Citat:
Ursprungligen postat av
Microlabb
Jag förstår av dina tidigare inlägg att era vägar korsats flera gånger, eller känner ni varandra väl? Vill du berätta mer om vad som hänt nu? Jag har alltid bara fått ett gott intryck av honom men jag känner honom heller inte personligen.
Lång historia det där men om du är villig att lyssna så - ca 3 år tillbaka i tiden, i mitten av juli, så fick jag lite nostalgi kring Astrid Lindgrens böcker och filmatiseringarna. Är ett stort fan av båda och varit sen barndomen.
Läste runt lite om de olika Astridbarnen och fick för mig att kolla upp Lars Söderdahl, då det stod på wiki att han bor i Göteborg numera och har bytt namn. Tyckte att detta tedde sig märkligt men också lite spännande, då han är det enda Astridbarnet som bor i samma stad som jag.
Tog reda på hans nya namn och adress genom att söka på personnr och det visade sig att han bodde väldigt nära en kompis till mig, så jag åkte dit och väntade en stund på torget där han bodde, om det nu var rätt person, vilket jag inte visste säkert just då.
Han kom ut efter en stund och jag förstod att det var rätt person när jag såg hans ansikte, då han har ungefär samma drag nu som i barndomen. Kände också igen ärren på hans kinder som han haft sen tonåren då han drabbades av akne. Finns bilder på detta om du googlar lite. Och på ögonen, de var väldigt bekanta.
Sen provade jag att skriva ett oskyldigt litet sms (hans mobilnr är också synligt på MrKoll, Eniro etc.) och då blev han helt ifrån sig. Jag förstår nu i efterhand, av Lars svar på telefonen, att han misstänkte mig för att vara S*****n, en hemsk människa, som gjort Lars illa som barn när de spelade mot varann i filmen om bröderna Lejonhjärta. Även regissören, Olle Hellbom, har behandlat Lars på samma bedrövliga sätt, möjligen att han var den första att förgripa sig på Lars då denne träffade Olle Hellbom flera år tidigare, under inspelningen av Karlsson på Taket (1974).
På denna väg är det och det har visat sig i efterhand att Lars och jag har en gemensam bekant i Gbg och att vi även vistas på samma ställen online. Vet inte om jag får säga mer än så.
Av en helsikes massa olika skäl så har vi blivit ovänner. Han hatar mig och jag hatar honom.
Anledningen till att jag fortsätter skriva om Lars härinne är att jag har väldigt svårt för barnantastare som jobbar med barnrelaterade ting och kommer undan med sina brott och därför vill jag återigen varna för pedofilen St*ff'n G*t*st*m. Ge inte era pengar till honom, göd inte hans ego eller plånbok. Stöd inte på något sätt denna sjuka människa som förgripit sig på barn, Lars, och säkert många fler utöver honom.