2010-09-04, 13:30
Medlem
SingleStars avatar
Fuskar man på prov bedrar man bara sig själv. Höjden av självbedrägeri är att fejka orgasmen när man onanerar.
Citera
2010-09-12, 21:05
Medlem
marionels avatar
Brukar det vara något problem med Hermods muntliga examination?

Jag sitter här och funderar kring en sak: Kan det inte uppstå en jävla massa problem för mig att minnas vad jag t ex läser nu senare i December?

Brukar frågorna vara svåra? Någon med erfarenhet får gärna svara!
Citera
2010-09-12, 21:09
Medlem
SodRs avatar
Muntliga examinationen bokar du ju in själv så varför inte göra det så for du är färdig med dina studier? Ju förr ju bättre imo.
Citera
2010-09-12, 21:30
Medlem
marionels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodR
Muntliga examinationen bokar du ju in själv så varför inte göra det så for du är färdig med dina studier? Ju förr ju bättre imo.

Ja, fast man kan ju helt klart ändå glömma mycket från t ex uppdrag 1 som jag gör nu, senare i december?
Citera
2010-09-13, 08:10
Medlem
Alteregorandoms avatar
Gör inte bara uppgifterna, lär dig dom sedan repetera.
Citera
2010-09-13, 11:35
Medlem
marionels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alteregorandom
Gör inte bara uppgifterna, lär dig dom sedan repetera.

Det är jävligt många frågor på alla sammanlagda uppdrag, blir svårt att en bli utfrågad på majoriteten av dom med tanken på att den muntliga examinationen endast ska pågå i ca 20 minuter?

Någon som gått på hermods och genomfört den muntliga examinationen, hur går det till? vilken sorts frågor brukar ställas?
Citera
2010-09-13, 13:07
Medlem
Alteregorandoms avatar
jag kommer börja 4 oktober på hermods, 2 veckor senare ska jag ha första muntliga, kan ge dig svar då.
Citera
2010-09-13, 13:54
Medlem
marionels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alteregorandom
jag kommer börja 4 oktober på hermods, 2 veckor senare ska jag ha första muntliga, kan ge dig svar då.

okej, men vänta. Läser du en kurs på endast 2 veckor?? vad är det för en kurs om man får fråga?
Citera
2010-09-30, 16:47
Medlem
Hectorfs avatar
Hermods-Muntliga examen

Hej hej, surfade runt lite och försökte ta reda på lite om den kommande muntliga examen, hade lite svårt att hitta en bra sammanfattning vad den går ut på och vad jag behöver kunna inför muntliga och hur den exakt går till. Såg att en del skrev att det förmodligen kommer bli svårt att komma ihåg allt plus att jag är en hyfsat nervös person som säkert kommer få hjärnsläpp vid tillfället.

Jag har läst historia A på distans och har fått VG på alla prov, hur ska ja göra för att få VG som slutbetyg, vad ska ja läsa på och vad är väsentligt?

Tacksam för svar eller om någon kan länka till en bra liknande diskussion där jag kan få alla svar.

Tack på förhand.
Citera
2010-10-05, 22:03
Medlem
Aftonhorans avatar
Fuska på Hermods?

Nu är det så att jag i mina ägor har uppgifter som matchar fem veckor av inlämningarbeten på Hermods! Uppenbarligen måste jag ju själv studera dessa inlämningar för att klara slutprovet men det underlättar det hela likaså. Frågan är dock om jag bör skriva om allt i egna ord och skicka in eller om jag kan skicka in hans uppgifter rakt av. Man har ju hört att vissa skolor använder sig av program som kan spåra upp fuskarbete (låter löjligt men ni som är insatta vet vad jag syftar på) - använder man sig av såna program på Hermods eller är det fritt fram?
Citera
2010-10-05, 22:21
Medlem
Jag skulle nog undvika att skicka in uppgifterna utan att göra några förändringar i alla fall, kan mycket väl tänka mig att de använder sig av Urkund eller liknande.
Citera
2010-10-07, 18:12
Medlem
Aftonhorans avatar
Men är det verkligen så att man registrerar varenda uppsats man som lärare får in i nån stor databas? Det material som jag har är inget som finns ute på nätet, det är nåt som min kompis skrivit för nåt år sen. Har läraren lagrat det i en databas alltså ?? Gör de så med alla uppsatser de får in nuförtiden? Låter väldigt omständigt och lite otroligt med tanke på att vi snackar om byråkrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in