2020-06-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulle33
Din kompis hade 19.64 eller?

A
Citera
2020-06-21, 13:23
Medlem
Hallå!

Någon som har haft Matematik 4 muntligt? Hur ser det ut ?
Citera
2020-06-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakan123
Hallå!

Någon som har haft Matematik 4 muntligt? Hur ser det ut ?

För mig var det bara den muntliga delen av nationella vilket var att svara på lite frågor. Behövde inte ens räkna nått vilket förvånade mig. Frågade t.o.m. men hon tyckte inte det var nödvändigt då man gjort skriftligt NP redan.

Nu kanske det inte blir samma för dig så för senare mattekurser fick ja svara på några frågor om sånt som tagits upp i kursen, "vad innebär blabla" etc och sen räkna ett par uppgifter beroende på betyget man var ute efter. Vill du ha A får du lösa en E-, C- och A-uppgift. Haft gott om tid och ingen stress från läraren. Fullt ok att kolla formelsamlingar, i boken eller fråga läraren om man fastnar. Det beror säkert lite på läraren dock
Citera
2020-06-25, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mendinah
Hej allihopa! Jag har läst matte 2a nu och har min muntliga examination nästa vecka. Jag är så jäkla nervös. Någon som vet vad jag ska plugga extra på? Har hört att läraren jag har inte har något tålamod o sitter och suckar om man ”tar för lång tid på sig”. Jag skulle bli oerhört tacksam om någon ville ta sig någon minut för att lugna/hjälpa mig!

Med vänlig hälsning,

Hej
undrar om hur gick det på examinationen och vad har du fått för frågor ?? är frågorna från uppdragit, vad heter läraren ?? jag har ett examination idag, tack i förhand
Citera
2020-06-28, 10:19
Medlem
Horleifs avatar
Hej. Läser en kurs just nu som jag behöver för att söka polishögskola. Hur lång tid efter jag är färdig kommer det ta innan jag kan söka?
Citera
2020-07-01, 13:02
Medlem
Brilles avatar
Hej!

Är det någon som nyligen läst Affärsjuridik?
Behöver hjälp med sista uppgiften.
Citera
2020-07-03, 19:49
Medlem
Hej, snälla är det någon som har uppdrag2 i ledarskap och organisation ? den om en spa-avdelning? Skulle vilja ha hela uppdraget för att kunna få inspiration! SNÄÄLLLA!
Citera
2020-07-04, 16:32
Medlem
Är det nån som pluggar technical account manager och kan säga nåt om den utbildningen? Vad jag förstår introducerades den 2019 så gissar att de som började då inte gått ut än.

Är den slapp? Högt tryck? Kanske man kan jobba vid sidan av?
Citera
2020-07-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papperskorg1989
Hej, snälla är det någon som har uppdrag2 i ledarskap och organisation ? den om en spa-avdelning? Skulle vilja ha hela uppdraget för att kunna få inspiration! SNÄÄLLLA!

Jag har skrivit lite hjälp om just detta på sidan 257. Läs där och hoppas du hittar lite inspiration! 😀
Citera
2020-07-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina-heaven
Har precis gjort den,förstod inte heller så frågade läraren. I alla fall, man ska ta t ex två glas eller behållare (måste vara av glas) och du ska sterilisera dem i kokande vatten. Sedan ska du koka juice i typ 15min och hälla i de glasen, ungefär 200ml i varje. En av dem ska du ha lock på, och en ska du lämna utan! Sen ställer du dem nånstans i huset...
Efter typ några dagar så, kommer man se hur juicen förändras och får bakterier (i det öppna glaset) medans den andra är okej. Fick även det här klippet av henne : https://www.youtube.com/watch?v=DU_p4ijOJBo
Lycka till, hoppas jag hjälpt dig lite på traven!

Tack för din hjälp! Nu förstog jag bättre. Har du ingert som lärare också? 🙂
Citera
2020-07-08, 15:40
Medlem
Tina-heavens avatar
Hej

Är det någon som vet om vad som kommer frågas i muntan inom NK1?
Citera
2020-07-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av star-ckt
Hejsan, jag har just börjat plugga Samhälls 1B och jag känner redan att jag är fast.
Jag har problem med frågan "Vilka effekter skulle det få på vårt samhälle om vi inte litade på massmedias rapportering eller på de funktioner/institutioner i samhället som skall granska massmedia? "
Men även att hitta en artikel som inte följer de publicistiska reglerna, hur gjorde du?

Har du uppdrag att dela med dig av hade det varit underbart, så kanske jag kan få lite inspiration och förhandstitt på vad som komma skall

Hur var den muntliga delen? Många skilda frågor eller höll man sig till ett ämne?

Har någon annan tips / Uppdrag om detta är det också välkommet!

hej, jag ska börja läsa samhälle 1b snart, och undrar om du uppdrager kvar och undrar om du skulle kunna hjälpa mig att skriva de här eller att skicka de så jag kan förbereda mig det skulle bli underbart av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in