2014-01-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapperd
Muntliga var inte speciellt svårt, jag hade knappt en dag på att förbereda mig. Skickade in sista uppdraget och bokade muntliga till dagen efter.
Har ni några frågor angående uppdragen så kan jag hjälpa med dom i alla fall.
Lägg upp uppdragen här?
Citera
2014-01-22, 16:06
Medlem
Någon som gjort laborationerna i Kemi 1, som kan lägga upp laborationsrapporterna här?
Citera
2014-01-23, 07:52
Medlem
Uppdrag till Fysik 1

Uppdrag 1

Uppgift 2

Uppgift 3

Uppgift 4

Uppgift 5

Uppdrag 2

Uppgift 1

Uppgift 2

Uppgift 3

Uppgift 4

Uppdrag 3

Uppgift 1

Uppgift 2

Uppgift 3

Uppgift 4

Uppdrag 4

Uppgift 1

Uppgift 2

Ingår även laborationer i uppdragen.
Citera
2014-01-23, 09:52
Medlem
Ingen som har uppgifterna till Prov och Uppdrag för Företagsekonomi 2? Mina böcker är försenade... gah!
Citera
2014-01-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Det finns inget sätt för dem att veta vem som har gjort proven och uppdragen, så ja, det går att fuska med dem. Dock är det tveksamt om dina betyg på dessa spelar någon roll alls för slutbetyget, utan snarare verkar det bara vara den muntliga examinationen som spelar någon roll (jag har fått E som slutbetyg efter munta när jag hade C-B i genomsnitt på uppdragen, och A när jag hade D-C i genomsnitt).

Under muntliga examinationen ska du egentligen visa leg. Min lärare sket i det när jag hade examination i matematik 4, så kanske det går att låta någon annan göra det åt dig. Ber han att få se leg är det ju kört dock, om du inte vill investera i ett hyfsat falskleg, alternativt känner någon duktig på matte som liknar dig.

Tack för ditt svar! Nu gäller det att hitta någon som vill hjälpa mig fuska!
Citera
2014-01-26, 11:53
Medlem
Uppdrag i "Ledarskap och organisation" och "Företagsekonomi 1"

Någon som vet vilka uppdrag som kommer i dessa två ämnen?
Citera
2014-01-27, 17:24
Medlem
ska hoppa in på en distans kurs på engelska B (6) och undrar hur det går till att läsa på hermods och hur svårt det är och även hur proven kommer att se ut?
Citera
2014-01-30, 13:31
Medlem
Jag börjar med Fysik 2 nu om någon vecka och har lagt märke till att astrofysik inte alls ingår i fysik 2 hos Hermods. Hur kan de ha lyckats göra en sån miss?
Citera
2014-01-30, 14:07
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alivedude
Jag börjar med Fysik 2 nu om någon vecka och har lagt märke till att astrofysik inte alls ingår i fysik 2 hos Hermods. Hur kan de ha lyckats göra en sån miss?

Jag tar för givet att du med "inte alls ingår" menar att det helt saknas ett kapitel i studieguiden som tar upp astrofysik? Det är möjligt att de har inkorporerat astrofysik i övriga studieguider för Fysik 2.

Mer troligt är dock att studieguiden helt enkelt inte har uppdaterats på länge, och därför är inaktuell/saknar sådant som numera tillhör kursplanen för Fysik 2. Hermods verkar ha lite problem (likt skolorna) att fixa lärare/handledare för naturvetenskapliga ämnen, så det kan nog ha med det att göra.

Jag hade skitit i det om jag var dig. Läs boken, gör alla uppgifter du orkar/klarar i den, så går det vägen. Studieguiderna är allt som oftast ren copy/paste från boken i alla fall.
Citera
2014-01-30, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Jag tar för givet att du med "inte alls ingår" menar att det helt saknas ett kapitel i studieguiden som tar upp astrofysik? Det är möjligt att de har inkorporerat astrofysik i övriga studieguider för Fysik 2.

Mer troligt är dock att studieguiden helt enkelt inte har uppdaterats på länge, och därför är inaktuell/saknar sådant som numera tillhör kursplanen för Fysik 2. Hermods verkar ha lite problem (likt skolorna) att fixa lärare/handledare för naturvetenskapliga ämnen, så det kan nog ha med det att göra.

Jag hade skitit i det om jag var dig. Läs boken, gör alla uppgifter du orkar/klarar i den, så går det vägen. Studieguiderna är allt som oftast ren copy/paste från boken i alla fall.

Ja, jag har hittills skitit totalt i studieguiderna och bara plöjt igenom böckerna. Tyckte bara det var lite underligt att de saknades en hel "del" av kursen. Men får väl dra igenom kapitlet ändå bara
Citera
2014-01-30, 22:01
Medlem
Kan man hoppa in efter några terminer på gymnasiet och läsa några enstaka kurser eller måste man ha varit med från början?

Funderar nämligen på att läsa lite simplare kurser på Hermods då jag avskyr hela idén om att sitta 6-8 meningslösa timmar i skolan.
Citera
2014-02-02, 22:26
Medlem
Hej!
Jag har fått F i muntliga examination i Engelska 5 så måste jag göra omprövning för den, men det känns väldig stressig. Undrar finns det någon som vet hur det ska gå till? Provet kommer att handla om boken och uppdragna eller gör man en nationalprov ? Vad kommer att hända om man få F igen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in