2014-04-16, 11:23
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Lämnade du in laborationer i samband med uppdraget? I så fall kan mindre bra laborationer dra ner ditt betyg något enormt.
Ja det gjorde jag. Riktigt dåligt beskrivet på svaret från läraren; står bara att den är väl genomförd men inte VAD som är fel eller VAD som kunde ha förbättrats. Hur i hela helvete ska man då veta vad man ska förbättra på till nästa gång? Vad är det som gör att laborationer drar ner betyget så mycket egentligen, ännu mer undrande eftersom det inte är något "fel".
Citera
2014-04-16, 11:56
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Ja det gjorde jag. Riktigt dåligt beskrivet på svaret från läraren; står bara att den är väl genomförd men inte VAD som är fel eller VAD som kunde ha förbättrats. Hur i hela helvete ska man då veta vad man ska förbättra på till nästa gång? Vad är det som gör att laborationer drar ner betyget så mycket egentligen, ännu mer undrande eftersom det inte är något "fel".

Jag är lite frågande till det också, lämnade in ett uppdrag i bland annat Kemin med två laborationer.
De var verkligen väl utförda, med tydligt språk, korrekta beräkningar och slutsatser. Uppdraget likaså, fanns fan inte ett fel... men ändå blev det C.

Antar att, för A-B, så ska man hålla ett skrivet seminarium på 20 A4 där man ingående demonstrerar sin djupa kunskap i ämnet i fråga. Jag orkade inte bry mig. Enda sättet att få vetskap är egentligen att begära bättre underlag från läraren.
Citera
2014-04-16, 12:09
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Jag är lite frågande till det också, lämnade in ett uppdrag i bland annat Kemin med två laborationer.
De var verkligen väl utförda, med tydligt språk, korrekta beräkningar och slutsatser. Uppdraget likaså, fanns fan inte ett fel... men ändå blev det C.

Antar att, för A-B, så ska man hålla ett skrivet seminarium på 20 A4 där man ingående demonstrerar sin djupa kunskap i ämnet i fråga. Jag orkade inte bry mig. Enda sättet att få vetskap är egentligen att begära bättre underlag från läraren.
Verkligen. Detta är ju under all kritik egentligen, en lärare/handledare ska väl för i helvete kunna förklara vad som är mindre bra i så fall. Det blir att ta upp med ledningen när kursen är avslutad i alla fall!
Citera
2014-04-16, 17:05
Medlem
Detets avatar
Vad är det för uppdrag till Kemi 2 och Biologi 2? Ge mig allt ni har.
Citera
2014-04-17, 07:17
Medlem
Är det någon som har läst Svenska 2 och gjort examinationen? Vad tas upp på denna? Om det är till någon hjälp så kommer jag ha examinationen med lärare (med initialerna) "AK".
Citera
2014-04-17, 18:04
Medlem
wickedgayblogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xScaryKidx
Är det någon som har läst Svenska 2 och gjort examinationen? Vad tas upp på denna? Om det är till någon hjälp så kommer jag ha examinationen med lärare (med initialerna) "AK".
Hade även jag AK i Svenska 2. Jag fick först berätta om epokerna och vad jag visste om dem, typ författare och deras verk, typisk litteratur, viktiga städer osv. Efter det frågade hon mig om ordklasser och satser, jag skulle babbla om språkstammar, samiska språk, slaviska språk och allt det som ingick i språkvetenskapen. Sedan skrev hon en mening, var något i stil med "Bilnycklarna ligger på bordet" och jag skulle peka ut satser och klasser i den meningen. Förmodligen snackade vi lite om uppdragen också, kan ju vara värt att läsa igenom en gång så att du friskar upp minnet.

Lycka till
Citera
2014-04-18, 02:45
Medlem
Kemi 2 Hermods Buuuuump
Citera
2014-04-18, 13:39
Medlem
Citat:

Hmm skumt. Jag har alltid lagt ganska lite tid på de där labbarna, lämnat in cirka 2-3 sidor per gång och fått A,B på alla nästan alla uppdrag i hela Kemi 1 och halva 2:an (1 C fick jag men då hade jag fel på 2 uträkningar i uppdragen). Men jag skulle inte bry mig om vad jag fick, så länge jag blir godkänd. Söker inte på betygen i alla fall.

Om någon har koll på muntliga kemi 2 så tar jag tacksamt emot info. Kemi 1 var OK, kemi 2 har varit... kämpigare (betygen till trots).
Citera
2014-04-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamais-vu
Hmm skumt. Jag har alltid lagt ganska lite tid på de där labbarna, lämnat in cirka 2-3 sidor per gång och fått A,B på alla nästan alla uppdrag i hela Kemi 1 och halva 2:an (1 C fick jag men då hade jag fel på 2 uträkningar i uppdragen). Men jag skulle inte bry mig om vad jag fick, så länge jag blir godkänd. Söker inte på betygen i alla fall.

Om någon har koll på muntliga kemi 2 så tar jag tacksamt emot info. Kemi 1 var OK, kemi 2 har varit... kämpigare (betygen till trots).

håller med! när ska du göra kemi 2 muntliga??
Citera
2014-04-19, 20:53
Medlem
Någon som har uppdragen till Skrivande? Jag börjar kursen snart, men skulle vilja börja redan nu/idag och Hermods har ju stängt under helgen.

Har en massa kurser om utbyte krävs.
Citera
2014-04-19, 20:55
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Någon som har läst Engelska 6 på Hermods (distans)? Går kursen att läsa i snabbare takt?
Citera
2014-04-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Någon som har läst Engelska 6 på Hermods (distans)? Går kursen att läsa i snabbare takt?

La inte ner mer än 12 timmar på Engelska 5-6-7 kombinerat och fick A på allt. Så ja det går absolut att läsa dem i snabbare takt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in