2014-08-19, 19:43
Medlem
Jag har uppdragen (inte svaren) till följande kurser, skicka PM om du vill ha.

Etik och människans livsvillkor
Friskvård och hälsa
Hälsopedagogik
Personaladministration
Psykologi 1
Psykologi 2a
Religionskunskap 1
Religionskunskap 2
Filosofi 1
Filosofi 2
Svenskt teckenspråk för hörande 1

Jag kommer inte att besvara frågor angående examination, hur lärarna var, etc, utan jag erbjuder endast själva uppdragen till ovanstående kurser.

Jag är vanligtvis inne på flashback åtminstone en gång per vecka.
Citera
2014-08-20, 11:10
Medlem
Läste upp två ämnen i sommar i brist på annat att göra, nu är jag klar med allt (uppgifter samt muntliga tentor) och undrar hur det blir med betygen. Kommer dom att registreras som vanliga betyg så jag kommer åt dom om jag skulle behöva dom i framtiden?

Har inte gjort någon skriftlig tenta än vilket känns skumt, är inte det ett måste på sånt här?
Citera
2014-08-20, 17:50
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Läste upp två ämnen i sommar i brist på annat att göra, nu är jag klar med allt (uppgifter samt muntliga tentor) och undrar hur det blir med betygen. Kommer dom att registreras som vanliga betyg så jag kommer åt dom om jag skulle behöva dom i framtiden?

Har inte gjort någon skriftlig tenta än vilket känns skumt, är inte det ett måste på sånt här?

Det beror på hur din kommun sköter det. Hermods skickar betygen till din kommun, som sedan antingen själva skickar in det till betygsdatabasen (de dyker då upp på antagning.se automatiskt), alternativt måste du begära ut papperskopior på dem från kommunen och själv skicka in betygen för registrering.

Huruvida du måste göra ett skriftligt prov beror på vilka kurser du läser. Matematik, svenska, engelska har alla nationella prov som man numera måste skriva för att få betyg. Om du är osäker är det enklast att ringa Hermods och fråga.
Citera
2014-08-22, 13:23
Medlem
Den där Thomas verkar vara en dryg människa... Skickade ett meddelande till honom via Novo för lite mer än en vecka sedan och har fortfarande inte fått svar.

Någon annan som har upptäckt att när man skickar in ett uppdrag i form av ett word dokument så laddas den upp utan .doc, utan man måste lägga till filändelsen efter att man laddat ned den från Novo?

Hoppas att det inte bli några problem...
Citera
2014-08-22, 22:15
Medlem
Är det någon som slutfört religion 1 hos Hermods? Skicka ett PM till för en fortsatt diskussion!

Mvh
Jag
Citera
2014-08-26, 11:22
Medlem
naturkunskap B
är det någon som har gjort den muntliga slutprovet? och som har nicklas som lärare?
kan ni hjälpa mig med vilja frågor han brukar fråga?
Citera
2014-08-26, 16:18
Medlem
Om någon kommer läsa språk framöver så har jag uppdragen till dessa kurser, Skicka isåfall ett PM till mig. Jag försöker vara inne en-två gånger i veckan!

Tyska 1
Tyska 2
Tyska 3
Tyska 4
Spanska 1
Spanska 2
Italienska 1
Engelska 7
Citera
2014-08-26, 20:14
Medlem
Hur länge skulle ni vänta på en försenad lärare innan ni ger upp? Jag ska göra ett muntligt prov och läraren är nu 20 minuter försenad. Jag är förkyld och måste framöver pissa men kan ju inte lämna datorn. Känns skumt att behöva sitta här och känna ångest och så. Känns som 30 minuter är rätt rimligt?
Citera
2014-08-26, 20:43
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltine
Hur länge skulle ni vänta på en försenad lärare innan ni ger upp? Jag ska göra ett muntligt prov och läraren är nu 20 minuter försenad. Jag är förkyld och måste framöver pissa men kan ju inte lämna datorn. Känns skumt att behöva sitta här och känna ångest och så. Känns som 30 minuter är rätt rimligt?

Har du examinationen via Adobe Connect? Det är inte alltid läraren kan se att du sitter och väntar. Efter att nästan ha missat en examination själv pga detta började jag gå ut och in i "rummet" igen med två-tre minuters mellanrum om läraren inte hade dykt upp på utsatt tid.
Nu hjälper det väl inte dig i nuläget, men kontentan är att tekniken inte riktigt är att lita på.

OnT så hade jag nog gett det tills antingen läraren dök upp eller han/hon skickade ett meddelande i Novo, men om du måste gå så gå... har du väntat en halvtimme tycker jag det får räcka.
Citera
2014-08-27, 12:17
Medlem
En fråga till. Ni som har läst på hermods, tex matte och biologi hur har ni tränat/pluggat för att klara kurserna? Har ni övat på nationella prov, läst kursböcker. Tacksam för tips och svar kommer intensiva plugga flera kurser snart . Just nu använder jag mig av gamla natinoella prov när det gäller matten.
Citera
2014-08-27, 14:12
Medlem
Någon som har uppdragen till Franska 1-3? Vore tacksamt!
Citera
2014-08-28, 10:31
Medlem
En fråga till som hör ihop med mitt tidigare inlägg. Jag fick ett mail ifrån hermods nu med lite kort info. Bland annat nämnde dom att man ska köpa kursböcker, det är inget jag har tänkt på. Det kan bli dyrt med tanke på att jag ska läsa flera kurser.
Köpa böcker är det någon man behöver göra tycker ni som har läst matte 3c+4, biologi 1+2, kemi1+2 på hermods?
Går det bra att plugga med andra böcker eller ifrån nätet som "youtube" eller "matteboken.se".
Eller är bok nödvändigt, kan det vara så att dom t.ex säger "läs sidorna 1-10" eller "gör uppgifterna på kapitel 3".
Senast redigerad av kamelskiva92 2014-08-28 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in