2000-09-03, 20:30
Medlem
r det nn som kan tipsa om nn bra C++ bok (ass materia-bok inte ickemateria-txt,doc,data-bok) som kan gr att lsas av nn som inte har programerat ntt sprk frut ?
tack fr alla frslag...
Citera
2000-09-03, 23:09
Medlem
C++ Bok ?

Ett tips r, fast dock bara till en C bok inte C++, den heter "Vgen till C" typ skitbra, annars har du ju "Fr Dummys" bckerna =)
Citera
2000-09-06, 22:36
Medlem
C++ Bok ?

Nr jag brjade med c++ kpte jag c++ p 3 veckor och den tycker jag r en bra nybrjarbok men den blir ganska klurig mot slutet
Citera
2000-09-07, 21:30
Medlem
C++ Bok ?

"C++ direkt" r lttlst och bra. Anvnds ofta inom skolan, jag har haft den bde under gymnasiet och hgskolan.
r fr vrigt skriven av Jan Skansholm som r guru p C, Ada, Unix osv. Han har skrivit en massa svenska dator relaterade bcker.
Citera
2000-09-08, 21:23
Medlem
C++ Bok ?

Har ocks "c++ direkt" som jag tycker r jtte bra!
Citera
2000-09-14, 20:06
Medlem
C++ Bok ?

En seris programerare anvnder denna bok som anvnds vid hgskolestudier.Dock ingen vidare lrobok uten mer anvndbar som referens.

Programeringssprket C++ av Bjarne Stroustrup.
Citera
2000-09-24, 15:20
Medlem
C++ Bok ?

tack fr alla tips... jag lste boken "C++ p tre veckor" men den var som sagt lite klurig mot slutet + att personen som skrivit boken har listat s mnga nyckelord , och att boken r skriven p ofrstlig svenska med massa skumma analytikerord men annars s n'men'visst!
Citera
2000-10-20, 13:40
äldre konto (old)
Ej medlem
C++ Bok ?

"C++ Direkt" r bra, den rekommenderades dessutom som alternativ kurslitteratur p univ.
Ordinarie kurslitt var "C++ Primer" men den r inte lika skojig.
Citera
2001-06-26, 00:36
Medlem
C++ Bok ?

En annan ganska bra bok som kan anvndas bde som lrobok och referensbok r "Standard C++ Bibeln" av Al Stevens & Clayton Walnum. Lycka till!
Citera
2001-08-29, 17:06
Medlem
C++ Bok ?

Finns faktiskt en p ntet som
jag tycker r rtt bra.
Sk p av.com :
"Sams Teach Yourself C in 24 Hours"
Det r C men nd...

==-------===
ALFAAWEB.COM
==-------===