2021-02-22, 18:42
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulikulien
Jag har svenska 1 på hermods, i uppdrag två skall man skicka en ljudfil på max tre minuter till sin lärare där man presenterar och argumenterar för "Årets film", har ni något tips på hur jag kan inleda denna presentationen? Ska ha med handling, budskap, motiv, skådespelare, miljö osv och argumentation på varför detta ska bli röstas fram till årets film, men ingen aning om var jag ska börja, "hej jag ska prata om en film..." känns så jävla tråkigt.. Jag har filmen "en oväntad vänskap"

Du har ju en dröm om att studera till sjuksköterska efter dina studier till undersköterska är klara. Tänker att du kan utgå från ett holistiskt synsätt och sedan argumentera utifrån KASAM, dvs förenklat känslan av sammanhang i kombination med på vilket sätt du upplever filmen meningsfull och om sensmoralen är begriplig.

Bör absolut passa in på den filmen.
Citera
2021-02-23, 11:49
Medlem
Hayworthians avatar
Muntligt i matten imorgon, jag hatar verkligen dessa muntliga examinationer. När ska man få en vanlig hederlig skriftlig examination istället? Dessa muntliga via webcam gör mig superstressad när man inser att man har 30 minuter på sig att försöka förklara för någon som inte är ett dugg intresserad av vad man gör.

Fler som är lika less på dessa muntliga stressmoment?
Citera
2021-02-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markey123
Hej.
Jag håller på att läsa Internationella relationer just nu, frågorna är fortfarande samma. Uppdragen är riktigt svåra för mig, jag kommer inte ha några problem med det muntliga då jag skulle verkligen säga att jag kan allt inom kursen och kan prata, så det oroar mig ej. Att skriva enorma uppdrag är verkligen inte min grej, jag har sjukt svårt att ens komma igång. Jag tolkar uppdragen som att det krävs en 20sidors uppsats om varenda fråga, jag menar det är ju inte små saker vi pratar om. Stämmer det? Hur mycket krävs det för att kunna slinka förbi dem med godkänt. Jag vill bara överleva så att säga för att sen visa att jag kan allt i sluttestet, men jag får fan mardrömmar över storleken på uppdragen.
Tack för svar.

Den längsta texten jag skrev var på uppdrag 3 och det slutade på ca 12 sidor eller något sådant. Det handlar ju om vilken ambitionsnivå du har. Vill du bara ha ett E räcker det med den mest grundläggande beskrivningen av frågan. Jag skrev så mycket för att jag ville ha ett A och ett uttömmande svar med egen reflektion var modellen för det i den kursen.

Men som sagt, vill du bara bli godkänd så räcker det med att nästan bara skriva av boken.
Citera
2021-02-23, 17:53
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzzzie92
Behöver du fortfarande hjälp med Ledarskap och organisation uppdrag? Har läst den kursen men vet inte om det ff är samma frågor. Du kan skriva frågan till mig isåfall så får jag kika om det är samma 😊

Kan inte skriva till dig då du är för "färsk" medlem.
Citera
2021-02-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Kan inte skriva till dig då du är för "färsk" medlem.

Tänkte om du kunde skriva frågan från uppdraget här? 😊
Citera
2021-02-23, 18:32
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Muntligt i matten imorgon, jag hatar verkligen dessa muntliga examinationer. När ska man få en vanlig hederlig skriftlig examination istället? Dessa muntliga via webcam gör mig superstressad när man inser att man har 30 minuter på sig att försöka förklara för någon som inte är ett dugg intresserad av vad man gör.

Fler som är lika less på dessa muntliga stressmoment?

Jag har också en munta imorgon, du kan åtminstone trösta dig i att du inte är ensam. Det kan ibland hjälpa mig att tänka att om det inte går som jag vill så ska jag direkt upp i sadeln igen. Kanske kan en prövning vara på sin plats för dig om du inte blir nöjd med examinationen. Åtminstone i min kommun så var det bara ett skriftligt delprov från Hermods som man skulle göra.

Lycka till!
Citera
2021-02-23, 22:20
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Tja

Jag ska börja studera distans på hermods (undersköterska) och undrar om det är möjligt att göra det från utlandet? Dom säger att visa kursmoment är obligatoriska i kurslokalen?
Hört att man kan göra prov på ambassaden?
Nån som kan dela med sig erfarenheter av att studera med hermods utomlands!?

Tacksam för svar
Citera
2021-02-24, 01:53
Medlem
Verkligen ingen som har möjlighet att lägga upp uppdragen till Spanska 3?
Citera
2021-02-24, 15:42
Medlem
Hej, någon som haft muntlig examination i svenska 1? Hur ser den ut? Är den svår för någon med dyslexi?
Citera
2021-02-24, 17:54
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag har också en munta imorgon, du kan åtminstone trösta dig i att du inte är ensam. Det kan ibland hjälpa mig att tänka att om det inte går som jag vill så ska jag direkt upp i sadeln igen. Kanske kan en prövning vara på sin plats för dig om du inte blir nöjd med examinationen. Åtminstone i min kommun så var det bara ett skriftligt delprov från Hermods som man skulle göra.

Lycka till!

Har inget val om jag misslyckas, jag måste göra det tills jag klarar det. Jag har ju ett mål
Ett skriftligt prov som prövning lät ju helt underbart, klarar jag inte examinationerna ska jag be om prövning istället..
Citera
2021-02-24, 19:50
Medlem
Är det någon som nyligen gjort muntlig examination i engelska 6? Vad pratar man om på ett ungefär? Jag nöjer mig med ett E men är så nervös att jag ska tappa bort mig..
Citera
2021-02-24, 23:23
Medlem
Hej, är det någon som har haft andreas josefsson på fysik 1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in