Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Har ftt ett psyko efter mig. Han har stalkat mig i 3 mnader med brev, mail, sms och telefonsamtal. Detta trots att jag sagt till honom att jag inte vill ha ngn kontakt med honom. Gr max 5 dgr mellan kontakttillfllena. Vi har aldrig haft ngn realation mer n p vnskapsniv som jag sedan ville dra mig ur. Detta kan han inte acceptera. Har bara responderat 1 gng p alla kontakttillfllena och d skrev jag ett mail tillbaka dr jag bad honom lmna mig ifred annars skulle jag polisanmla honom fr trakasserier. Hjlpte inte.
Vet inte vad jag ska gra. Trodde att utslckningseffekten skulle hjlpa. r svinjobbigt varenda gng han tar kontakt. behver verkligen hjlp att lsa situationen. Vad ska jag gra?
E det en frisk person trttnar han om du ignorerar . En riktig galning/personlighetsstrd kan avvisandet bli en utlsande faktor .Dokumentera allt och kontakta polisen det r viktigt .
De kommer inte agera men registrera ditt samtal fortstter allt hjlper det dig , att du ringt tidigare .
Har sjlv varit dr o det blev otckt eftersom han frfljde .Polisen gjorde inget men nr han var p min ytterdrr (frstrde)etc viste de allvaret men kunde inte gripa honom .