Citat:
Ursprungligen postat av
Redgrey
Har ftt fantastisk hjlp med flera sportskador av naprapater, efter att sjukvrden vgrat hjlpa till eller varit otillrcklig. Helt klart vrt ett frsk iaf!
Placebo.
Nu r jag inte jtteplst om mnet, men jag gr hr rent p mina egna erfarenheter o ignorerar allt annat vilket r vanligt p flashback
Jag tror det r ren bullshit kiropraktik, de vill tjna pengar. Jag har varit ngra gnger hos ett par olika kiropraktorer. Inte mrkt ett jkla piss i skillnad, o de har alltid varit snabba med att "vi kan ta kanske den delen lite hrdare nsta gng, lt oss boka in en ny tid fredag nsta vecka" och kommer med frklaringar som makes no sense.
Tror mnga gr till kiropraktorer och liknande bara av lathet. De har problem pga. av stillasittande, monotona rrelser och drfr att det r otrnade. Nr kiropraktorn arbetar kan det tillflligt knnas lite bttre kanske pga. placebo och massageeffekt.
Det r bara trams. Brja rr p er istllet folk, och r problemen verkligen allvarliga; g till lkare.
Men tror skert det kan vara en bra business att utbilda sig inom kiropraktik och f ett diplom och starta eget. Sjukt mnga som vill ta genvgar och r beredda att betala ganska stora summor fr det ocks, mnniskan r dum i huvudet.