2008-07-12, 08:26
Medlem
Merenwens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
men sen ska ni kunna backa hur som helst.

Ehm... ja? Precis s. Det r alla mnniskors rttighet att vlja att backa "hur som helst" i Sverige 2008.
Citera
2008-07-12, 08:29
Medlem
Kvinnans lott:

Citat:
Tror nd dr finns en baktanke till stalkingen ven om det ska framstllas som tjejerna hrinne r s perfekta och har inte gjort nt. Jag tror dom inte palla med lite falska lften eller flirtar frn er. Det r alldeles fr mnga tjejer som hller p s, men sen ska ni kunna backa hur som helst. Ett srat inre kan tyvrr arta sig i stalkning. Inte att dom kanske egentligen vill ha er, dom kan inte hantera dissen. Frmodligen skiter dom fullstndigt i er men vill f tillbaka lite vrdighet av ert sketna beteende.

Det r vad jag tror iaf, tjejer som tror s jkla gott om sig sjlva och bollar med killars knslor str jag ihjl mig p.

Visst r det s.
Och naturlagarna, kan man(som kvinna), inte ndra p...
Men nd fr man(som kvinna)inte klassa mn som djur. My God
Senast redigerad av Tort 2008-07-12 kl. 09:23.
Citera
2008-07-12, 11:23
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Av de fall som jag har rkat ut fr stalkers har det knappast varit mitt fel.
En av dem som ringde & hotade med div sexuella anspelingar & hot utan att sga vem han var under en lngre tid. Det kom fram senare att det var en vninnas pverkade ex som ftt en fling fr mig. Dr kan jag garantera att jag inte har ens slngt ett ga p honom mer n ndvndigt.

Det andra fallet var ett ex till mig som inte klarade av att vi hade gjort slut, s han brjade med terroristmetoden ist. Varfr vi gjorde slut var inte fr att jag var en elak slampa som lekte med hans knslor. Utan fr att han frskte styra mitt liv med bde verbala & fysiska attacker. P g a att han var s borta i huvudet av alkhol & droger.
Jag ser ett samband.... Umgs inte bara med missbrukare s minskar nog problemet.
Citera
2008-07-12, 13:58
Medlem
Citat:
Tror nd dr finns en baktanke till stalkingen ven om det ska framstllas som tjejerna hrinne r s perfekta och har inte gjort nt. Jag tror dom inte palla med lite falska lften eller flirtar frn er. Det r alldeles fr mnga tjejer som hller p s, men sen ska ni kunna backa hur som helst. Ett srat inre kan tyvrr arta sig i stalkning. Inte att dom kanske egentligen vill ha er, dom kan inte hantera dissen. Frmodligen skiter dom fullstndigt i er men vill f tillbaka lite vrdighet av ert sketna beteende.

Det r vad jag tror iaf, tjejer som tror s jkla gott om sig sjlva och bollar med killars knslor str jag ihjl mig p.

Jag frstr precis vad du menar
Citera
2008-07-12, 14:01
Medlem
dinglebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Har ftt ett psyko efter mig. Han har stalkat mig i 3 mnader med brev, mail, sms och telefonsamtal. Detta trots att jag sagt till honom att jag inte vill ha ngn kontakt med honom. Gr max 5 dgr mellan kontakttillfllena. Vi har aldrig haft ngn realation mer n p vnskapsniv som jag sedan ville dra mig ur. Detta kan han inte acceptera. Har bara responderat 1 gng p alla kontakttillfllena och d skrev jag ett mail tillbaka dr jag bad honom lmna mig ifred annars skulle jag polisanmla honom fr trakasserier. Hjlpte inte.

Vet inte vad jag ska gra. Trodde att utslckningseffekten skulle hjlpa. r svinjobbigt varenda gng han tar kontakt. behver verkligen hjlp att lsa situationen. Vad ska jag gra?
samla bevis, polisanml fr ofredande, d blir han kanske bortskrmd.
Citera
2008-07-12, 16:36
Medlem
Molson Canadians avatar
Har varit med om det du skriver, fast lite vrre. Jag ringde polisen, beskrev situationen. Polisen ringde till killen i frga och "skllde" krleksfullt p honom. Efter det har jag inte hrt ngot ifrn honom. Avundas inte din situation. Det var oerhrt jobbigt att bli bombarderad med sms och telefonsamtal. Jag tror inte att folk som inte varit utsatta fr det begriper hur stressande och outhrdligt det r. Jag vgade inte tro att han skulle sluta eller hade slutat frrn lng tid efter. Idag har han inte hrt av sig p ett par tre r s nu knns det lugnt, men det finns fortfarande ett korn kvar av oro ver att han ska brja igen. Hur som, kontakta polisen och be dem prata med honom. Det gjorde susen fr mig. Du kan ocks anska om besksfrbud.
Citera
2008-07-13, 01:58
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Jag ser ett samband.... Umgs inte bara med missbrukare s minskar nog problemet.
Eller med poliser d.
Citera
2008-07-13, 06:07
Medlem
litenbondes avatar
Be ngon kompis att agera helt sjukt mot honom s han brjar ogilla henne fr att sedan han/hon ska stalka honom med rge mer n han gr med dig.

Jag r ledsen ver ett s "barnsligt" frslag men utver anmlan s ser jag verkligen inte en annan lsning frutom att gmma sig. Se till att denne fr lida (inom lagens grnser) fr varje gng denne kontaktar dig. Han m vara en idiot men ven en idiot fruktar elden. Trakasera ordentligt, ring mitt i natten till denne, skicka skitpost frn porr-sidor, bljfretag, stinkbomb & co osv..

Jag r medveten om att det kommer krva en del energi frn din sida men frgan r om det inte r ett offer du borde vara beredd att gra. Han trakaserar dig och din mentala hlsa i stort sett. Knner du att du inte orkar allt sjlv s be vnner om hjlp. r ni en 10 stycken som stter igng s brj killen nog fatta vinken

Ring klockan tre p natten till denne och bara frga ifall han var vaken. Efter det sger du att du bara ville kolla och lgger drefter p...
Citera
2009-01-31, 01:36
Medlem
superlassetrues avatar
Det frvnar mig grymt att ingen av er intelligenshjltar har freslagit att tala om VARFR du inte vill ha ngon kontakt. Fattar du? D fr ju stackarn ett skl, en frklaring till vad som hnt. Annars kommer han/hon ju bara undra vad f-n som hnt? Om du vill att han ska slppa br du vl gra det ltt fr honom/henne att gra det? Hur svrt var det att komma p??
Citera
2009-01-31, 01:40
Bannlyst
Sker p att det inte r mitt ex du rkat ut fr?

Merenwn: Ehm... ja? Precis s. Det r alla mnniskors rttighet att vlja att backa "hur som helst" i Sverige 2008.

WOORD!

Molson Canadia: helt rtt! Stressen det orsakar r sjuk. Sitter i en sits nu dr jag frst om ngra mnader vgar tro lite ltt p att jag verkligen r fri. ngrar verkligen att jag inte anmlde vilket jag gr om han terkommer. S jag vet precis vad du menar med hur hemskt det r.
Senast redigerad av Xana 2009-01-31 kl. 01:53.
Citera
2009-01-31, 02:02
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Frmodligen skiter dom fullstndigt i er men vill f tillbaka lite vrdighet av ert sketna beteende.

Men serist, hur tervinner man "vrdighet" genom att frflja ngon?

Jag r villig att hlla med dig p den punkten att ett srat inre kan manifestera sig i stalkerbeteende... I patetiska vp till mnniskor dvs.

En frisk persons handlande nr denne har blivit grundlurad eller srad r ju att inte vilja ha med den andra personen ifrga att gra...
Citera
2009-01-31, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Har ftt ett psyko efter mig. Han har stalkat mig i 3 mnader med brev, mail, sms och telefonsamtal. Detta trots att jag sagt till honom att jag inte vill ha ngn kontakt med honom. Gr max 5 dgr mellan kontakttillfllena. Vi har aldrig haft ngn realation mer n p vnskapsniv som jag sedan ville dra mig ur. Detta kan han inte acceptera. Har bara responderat 1 gng p alla kontakttillfllena och d skrev jag ett mail tillbaka dr jag bad honom lmna mig ifred annars skulle jag polisanmla honom fr trakasserier. Hjlpte inte.

Vet inte vad jag ska gra. Trodde att utslckningseffekten skulle hjlpa. r svinjobbigt varenda gng han tar kontakt. behver verkligen hjlp att lsa situationen. Vad ska jag gra?
E det en frisk person trttnar han om du ignorerar . En riktig galning/personlighetsstrd kan avvisandet bli en utlsande faktor .Dokumentera allt och kontakta polisen det r viktigt .

De kommer inte agera men registrera ditt samtal fortstter allt hjlper det dig , att du ringt tidigare .
Har sjlv varit dr o det blev otckt eftersom han frfljde .Polisen gjorde inget men nr han var p min ytterdrr (frstrde)etc viste de allvaret men kunde inte gripa honom .
Senast redigerad av Hag22 2009-01-31 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in