Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-05-16, 13:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Brottet ser ut att kunna lösas någon gång.

allehanda.se: 25 år sedan mordet på Eva Söderström
Citat:
Ett sådant exempel kan vara det DNA-spår mördaren lämnat efter sig, alltså något organiskt material, som hår, hudflagor eller sperma. Vad materialet består av vill polisen inte berätta.
Problemet där är att man hittills inte haft tillräckligt bra teknik för att kunna analysera provet, samtidigt som man heller inte vill riskera att förstöra det om nya bättre metoder dyker upp.
– För tre-fyra år sedan tittade Statens kriminaltekniska laboratorium, SKL, på provet men det räckte inte för att kunna ta fram en profil på mördaren.
Men tekniken utvecklas ständigt.
Artikeln skrevs för snart tre år sedan. Är det dags att damma av fallet och kolla om spåren går att analysera?

allehanda.se: De ouppklarade morden i Västernorrland
Citat:
Av det polisen lyckades få fram verkade en cyklande, psykiskt störd man från Kramfors vara den skyldige. En 40-årig man som stämde in på beskrivningen anhölls. Han släpptes dock efter en vecka. Han förhördes även längre fram i utredningen, men fick gå igen.
Där är en bra start om man vill ha något att jämföra med. I samma artikel om Malin Lindström i Husum:
Citat:
Ett par jeans med en liten spermafläck förvaras hos Statens kriminaltekniska laboratorium. Man hoppas kunna säkerställa DNA ur fläcken, när tekniken tillåter.
En match där skulle ge båda mordutredningarna en skjuts framåt.
Citera
2015-12-25, 17:13
Medlem
Amellys avatar
Bump..

Konstigt att detta fall fått så lite uppmärksamhet i media samt på nätet.
Citera
2015-12-25, 22:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den 25 september 1987.

Citat:
Ursprungligen postat av Amelly
Bump..

Konstigt att detta fall fått så lite uppmärksamhet i media samt på nätet.

Jag håller helt med dig.

Det är märkligt att detta fall verkar förhållandevis litet omskrivet och ändå är det "bara" drygt 28 år sedan det skedde. Inte ett mord under t. ex. 1960-talet precis.

Detta sexualmord begicks på Bruket i Kramfors 1987-09-25.
Citera
2015-12-27, 16:00
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Eva Söderström" -► "Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987".

/Mod
Citera
2015-12-29, 02:04
Medlem
En teori är väl att Eva råkade se en psykopatisk galning som var ute och smög i en hästhage hon gick förbi, i färd med att våldta hästar med kniv...hon kunde inte hålla sig utan sa till...och det djävulska avskummet överföll, mördade och skändade henne och Laban.... :
Fan, att drägget inte åkt dit ännu!!!! Hoppas han ruttnar i helvetet!!!!
Senast redigerad av Trapizo 2015-12-29 kl. 02:06.
Citera
2016-05-22, 12:24
Medlem
Det här fallet verkar vara bortglömt, men nu finns det lite mer här https://dacostarkivet.wordpress.com/...va-soderstrom/
För er som direkt vill hoppa till pressmaterialet klickar här
Förhoppningsvis blir detta mordfall uppklarat och Eva får rättvisa.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-05-22 kl. 13:14.
Citera
2016-06-11, 13:01
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Vem är Sture? Är det "cykelmannen"?

Känner du honom?

Kan någon bekräfta att han är "cykelmannen", lever han fortfarande? Bor han kvar på orten?
Citera
2016-06-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Kan någon bekräfta att han är "cykelmannen", lever han fortfarande? Bor han kvar på orten?

Sture är cykelmannen, han är inte dömd för mordet utan var misstänkt pga att han var kusin med Eva och en cykel hittades slängd. Dock uppdagades det aldrig vems cykeln var.
Personligen tror jag inte att Sture är den skyldige. Polisen har gjort flera uttalanden om att det finns vittnen som undanhåller saker för polisen. Sture är en kuf i orten och jag tror inte att folk skulle tiga för hans skull.
I övrigt så lever han och bor kvar.
Citera
2016-06-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa
Sture är cykelmannen, han är inte dömd för mordet utan var misstänkt pga att han var kusin med Eva och en cykel hittades slängd. Dock uppdagades det aldrig vems cykeln var.
Personligen tror jag inte att Sture är den skyldige. Polisen har gjort flera uttalanden om att det finns vittnen som undanhåller saker för polisen. Sture är en kuf i orten och jag tror inte att folk skulle tiga för hans skull.

Du Fisklisa....Stures halvsyster var tremänning med Evas pappa....

Fallet är polisiärt uppklarat, men bevisen räckte inte pga ett dåligt utredningsarbete av polisen i Kramfors....

Och vem tror du är den skyldige då?!?!
Citera
2016-06-21, 18:07
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa

Gick det inte att utreda vems den slängda cykeln var? Låter som att cykelmannen aka Sture hade tillgång till många cyklar.

Brukade han trakassera kvinnor när han cyklade omkring i Kramfors? Slutade han med det efter mordet?
Citera
2016-06-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Du Fisklisa....Stures halvsyster var tremänning med Evas pappa....

Fallet är polisiärt uppklarat, men bevisen räckte inte pga ett dåligt utredningsarbete av polisen i Kramfors....

Och vem tror du är den skyldige då?!?!

Du Toknisse! Fallet är polisiärt uppklarat? Har du källa på det? Inget som polisen gått ut med iallafall och varför blir du så upprörd över att jag inte tror att mördaren är Sture!?
Jag tror att mördaren kan vara vem som helst.
Dåligt utredningsarbete undrar jag också vad du menar med? Rikskrim var inkopplat och de flesta spåren hade regnat bort vilket är något Kramfors polisen inte kan rå på.
Om Sture hade varit gärningsmannen hade mordet varit uppkallat eftersom han inte är den skarpaste kniven i lådan.
Jag ber om ursäkt om mina åsikter inte passar dina!
Citera
2016-06-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Gick det inte att utreda vems den slängda cykeln var? Låter som att cykelmannen aka Sture hade tillgång till många cyklar.

Brukade han trakassera kvinnor när han cyklade omkring i Kramfors? Slutade han med det efter mordet?

Nej, det gick inte att göra det.
Har heller aldrig hört att han ska ha trakasserat kvinnor varken före eller efter mordet. Men det jag vet är att efter anklagelserna blev folk rädd för honom och kunde ta omvägar när de mötte honom.
Han är egensinnig och har suttit på psyk till och från vilket inte är till hans fördel i allmänhetens ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in