Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-03, 14:11
Medlem
bunga-bunga-bungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niinaa0909
kollar igen! Är det någon som har/ska skriva den skriftliga examinationen i fysik 1 kursen på hermods? Någon som kan dela med sig av tips inför provet?

Citat:
Ursprungligen postat av FeliciaSj
Hej. Har påbörjat med fysik 2. Kan du var snäll och berätta hur den munliga examinationen gick och vad för frågor som kom? Skulle verkligen uppskatta det

https://fysikstugan.se/gamla-kursprov-fysik1och2/

https://www.youtube.com/@Rakna-med-mig/playlists

Samtliga proven var enklare än tidigare NP man hade som dessvärre avskaffades. Klarar du de gamla nationella proven klarar du garanterat det skriftliga provet.
Vet att vissa kommuner endast kör med endast en muntlig sluttenta när man lämnat in alla inlämningsuppgifter som dessvärre också finns online och att man måste tjafsa sig fram till ett skriftligt prov.

Läser du på Hermods och särskilt på distans är det otroligt lallit och du kommer garanterat klara dig om du kollat och räknat på alla Börjes videor.
Citera
2024-12-04, 12:57
Medlem
Hetlas avatar
Svaret på min fråga finns nog i tråden men jag vet inte hur man söker.
Jag undrar om man har nationella prov i engelska 7 på hermods.
Nationella prov skrämmer skiten ur mig och drar alltid ner mina betyg för att jag inte klarar av att sitta och skriva prov i 4 timmar med 20 andra utan break..

Mina engelskakunskaper är ändå ganska stabila då jag tillhör generationen som växte upp med amerikans TV och underhållning. Som jag förstår är det mer akademisk engelska som gäller i engelska 7 och där har jag inte fullt så bra koll. Jag fick iallafall B i engelska 6, men jag skulle säga att det var tack vare covid och att det inte var något nationellt prov. Jag vill gärna läsa engelska 7 då jag läser mot en gymnasieexamen och engelska 7 är den enda meritpoängen jag kommer kunna ta, så den känns viktig. Jag har också högt betyg i svenska 2 & 3 så jag vet hur man skriver formellt och ett korrekt utredande PM, vilket känns som en fördel.
Citera
2024-12-08, 00:53
Medlem
Hej! Ganska akut! Någon som haft muntliga med Daniel tamras i biologi 2
Eller någon annan lärare, vad kommer det för frågor?
Citera
2024-12-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchBitch123
Hejsan!

Jag har muntlig examen i biologi 2 med Linnea Af kleen om några veckor och jag undrar om det är någon här som har några tips på vad som kan komma under examen eller vilka delar hon fokuserar på?

Tack på förhand!

Hej! Minns du frågorna?
Citera
2024-12-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apy
Hej! Någon som vet hur prövningen i svenska 3 via Hermods är utformad? Vilka steg ingår i den?

Citat:
Ursprungligen postat av Studentman22
Sorry för sent svar. Jag är sällan här inne.

Det gick bra faktiskt!

Läraren bad mig att prata kort om laborationerna. Där skulle jag förklara vad jag gjorde och hur allting gick till. Därefter fick jag svara på ett par frågor, och majoriteten fanns i uppdragen.

Jag fick A som slutbetyg.

👍🏿

Vilken lärare hade du?
Citera
2024-12-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anononym-bitch
Jag kommer självklart att uppdatera när jag vet men har ni någon info om Daniel Tamras? Så hade det varit jätte skönt, tack för infon om ni har något

Hej! Ska också ha Daniel tamras och är väldigt stressad över muntliga
Minns du frågorna?
Citera
2024-12-18, 13:54
Medlem
Hetlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetla
Svaret på min fråga finns nog i tråden men jag vet inte hur man söker.
Jag undrar om man har nationella prov i engelska 7 på hermods.
Nationella prov skrämmer skiten ur mig och drar alltid ner mina betyg för att jag inte klarar av att sitta och skriva prov i 4 timmar med 20 andra utan break..

Mina engelskakunskaper är ändå ganska stabila då jag tillhör generationen som växte upp med amerikans TV och underhållning. Som jag förstår är det mer akademisk engelska som gäller i engelska 7 och där har jag inte fullt så bra koll. Jag fick iallafall B i engelska 6, men jag skulle säga att det var tack vare covid och att det inte var något nationellt prov. Jag vill gärna läsa engelska 7 då jag läser mot en gymnasieexamen och engelska 7 är den enda meritpoängen jag kommer kunna ta, så den känns viktig. Jag har också högt betyg i svenska 2 & 3 så jag vet hur man skriver formellt och ett korrekt utredande PM, vilket känns som en fördel.

Jag har insett nu att jag är fucked, jag öppnade kursen idag och fick en chock. Det känns som att hela kursen är uppbyggt kring resonemang om ekonomi, sociala relationer, politiska relationer, internationella relationer, samhällsproblem m.m och VÄLDIGT formellt. Jag kan ingenting om sådant och skulle inte ens kunna diskutera om detta på svenska..

Får man tillgång till alla inlämningsuppgifter direkt eller är dom låsta fram till att man gjort alla prov i varje modul? Det står i studieguiderna att man får tillgång till artiklar m.m som ska användas när man öppnar uppdraget? Jag vill ha tillgång till sånt direkt så jag kan sitta och fundera kring det en längre tid och bygga upp mina texter allteftersom jag lär mig..
Citera
Igår, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roro2910
Hej! Ska också ha Daniel tamras och är väldigt stressad över muntliga
Minns du frågorna?
Kan vara för sent men att ha uppgifternas dokument nära till hands är värt det då han frågade relaterat till det, han var också rätt skön snackade verkligen om lite allt möjligt med honom kan vara annat för andra så klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in