas injectas i bilder, så att folk kan se dem och att dem fortfarande är kvar som bmp/jpg filer.

även till filmern osv.

någon som vet en bra?
btw jag e rookie när det gäller sånt här, precis lärt mig ;D
Citera
2008-07-11, 14:26
  #2
Medlem
11 av 12 inlägg raderade som skräp / OT

//Mvh K85 -MOD
Citera
2008-07-11, 14:30
  #3
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K85
11 av 12 inlägg raderade som skräp / OT

//Mvh K85 -MOD


Vadå skräp? Vi sa ju som det va till han, ta bort tråden!
Citera
2008-07-11, 16:51
  #4
Medlem
1. Makaveli sluta skicka RATs på IRC och tycka att du är duktig

2. Lär dig använda Google.

3. Om Google är för svårt för dig ska jag göra det simpelt: Det går inte.
Citera
2008-07-11, 17:12
  #5
Medlem
eyyYos avatar
Okej, K85, flåt.

Du kan inte injecta kod i en jpeg-fil eftersom filen måste exekveras för att koden ska kunna köras.
Hade du däremot hittat en exploit hos t.ex. Microsoft's bildvisare, som möjliggör dig att köra kod, så hade du kunnat trycka in kod i en jpeg/png/bmp/gif-fil.
Du kan därimot göra såhär; Välj en ikon till din exe (ta ikonen för jpeg-filerna), döp filen till "Bild 56.jpeg.exe". Zippa skiten. Skicka.
Går allting rätt så får offret zippen, öppnar, ser en fil med bildikon och namnet "Bild 56.jpeg" (Windows zip-funktion visar inte filändelse om användaren inte ställt in det, vad jag vet).
Med rädsla för att gå off topic så vågar jag inte säga någonting om com-filer.
Citera
2008-07-11, 17:20
  #6
Medlem
Kuzmins avatar
Blev inte en liknande tråd skickad till papperskorgen förut?

I alla fall så är en binder/joiner vad du letar efter.

Om du nu skulle "injecta" en trojan i en fil med ovan nämnda metod skulle dock filen se ut som .mp3.exe, vilket troligtvis gör de flesta misstänksamma..
Citera
2008-07-11, 17:47
  #7
Medlem
minimoes avatar
Jag kan väl tänka mig att du vill gömma en trojan för att sedan sända över till någon men om så inte är fallet och du bara vill gömma en exe-fil på ett NTFS-system kan du kolla lite på s.k. alternativa dataströmmar i NTFS.

SecurityFocus har en artikel som beskriver hur man går tillväga för att gömma filer på ett NTFS-system. Dessa strömmar följer dock inte med i exempelvis ett zip-arkiv.

Artikel hos SecurityFocus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in