2015-03-31, 21:46
Medlem
LayLow1s avatar
Jens Neumann lärare i marknadsföring i hermods suger.. bäst att byta skola
Citera
2015-03-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syrrann1993
Läser Geografi 1 och har Malin D som lärare. Kan det mesta lite flytande bara och undrar nu om någon vet vad som är extra viktigt att kunna mycket om när det kommer till denna kurs? Det finns ju alltid någon del i varje kurs som ses som extra viktig.

Är sjukt nervös inför den muntliga examinationen, främst för att jag inte har någon aning om vad jag ska lägga lite extra energi på utöver allt annat. Så om någon har läst den kursen får du gärna hinta lite om "extra viktigt att kunna"-delar

Jag har haft Malin som Geografilärare och det jag minns av det muntliga är att det läggs fokus på bl.a. olika typer av regioner. Du ska kunna exogena och endogena processer, dom fyra stadierna i den demografiska transitionen, dom tre dimensionerna i hållbar utveckling och olika typer av bergarter (metamorfa, magmatiska osv). Vad jag kommer ihåg pratade vi öht inte om vatten, vind, stadsplaner och förutsättningar för bosättning t.ex.
Citera
2015-03-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LayLow1
Jens Neumann lärare i marknadsföring i hermods suger.. bäst att byta skola

Jaså? Jag har haft honom i Administration och han brukar vara generös med betygen och svarar snabbt på frågor. Minus dock för att det kan ta 3-4 dagar att rätt ett uppdrag.
Citera
2015-03-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammipk
Hade nyligen redovisning med Håkan, VÄLDIGT bra lärare. Han ger dig en uppgift, du får visa honom hur du löser den, sedan kanske han ställer någon fråga på vad något i uppgiften innebär. För mig frågade han om y = kx +m och frågade vad m hade för mening i uppgiften. Han är lugn, han omformulerar frågan till dig, sitter du fast tar han en ny fråga åt dig. Väldigt förstående.
Va skönt å höra!! Tack! Så du skrev uppgiften på ett papper alltså?
Citera
2015-04-05, 20:21
Medlem
ÅTERIGEN. Någon som gjort examination i kemi 1 med johan hernnäs? Vad tas upp? Hur går det till? Snälla, är i behov av ett svar.
Citera
2015-04-05, 20:56
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messi1996
ÅTERIGEN. Någon som gjort examination i kemi 1 med johan hernnäs? Vad tas upp? Hur går det till? Snälla, är i behov av ett svar.

Jag har inte haft just Johan, men jag har haft muntlig examination i Kemi 1. Hur det gick till återges i denna post: (FB) Allt om Hermods - diskussioner, frågor och rop efter hjälp

I korthet: Han ställer lite frågor om grundläggande grejer i kursen. Ingenting kommer upp som det inte står om i boken. Du kan eventuellt få räkna på någon liten uppgift, men troligtvis blir det bara frågor (ha papper och penna berett i alla fall, bara utifall att).
Citera
2015-04-06, 12:48
Medlem
Läser just nu på hermods , har läst 600p från november och kommer läsa till juni med 200 kvar nu, har klarat av 2 av kurserna på mindre än 5 veckor , och fick ett mail från csn att skolan har rapporterat uppgifter som inte stämmer med mitt beslut..

kommer jag bli återbetalningsskyldig eller vad händer ? har sökt nya kurser efter juni också

Vore tacksam för svar !
Citera
2015-04-07, 20:40
Medlem
janzz00ns avatar
Någon som gjort slutexamniation i Svenska 3?
Någon som vet vad man ska plugga på? har skiten om någon dag här.. rätt nervös faktiskt!

Hjälp hade uppskattats!!
Citera
2015-04-07, 20:41
Medlem
janzz00ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syrrann1993
Läser Geografi 1 och har Malin D som lärare. Kan det mesta lite flytande bara och undrar nu om någon vet vad som är extra viktigt att kunna mycket om när det kommer till denna kurs? Det finns ju alltid någon del i varje kurs som ses som extra viktig.

Är sjukt nervös inför den muntliga examinationen, främst för att jag inte har någon aning om vad jag ska lägga lite extra energi på utöver allt annat. Så om någon har läst den kursen får du gärna hinta lite om "extra viktigt att kunna"-delar

Själv har jag läst Biologi 1, så om någon har frågor där delar jag gärna med mig av det lilla jag kommer ihåg ifrån muntliga examinationen.
Tjena! har inte haft henne som lärare, men vad den andra läraren tog upp var det man skrivit i uppdragen. så träna på det! typ Exogena endogena processer etc
Citera
2015-04-08, 12:05
Medlem
Hej!

Hur hårda är hermods när det kommer till att lämna in arbeten i tid? Pluggade via NTI förut och då var inget större fara om man skickade in uppsatserna några dagar försent.
Citera
2015-04-08, 16:39
Medlem
Någon som vill byta uppdrag? Jag har läst Näthandel 1 och 2, psykologi 2a och 2b, historia 1, datorteknik, programmering, sociologi och geografi.

Vill läsa en 100p kurs.
Citera
2015-04-08, 19:35
Medlem
janzz00ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milleniumet
Hej!

Hur hårda är hermods när det kommer till att lämna in arbeten i tid? Pluggade via NTI förut och då var inget större fara om man skickade in uppsatserna några dagar försent.
Du kan lämna in upp till 3v efter sista dagen, man får bara mail att man inte lämnat in de!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in