Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 3
  • 4
2008-09-03, 08:55
Medlem
Moddans avatar
Bor också i Göteborg. Blir faktiskt lite sugen på att prova det här med svamp när man läser din Tripprapport Ska man alltså bara äta dom som dom är eller hur funkar det?
Citera
2008-09-03, 15:45
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moddan
Bor också i Göteborg. Blir faktiskt lite sugen på att prova det här med svamp när man läser din Tripprapport Ska man alltså bara äta dom som dom är eller hur funkar det?

Funkar att äta både nyplockade och torkade
Citera
2008-09-03, 15:47
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasogonormen
Kan du länka en bild på hur dessa svampar ser ut?

Vill gärna veta VILKEN svamp det är jag ska stoppa i mig

Googla "toppis" ?
Citera
2008-09-03, 15:52
Medlem
4.5 av 5 svampar.
Citera
2008-09-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moddan
Jaa, det är bara ut och plocka och äta direkt. Torka och lägg på lager går bra också. Själv har jag inte testat att äta torkade, men av det jag vet verkar det inte ha någon större betydelse om de är färska eller inte.
Citera
2008-09-03, 16:53
Medlem
beqs avatar
Väldigt bra. Utförlig och välskriven, du gör mig genast sugen på att bege mig ut och leta efter psilocybinsvampar! Så att jag inte misstar mig, ser de ut som på länken nedan?

http://wiki.magiskamolekyler.org/ima...80px-Top43.jpg
Citera
2008-09-03, 23:53
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hac-man
Har tyvärr ingen aning om hur det är i skellefte-trakten när det gäller toppisar, men i Göteborg har de börjat ploppa upp lite här och var bara att ut och leta och hoppas på det bästa!

Bor i samma vågräta riktning i Sverige och här har jag hittat lite, de har oftast varit små, kanske bara 5-6cm men får hoppas att de växer till lite.
Citera
2008-09-06, 18:16
Medlem
Moddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hac-man
Jaa, det är bara ut och plocka och äta direkt. Torka och lägg på lager går bra också. Själv har jag inte testat att äta torkade, men av det jag vet verkar det inte ha någon större betydelse om de är färska eller inte.
Jaha okej tack Nu gäller det bara att ta reda på vilka det är man ska plocka
Citera
2008-09-07, 18:37
Medlem
Smekofcs avatar
Citat:
B frågar om jag inte ska följa med ut och plocka, och det är klart jag vill det. Jag är ju ändå hungrig så varför inte?

Haha word!

Edit: Skulle gärna vilja ha en länk till din kompis rapport också.
Citera
2008-09-08, 16:20
Medlem
Promo._s avatar
Helt ok rapport. Blev jävligt sugen på toppisar nu, var längesen jag käkade dem, ett år sen närmare bestämt.

Får ta tag i detta nu!

4/5 btw.
Citera
2008-09-09, 13:27
Medlem
WalkItOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placha
känns inte rätt =(.. har varit ute och letat sammanlagt 4-6 timmar och har inte hittat ett piss=/. och hittade flera stycken förra året på dessa ställen.
Inte lätt i denna förorenade värld
Ta det lugnt, säsongen är ju inte på sin topp än, vänta ett par veckor så ska det antagligen ordna sig! =)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in