Citat:
Ursprungligen postat av
Hetla
Svaret på min fråga finns nog i tråden men jag vet inte hur man söker.
Jag undrar om man har nationella prov i engelska 7 på hermods.
Nationella prov skrämmer skiten ur mig och drar alltid ner mina betyg för att jag inte klarar av att sitta och skriva prov i 4 timmar med 20 andra utan break..
Mina engelskakunskaper är ändå ganska stabila då jag tillhör generationen som växte upp med amerikans TV och underhållning. Som jag förstår är det mer akademisk engelska som gäller i engelska 7 och där har jag inte fullt så bra koll. Jag fick iallafall B i engelska 6, men jag skulle säga att det var tack vare covid och att det inte var något nationellt prov. Jag vill gärna läsa engelska 7 då jag läser mot en gymnasieexamen och engelska 7 är den enda meritpoängen jag kommer kunna ta, så den känns viktig. Jag har också högt betyg i svenska 2 & 3 så jag vet hur man skriver formellt och ett korrekt utredande PM, vilket känns som en fördel.
Jag har insett nu att jag är fucked, jag öppnade kursen idag och fick en chock. Det känns som att hela kursen är uppbyggt kring resonemang om ekonomi, sociala relationer, politiska relationer, internationella relationer, samhällsproblem m.m och VÄLDIGT formellt. Jag kan ingenting om sådant och skulle inte ens kunna diskutera om detta på svenska..
Får man tillgång till alla inlämningsuppgifter direkt eller är dom låsta fram till att man gjort alla prov i varje modul? Det står i studieguiderna att man får tillgång till artiklar m.m som ska användas när man öppnar uppdraget? Jag vill ha tillgång till sånt direkt så jag kan sitta och fundera kring det en längre tid och bygga upp mina texter allteftersom jag lär mig..