• 4
  • 5
2008-09-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateWitt
Det är överskattat, lugna dig. Med åren märker du att allt sånt i stort sett bara är ett jagande efter vind. En illusion alltså. Nu snackar jag om blixtförälskelse. Sådant är som en drog men försvinner och det vardagliga sätter in. Att vara kär är trevligt men det är inte det högsta livet har att erbjuda. Kamratskap däremot, äkta sådan, det är värt något. Och det kan du skaffa dig.

Fast är det inte självklart att den man är kär i är ens bästa vän?
Citera
2008-09-18, 20:22
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandKing
Fast är det inte självklart att den man är kär i är ens bästa vän?

både ja och nej. De tjejer jag varit ihop med älskar jag verkligen och min senaste kallar jag min soulmate. men min bäste vän är min bäste vän...jag berättar saker för honom jag aldrig skulle säga till min tjej.
det finns en lång historia av tillit och grejer med en bästa vän. jag älskar ju honom också såklart.

vad skiljer då? ja förutom det uppenbara, att jag inte vill ha sex med honom haha
Citera
2009-02-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
det här var nog bästa frågan i tråden.......
precis hur kan man uttala sig så utan att veta vad man snackar om?
Citera
2009-02-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Har ni människor något slags glad period i början innan ni inser att det är besvarat/obesvarat? Förstått att en del gillar den perioden.
ja jag har haft det väldigt länge nu..det är underbart! men hur länge kan man ha den här "perioden"
Citera
2009-02-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbe1
Eller så har du otur och är kär i en person som du vet inte är bra för dig, som sårar dig och du vet att hon kommer såra dig igen, hur underbar hon än är. Så fort hon är på krogen utan dig så blir du orolig, du bara väntar på att hon ska göra något, tex vara otrogen, men du kan ändå inte släppa henne. Så du sitter och tänker hela tiden "Jag vill vara med henne, men hon inte bra för mig, jag kan inte släppa henne, hon kommer göra det igen, men kan fortfarande inte släppa det" det är sjukt jobbigt, har suttit och tänkt så hela dagen under föreläsningarna

Fast så de flesta skriver här om att man är hög som ett hus och sånt, det har jag aldrig kännt. Jag saknar bara henne sjukt mycket när jag inte är med henne, och blir som jag sa innan orolig och sånt. Tycker inte heller man kan uttala sig om en känsla man aldrig haft

Hej tvilling. 2 känslor som strider emot varandra måste vara det värsta som finns. Att ena sekunden vara i helvetet, nästa i himlen. Jag har inte lösningen på problemet utan vidarebefodrar detta till någon mer erfaren.
Citera
2009-02-09, 18:49
Medlem
skalman1973s avatar
Intresant fråga jag har inte varit kär/förälskad sedan 1991/1992 ? Utan har jag haft en relation med någon har det handlat om vanor och bekvämligheter Fast iofs stöter jag på henne min ungdomsförälskelse igen så lär jag iaf göra vad jag kan för att saken ska bli annorlunda den här gången ( Mitt leverne sabbade det sist )
Citera
2009-02-09, 19:56
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Jag har heller aldrig varit kär i någon och jag vet inte om jag skulle vilja bli kär i någon och inleda ett förhållande med den tjejen. Eftersom jag är rädd för att om det skulle hända så skulle jag kanske kompromissa med henne och göra någonting som jag ,egentligen inte vill eftersom jag skulle vara förblindad av kärlek. Så det är fan nog bäst att bara hitta tjejer att sätta på samtidigt som jag gör vad fan jag vill.
Citera
2009-02-09, 20:53
Medlem
Mr. Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedderbeundrare
ja jag har haft det väldigt länge nu..det är underbart! men hur länge kan man ha den här "perioden"

Nej fy fan Den där perioden innan man vet om ens kärlek är besvarad eller inte har jag alltid upplevt som fruktansvärt jobbig.
Det är ju en enda röra av tvivel och ovisshet med återkommande skräckscenarion som målas upp i skallen.

När det däremot börjar gå upp för en att känslorna är besvarade och att ovan nämnda skräckscenarion endast var hjärnspöken och en produkt av ens inte alltför optimistiska fantasi, det är då lyckoruset tar fart
Citera
2009-02-09, 20:59
Medlem
thefisks avatar
Intressant frågeställning då jag själv aldrig haft de där känslorna för någon.Men man får se.Nån gång i framtiden kanske man får uppleva det.
Citera
2009-02-09, 21:07
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Morrison
Nej fy fan Den där perioden innan man vet om ens kärlek är besvarad eller inte har jag alltid upplevt som fruktansvärt jobbig.
Det är ju en enda röra av tvivel och ovisshet med återkommande skräckscenarion som målas upp i skallen.

När det däremot börjar gå upp för en att känslorna är besvarade och att ovan nämnda skräckscenarion endast var hjärnspöken och en produkt av ens inte alltför optimistiska fantasi, det är då lyckoruset tar fart

Håller med dig.

Och kärlek är väl förövrigt bland det enda som existerar som verkligen inte går att under- överskatta.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in