2020-11-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Har du läst matematik 1?
Jag blev precis klar med 2a och den är inte så jättesvår. Testa några gamla prov och lär dig hur man läser av koordinatsystem, sub och add metod och pq formel. Lär du dig det utantill så fixar du E utan problem.

Läste matte A när det begav sig. Skönt att höra att den inte är så svår.

Vet du något om frågan jag ställde angående "Matematik Test"? Ska man anmäla sig till det - är det obligatoriskt, eller bara något extra för att se hur man ligger till? Utgår kallt ifrån att själva examinationen är en del av kursen i sig, och att man inte behöver anmäla sig till den + något test. Eller?
Citera
2020-11-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transient91
Läste matte A när det begav sig. Skönt att höra att den inte är så svår.

Vet du något om frågan jag ställde angående "Matematik Test"? Ska man anmäla sig till det - är det obligatoriskt, eller bara något extra för att se hur man ligger till? Utgår kallt ifrån att själva examinationen är en del av kursen i sig, och att man inte behöver anmäla sig till den + något test. Eller?

Jag läste via exlearn men tror inte du behöver bevisa några förkunskaper. Jag hade själv inte läst matte A på 14 år och hade endast G i betyg. Minns knappt nått men lyckades ändå fixa D i betyg på matte 2a utan att göra allt för stor insats. Inlämningsuppgifterna tyckte jag va svårare än det nationella provet. Sen beror det ju så klart på vad man har för mål. Jag ville bara få godkänt så jag kunde gå vidare. Ska tilläggas att jag jobbar heltid och har fullt upp med familjeliv och även läste naturkunskap 2 samtidigt. Bägge kurserna på 50%. Vill du fixa de så kommer du klara de
Citera
2020-11-23, 13:07
Medlem
Någon som läst matematik 3b på distans hos hermods och haft den muntliga examinationen? - hade gladeligen tagit emot lite tips och saker som kan vara bra att tänka på inför den, samt hur upplägget såg ut och sådär!
Citera
2020-11-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frustreradsnopp
Tja, är det någon som haft muntlig examination i fysik 1a som vill berätta vad för slags frågor/uppgifter som togs upp?

Hej, har du haft muntliga i fysik 1 ännu? Jag har imorgon, har du några tips? Vad ställs för för frågor?
Citera
2020-11-29, 22:43
Medlem
Hej, läser fysik 2 och har inte gjort alla laborationer. Har redan lämnat in uppdragen, då utan vissa labbar, men undrar om det går att lämna in labbarna på något sätt nu i efterhand? Eller får jag automatiskt underkänt?
Citera
2020-11-30, 10:47
Medlem
Brilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioRemix0000
Hej, läser fysik 2 och har inte gjort alla laborationer. Har redan lämnat in uppdragen, då utan vissa labbar, men undrar om det går att lämna in labbarna på något sätt nu i efterhand? Eller får jag automatiskt underkänt?

Det är väl endast läraren som kan låsa upp uppdragen igen så att du kan komplettera med dom. Så ta ett snack med din lärare är mitt tips.
Citera
2020-12-01, 20:03
Medlem
generalconcretes avatar
Någon som läst Naturkunskap 1B, geografi 2, filosofi 2 och ledarskap och organisation nyligen?
Citera
2020-12-05, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soeur.
Jag har läst geografi 2, vill du ha uppdragen skickade till dig?

Tar gärna emot det. Dock har jag försökt att PM'a dig men det står att man inte kan kontakta användare som är mindre än 1mån gamla av någon märklig anledning. Men du kanske kan skicka PM till mig ?
Citera
2020-12-06, 00:07
Medlem
Jag har min första muntliga examinationen på hermods den 11/12, Fysik 1 med Paul Belfrage. Är otroligt nervös över att jag ska faila den muntliga examinationen och få underkänt på kursen.

Någon som har haft han i Fysik 1 och skulle kunna förklara på ett ungefär hur den muntliga examinationen gick till. Tog han enbart teoretiska frågor eller blandade han in räknefrågor?
Citera
2020-12-06, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thypos
Jag har min första muntliga examinationen på hermods den 11/12, Fysik 1 med Paul Belfrage. Är otroligt nervös över att jag ska faila den muntliga examinationen och få underkänt på kursen.

Någon som har haft han i Fysik 1 och skulle kunna förklara på ett ungefär hur den muntliga examinationen gick till. Tog han enbart teoretiska frågor eller blandade han in räknefrågor?
Hade den för några månader sen, vill minnas att det var med honom, som jag minns så skärmdelade han ett dokument med lite frågor, x antal e, c och a uppgifter. Det var några räkneuppgifter men inget för avancerat, iaf inte för e nivån, du får ju ha både formelsamling och miniräknare, och även papper/penna om så behövs, men jag tror inte jag behövde använda något (för e-nivån, vilket jag satsade på).

Var också orolig över att kugga muntan men blev godkänd, har du gjort klart boken, fått minst godkänt på alla uppdrag och förstår grunderna lär det gå bra ska du se!
Citera
2020-12-06, 05:05
Medlem
Någon som gjort Etnicitet och Kulturmöten som kan säga hur svår kursen är? Och vad som tas upp under samtalet?
Citera
2020-12-06, 07:03
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Någon som gjort Etnicitet och Kulturmöten som kan säga hur svår kursen är? Och vad som tas upp under samtalet?

Jag har nyligen haft muntliga på den och enligt mig var kursen svårare än vad jag hade kunnat förvänta mig. Eller så var det jag som gick in med inställningen att detta fixar jag lätt men var nog inte realistisk. Fick ett D i vilket fall som helst utan större ansträngning. Muntliga hade jag med en vikarie som gick igenom uppdragen och vi diskuterade i stora drag hela kursen och att hon bad mig berätta om ett av de lyckade integrationsprojekten jag skrev om och varför jag valde just en av de flera jag skrev om.

Jag låg på ett E igenom hela kursen men fick ett D efter muntliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in