• 3
  • 4
2010-02-21, 19:15
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
First person, inga LV's och inga skills. Det r hur bra den fysiska spelaren bakom skrmen r som avgr hur en strid ska g. Mjligen kan man bygga upp styrka genom att chaina kills, men det skulle enkelt kunna utnyttjas p svagare mobs.
Du har missat det hr med MMORPG antar jag?
Citera
2010-02-21, 20:09
Moderator
Falukropps avatar
Frst och frmst hade jag vl sett till att det fanns ett vettigt endgame i form av pvp, s man fr ngon hgre mening med allt jvla ntande och farmande. Everquestvarianten dr man inte kan gra mycket mer n att stlla sig p torget i nn stad och skryta med sin cphglevlade gubbe med alla tokitems knns rtt meningslst.

Hade nog definitivt mer eller mindre snott RvR-systemet rtt av frn Dark ages of Camelot. Det r sjukt lyckat, hittills r det vl inget som slagit det p fingrarna tycker jag.

Det jag INTE skulle ta frn andra mmorpg:s r sten-sax-pse-systemen. r det ngot jag avskyr med dem s r det alla I win-abilities dr den ena totalt vertrumfar den andra.
Ett exempel; gubbe A hoppar p gubbe B. Gubbe A har abilityn Stun som gr gubbe B fullstndigt frsvarsls, oavsett hur bra han r p spelet s kommer gubbe A lyckas ha ihjl honom innan stunen slpper. Frutsatt att inte gubbe B har abilityn Purge, som helt tar bort Stun. Samtidigt river han av Silence, som gr att gubbe A som r magiker inte kan kasta ngra spells i 20 sekunder, och nu inte kan gra nt annat n att d eftersom han r helt frsvarsls. Och s vidare. Det r alldeles fr mycket som hnger p vilka abilities man har.

Planetside m inte vara ett MMORPG, men dr var skicklighet fullstndigt avgrande. Visst fanns det overpowered vapen och s, men det var aldrig nt fullstndigt jvla bizarrt. Med skickligt spelande kunde man piska nn med frsta rtbssan man fick, ven om motstndaren hade allt det bsta. Det gillade vi.
I vrigt var stealthsystemet i PS helt jvla fantastiskt. Ju snabbare man rrde sig, desto mer syntes man. Dessutom var det inte one hit kills som gllde, och du kunde inte gra din fiende helt frsvarsls som det r i mnga andra spel. Fienden hade fortfarande en schysst chans att klara sig.

S kort och gott, jag skulle helt klart jobba p ett pvp-baserat spel, med mindre sten-sax-pse-system (vilket ocks gr det lttare att fintrimma balansen). Och en sak till, ingen release innan spelet r klart. Det r s jvla fult av mmo-tillverkarna att slppa spelen och ta betalt fr dem innan de ens uppntt vad som kan kallas betastatus.
Citera
2010-02-21, 20:53
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Du har missat det hr med MMORPG antar jag?

Nej. Jag tycker RPG genren behver lite innovation. Att spendera en mnad p att grinda till LV 100 eller vad fan r inte kul. Ett RPG behver inte vara s, och det visade nyss Notumlord.
Citera
2010-02-21, 21:06
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Nej. Jag tycker RPG genren behver lite innovation. Att spendera en mnad p att grinda till LV 100 eller vad fan r inte kul. Ett RPG behver inte vara s, och det visade nyss Notumlord.
Definitionen av ett RPG r att ens karaktren har olika frmgor som kan frbttras och pverkar utgngen. Tar man bort allt sdant r det inte lngre ett RPG.
Citera
2010-02-21, 21:25
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Definitionen av ett RPG r att ens karaktren har olika frmgor som kan frbttras och pverkar utgngen. Tar man bort allt sdant r det inte lngre ett RPG.

RPGn r bra. MMORPG brukar suga get. Tycker i alla fall jag.
Citera
2010-02-21, 21:30
Medlem
Colossuss avatar
Ngot liknande EVE kanske, fast med lite friare kontroller bland annat. Typ som i Freelancer.
Citera
2010-02-21, 21:32
Medlem
Siberia2s avatar
Det ultimata MMO spelet skulle fr mig vara "The World".

Man ska kunna gra ALLT som man kan gra i verkligheten, tnk GTA fast s jvla detaljerat att spelgudarna skulle skita ner sig!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in