2008-08-08, 23:30
Medlem
Hejsan allihop

Jag har ett problem och det är att min personlighet inte är mycket att hänga i granen. Jag är helt enkelt en rätt tråkig person. Jag ser rätt bra ut och tränar mycket så i början går det bra med tjejerna men efter ett litet tag tröttnar hon alltid på mig och tar någon annan kille. Vad är lösningen på problemet? Det är ganska frustrerande när man gång på gång investerar så mycket tid, energi och känslor.
Citera
2008-08-08, 23:48
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Hejsan allihop

Jag har ett problem och det är att min personlighet inte är mycket att hänga i granen. Jag är helt enkelt en rätt tråkig person. Jag ser rätt bra ut och tränar mycket så i början går det bra med tjejerna men efter ett litet tag tröttnar hon alltid på mig och tar någon annan kille. Vad är lösningen på problemet? Det är ganska frustrerande när man gång på gång investerar så mycket tid, energi och känslor.

Din trådstart var ju inte unik direkt, finns andra som frågat detta före dej kanske du kan få inspiration därifrån om du söker.
Att vara intressant är ju bara att fånga ett intresse hos en annan. Det behöver ju inte vara att du är jättesmart, jätte berest, eller kan allt om fjärilar.
Någon eller några positiva sidor har alla människor. Fundera över dessa. Vad folk i din närhet tycker om dej. Framhäv detta. Våga visa vem du är. Bjud på dej själv, och var snäll. Eller variera det lite. Var snäll först, och sen lite elak. Det kan nog vara intressant, en intressant personlighetsförändring.
Citera
2008-08-08, 23:58
Medlem
Ja men dom flesta frågar för att dom inte ens kan starta en relation. Det kan jag göra, men sen när jag vill mer än så rinner det ut i sanden. Jag hatar den där känslan, där har man finaste tjejen som gillar en och så kan man verkligen se hur hennes intresse krymper dag för dag bara för att man inte är den hon hoppades på.

Ok hur bjuder man på sig själv? Kan du komma med ett konkret exempel? Jag fattar inte vad det betyder.

Snäll först och elak sen... Ok... Hur elak då? Ska jag säga att hon har fula kläder eller något?
Senast redigerad av Nightowl 2008-08-09 kl. 00:02.
Citera
2008-08-08, 23:59
Bannlyst
Citat:
Hejsan allihop

acceptera dig själv!. inte som det eller det. men acceptera hur du är i de olika situationerna! det gör att du kommer lysa igenom, och folk kommer älska det!
Citera
2008-08-09, 00:04
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hejsan allihop

Är du säker på att de tröttnar för att du inte är intressant?

Har du verkligen varit riktigt intresserad och angelägen gällande någon av tjejerna och har du tydligt låtit dem förstå dina intentioner?
Citera
2008-08-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik_zap
acceptera dig själv!. inte som det eller det. men acceptera hur du är i de olika situationerna! det gör att du kommer lysa igenom, och folk kommer älska det!

Hmm okej... men jag trodde att jag gjorde det redan?
Citera
2008-08-09, 00:09
Medlem
twoeggss avatar
Jag har ungefär samma problem som dig. Egentligen har jag aldrig haft tjej så är nog inte rätt person att svara på detta.
Men jag gör ett försök att hjälpa dig ändå.

Först och främst så tror det är bäst om du inte försöker vara interessant. Gå på magkänsla och gör det som känns naturligast för dig bara. Det jag brukar göra fel oftast är att jag är för rakt fram och för ärlig med tjejer, då lessnar dom direkt.

Försök istället vara lite oförutsägbar. När du förväntas säga eller vara på ett visst sätt, så var tvärtom istället!
Jag har inget konkret exempel, men det finns hur många situationer som helst.
Sen är det nog bra att vara nyfiken och interesserad utav allt möjligt, inte bara "henne". Kommer inte på något mer just nu. Var glad och trevlig?

Ligger det något i det jag säger?
Citera
2008-08-09, 00:09
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ja men dom flesta frågar för att dom inte ens kan starta en relation. Det kan jag göra, men sen när jag vill mer än så rinner det ut i sanden. Jag hatar den där känslan, där har man finaste tjejen som gillar en och så kan man verkligen se hur hennes intresse krymper dag för dag bara för att man inte är den hon hoppades på.

Ok hur bjuder man på sig själv? Kan du komma med ett konkret exempel? Jag fattar inte vad det betyder.

Snäll först och elak sen... Ok... Hur elak då? Ska jag säga att hon har fula kläder eller något?

Jag tror det sitter ditt beteende. Ser du bra ut? Det räcker inte med det. Personligheten lyser igenom.
Du måste visa ditt intresse för tjejen, visa att du tycker om henne.

Nej, det sista skulle du kanske inte tolka helt på orden. Tänkte mer på att vissa tjejer gillar "bad guys" men tänk inte på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in