Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-14, 20:21
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aries02
Hur har du fått reda på allt det här?
Jag har gjort lite efterforskningar helt enkelt. Det är inte så svårt att ta reda på sånt här om man bara är nyfiken nog och tänker till lite.
Citera
2021-12-14, 20:43
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Jag har gjort lite efterforskningar helt enkelt. Det är inte så svårt att ta reda på sånt här om man bara är nyfiken nog och tänker till lite.

Kan du avvara något tips? Något som en själv kan gräva i?
Citera
2021-12-14, 20:48
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Kan du avvara något tips? Något som en själv kan gräva i?
Wikipedia.
Citera
2021-12-15, 21:16
Medlem
Aries02s avatar
Äsch, jag blir inte klok på det här.
Citera
2022-01-01, 13:02
Medlem
AuticaMinores avatar
Nån härinne som vet var man kan hitta den där videoinspelningen från Astrids 80-årsdag igen?

Har letat som en galning men den verkar borttagen överallt. Någon? Carl Serung?
Citera
2022-01-10, 00:43
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Nån härinne som vet var man kan hitta den där videoinspelningen från Astrids 80-årsdag igen?

Har letat som en galning men den verkar borttagen överallt. Någon? Carl Serung?

Den låg på SVT play över sommaren men sedan tog de bort den kvickt som ögat. Borde ligga på öppet arkiv kan man tycka men antar att upphovsrätt står i vägen…

Fan jag skulle ha spelat in.
Citera
2022-01-10, 07:48
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Den låg på SVT play över sommaren men sedan tog de bort den kvickt som ögat. Borde ligga på öppet arkiv kan man tycka men antar att upphovsrätt står i vägen…

Fan jag skulle ha spelat in.
Fanns på Youtube också men borttagen på samma grund då antar jag.
Går det möjligen att lämna förfrågningar inne på SVTplay? Sökte men hittade ingen särskild adress man kunde skriva till.

Ja, jag borde gjort detsamma och sparat inspelningen sen i somras för närmare granskning nu.

Lars verkar sjukt nervös och obekväm i den där videon och jag vill veta varför! Känns som det är något man missat där?
Citera
2022-01-11, 17:22
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Fanns på Youtube också men borttagen på samma grund då antar jag.
Går det möjligen att lämna förfrågningar inne på SVTplay? Sökte men hittade ingen särskild adress man kunde skriva till.

Ja, jag borde gjort detsamma och sparat inspelningen sen i somras för närmare granskning nu.

Lars verkar sjukt nervös och obekväm i den där videon och jag vill veta varför! Känns som det är något man missat där?

Jag mailade i våras till nedanstående adress:

oppetarkiv@svt.se

Av svaret på mitt önskemål kändes det som att SVT redan funderade på att ge programmet en till period. Frågan är om de lägger ut det igen så tät inpå men chansen är såklart större om fler är på och pushar.

Överhuvudtaget hoppas jag att SVT ger Astrid lite extra plats nu då hon den 28 januari varit död i 20 år.
Citera
2022-01-13, 12:54
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Jag mailade i våras till nedanstående adress:

oppetarkiv@svt.se

Av svaret på mitt önskemål kändes det som att SVT redan funderade på att ge programmet en till period. Frågan är om de lägger ut det igen så tät inpå men chansen är såklart större om fler är på och pushar.

Överhuvudtaget hoppas jag att SVT ger Astrid lite extra plats nu då hon den 28 januari varit död i 20 år.
Tack för adressen! Har gjort detsamma som du nu och lämnat en förfrågan om videon!

Om inte för något annat så är det alltid roligt att se (och höra) Astridbarnen i äldre versioner.
Citera
2022-01-13, 21:46
Medlem
Negersmurfens avatar
Är det någon som vet vad han jobbar med idag?
Citera
2022-01-24, 23:46
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Äsch, jag blir inte klok på det här.
Gå in på Wiki och kolla Lasses mellannamn. Sen söker du på detta namn plus efternamnet så kommer det upp grejer.
Gör som jag gjorde och bildgoogla på namnet så hittar du också hans närmaste släkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Är det någon som vet vad han jobbar med idag?
Tror inte att han jobbar idag, inte med film eller teater åtminstone. Han är inte med i den där kortfilmen från 2010 iallafall. Det är en annan skådespelare med samma namn som Lars.

Tror att Lars bytte sitt eget namn efter den filmen för att slippa mer uppmärksamhet från oönskade personer ur hans förflutna.
Senast redigerad av AuticaMinore 2022-01-24 kl. 23:53.
Citera
2022-01-25, 20:59
Medlem
Aries02s avatar
Citat:
Han är inte med i den där kortfilmen från 2010 iallafall. Det är en annan skådespelare med samma namn som Lars.

Har du sett den?
Senast redigerad av Aries02 2022-01-25 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in