2020-03-25, 23:40
Medlem
Någon som gjort Kemi 2? Har jävligt svårt för att plugga senast jag läste kemi 1 var på 1:an i gymnasiet (2012-2013). Några tips på hjälpsamma länkar? Samt hur ser det muntliga provet ut?
Citera
2020-03-26, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volkanbrah
Någon som gjort Kemi 2? Har jävligt svårt för att plugga senast jag läste kemi 1 var på 1:an i gymnasiet (2012-2013). Några tips på hjälpsamma länkar? Samt hur ser det muntliga provet ut?

Läste klart den kursen för några månader sedan. Jag tänker inte sticka under stolen med att säga att kursen är tung, det är mycket teori som varvas med beräkningar (i alla fall i början med jämvikter och liknande). Oftast är det långa samband som citronsyracykeln och elektrontransportkedjan som kan vara komplicerade i början, försök och plugga lite varje dag om du har möjlighet. Det muntliga provet utgår ifrån alla huvudområden (gå in på skolverkets hemsida och titta på centralt innehåll för kemi 2). Detta innebär att en del frågor kommer handla om jämvikter, andra om biokemi och organisk kemi. Det gäller att ha koll på områdena.

I början kan det vara väldigt trögt på grund av att kursen bygger rätt mycket på Kemi 1. Tips till dig är att gå in på ehinger.nu och titta igenom hans videos på Kemi 1 innan du börjar. Det finns även listor på hans hemsida på olika saker man bör känna till innan man börjar ett specifikt avsnitt i Kemi 2.
Citera
2020-03-26, 20:15
Medlem
Någon som läst kursen Rätten och samhället och som har uppdragen kvar? Skulle vara så tacksam.

Får gärna skriva PM
Senast redigerad av Genos 2020-03-26 kl. 20:54.
Citera
2020-03-30, 10:22
Medlem
Läser just nu en kurs på hermods. Men fått sjukdom inom familjen som gör att jag måste ägna tiden åt det. Kursen avbryts ju automatiskt om man inte lämnar in uppdraget på 14 dagar. Har inte lämnat in något uppdrag ännu. Om jag inte lämnar in på 14 dagar och den avbryts, kommer jag då kunna söka den igen vid ett senare tillfälle?
Citera
2020-03-30, 20:36
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillatokigajag
Läser just nu en kurs på hermods. Men fått sjukdom inom familjen som gör att jag måste ägna tiden åt det. Kursen avbryts ju automatiskt om man inte lämnar in uppdraget på 14 dagar. Har inte lämnat in något uppdrag ännu. Om jag inte lämnar in på 14 dagar och den avbryts, kommer jag då kunna söka den igen vid ett senare tillfälle?

Kursen avbryts efter 21 dagars försening, enligt vad jag kan se på Hermods: frågor & svar: uppdrag. Det är också min erfarenhet att man kan lämna in uppdrag sent utan att betyget påverkas.

Ja, om kursen avbryts kan du söka den på nytt. Undersök annars möjligheten att förlänga kursen - vet att det går om man studerar på deltid.
Citera
2020-03-31, 14:00
Medlem
Har någon uppdrag för kursen skrivande?
Citera
2020-03-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohboui
Hej, har du kvar uppdragen ifrån Naturkunskap 1b, Psykologi 1, administration 1, och historia 1b?

Hej skulle behöva uppgifterna i psykologi 1 om någon av er har?
Citera
2020-04-01, 11:16
Medlem
Hermods Engelska 5

Jag ska strax börja läsa eng. 5 på distans via Hermods.
Är det någon som råkar vara mitt uppe i denna kurs som skulle kunna dela med sig av alla uppgifter?
Alltså vad det är man ska lämna in, tänkte jag skulle få ett litet försprång.

Tex första uppgiften ska man väl bland annat skriva lite om ett engelsktalande land?

Tacksam för all hjälp! <3
Citera
2020-04-01, 16:23
Medlem
Hej.

Håller på för fullt med administration 1 samt programmering.

Är där nån vänlig själ som har uppgifterna och samtidigt har möjlighet o berätta lite om hur den muntliga examinationen går till på vardera ämne ?
Citera
2020-04-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatwasit
Läste klart den kursen för några månader sedan. Jag tänker inte sticka under stolen med att säga att kursen är tung, det är mycket teori som varvas med beräkningar (i alla fall i början med jämvikter och liknande). Oftast är det långa samband som citronsyracykeln och elektrontransportkedjan som kan vara komplicerade i början, försök och plugga lite varje dag om du har möjlighet. Det muntliga provet utgår ifrån alla huvudområden (gå in på skolverkets hemsida och titta på centralt innehåll för kemi 2). Detta innebär att en del frågor kommer handla om jämvikter, andra om biokemi och organisk kemi. Det gäller att ha koll på områdena.

I början kan det vara väldigt trögt på grund av att kursen bygger rätt mycket på Kemi 1. Tips till dig är att gå in på ehinger.nu och titta igenom hans videos på Kemi 1 innan du börjar. Det finns även listor på hans hemsida på olika saker man bör känna till innan man börjar ett specifikt avsnitt i Kemi 2.

Magnus Ehingers videoföreläsningar:
https://m.youtube.com/user/mehinger/...=dd&shelf_id=7

Finns spellistor som heter kemi 2. Finns kemi 1 också om du behöver repetera något
Senast redigerad av Gronis 2020-04-01 kl. 16:45.
Citera
2020-04-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Hej

Är det någon som har uppdragen för kursen Geografi 1 på Hermods? (dvs bara frågorna) Eller vilka kapitel i boken som man behöver läsa för första uppdraget?

Jag har dem om du ej fått dem
Citera
2020-04-01, 18:25
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flacomaco
Jag har dem om du ej fått dem

Nej jag har inte fått dom än av någon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera