Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2008-09-05, 02:12
Medlem
djmarmusics avatar
Hej alla flashare.

Jag är en riktig hardstylare och älskar att hoppa till den sköna musiken. Så jag bestämde mig för att åka ned till Q-BASE, Weeze i Düsseldorf.

Här finns filmer som jag filmat från själva eventet. Mixar från Black också.

http://www.youtube.com/user/DJMartec

Men tillbaka till trippen ned till Tyskland

(Tilläggas ska att jag även var på Sensation Black 2008 men jag upplevde Q-BASE bättre så det blir denna story istället.)

Min brorsa hyrde en minibuss och vi var åtta pers ner mot Tyskland. 9 andra var redan påväg från Helsingborg och 7 andra var redan där och väntade på oss på hotellet.
Några körde lite hasch i bilen men jag och speciellt föraren avstod. Inte min grej riktigt. Vi åkte klockan halv fyra från Stockholm på dagen på fredagen den 29:e aug men var fast i kö ända till Södertälje i ca 2 timmar så det var väldigt dryg början....

.... vi var framme i Tyskland ca 9 på morgonen på lördagen och eventet började kl 16 den dagen och höll på till 8 på morgonen. Vi växlade förare så vi försökte köra hela tiden för att komma fram så fort som möjligt.
Vi bodde på ett hotell som hette Sporthotel vilket låg väldigt nära Weeze. Q-BASE utspelade sig på en flygplats (Airport Weeze) så det var väldigt stort.

Alla gick och la sig för att vila ut till kvällen. Vi tog taxi från hotellet till flygplatsen vid fem tiden. Min bror och några andra hade varit där förra året (Q-BASE 2007) så det var en stor fördel för oss nya.
Vi hade inte fixat nåt knark innan utan vi tänkte fixa lite där inne senare. Vid ingången var det först biljett koll sen vakt koll. Man tömde fickorna på ett bord och de rotade igenom ev väskor man hade med sig och de stripsökte alla också. Det roliga är att det är vakterna som samarbetar med langarna så de får in sitt.

De första två-tre timmarna var lite dryga. De andra 9 från Helsingborg skulle inte komma förränn vid åtta (några av dessa var jag på Black med) så det var väl då festen skulle dra igång tänkte jag. Ju fler desto roligare och ju mörkare desto häftigare. Vilket visade sig vara VÄLDIGT sant. Klockan åtta drog DJ Zany igång på Open Air Strip. Vilket sjukt drag det var. Vi festade på till elva rycket då jag och andra två tyckte att vi behövde fixa E. Efter ca 20 min runt frågande hittade vi en snubbe som sålde 6 tabletter för 30 Euros, alltså 50 spänn styck ungefär. Det var röda MDMA piller. Vi vart sjukt glada och tänkte kvällen är räddad. Vi letade upp de andra (Vi var väl ca 20-25 tillsammans)... Jag gick på in på toa för att ta mitt första piller. Det var en sorts kemisk smak när man la det på tungan, jag svalde det med vatten och gick tillbaka till de andra och körde på!

Klockan var nu snart tolv och det bästa skulle snart ske. De skulle gå från "Daylight into Darkness". Vi var bara tvungna att se detta för det var helt otroligt. Fyrverkerier, häftig musik, laser. ALLT! Synd bara att vi inte fixat lite tidigare för då hade fyrverkerierna varit mycket häftigare. Men det var väldigt coolt som det var ändå. Alla andra hade redan tagit så de var på topp allihop. Underbart!
Här började problemet för mig dock. Jag hade skit många cig, jag röker aldrig annars men på fester drar jag till som fan. Jag rökte säkert 15 cig på 40 min och även mkt under kicken för första tabletten. Vid två tiden hade The Beholder spelat klart och jag tog min andra tablett. Zatox kom upp på scenen men fy fan så bra The Beholder var. Men självklart blir allt bättre när man är på topp!

Vi gick vid 3 rycket från Open Air Strip för att vi skulle dra till hangaren. Där var det sjukt fet bas. Utanför hangaren stod vi och höll om varandra och skulle precis gå in när en tjej märkte att jag darrade sjukt mycket. En polare började hålla om mig och sa ring hans bror. Min alltså... Han kom efter en stund och han satt med mig och bad mig sträcka ut benen. Han sa att han darrat så mycket en gång att när han filmat så har han inte ens sett vad han filmat efteråt. Jag var ju självklart lite orolig att jag darrar liksom.
Han frågade om jag ville ha något, han gick och fixade banan och fruktjuice och vatten. Jag hade nämligen druckit för lite(typ inget alls) men jag kände inte att jag darrade bara när jag hade kroppskontakt med andra. När min bror gick iväg för att fixa vatten satt jag kvar i ett stort tält med massa folk och det kändes verkligen som om alla stirrade på mig. Men de flesta är ju höga där så... Jag drog upp min luva och satt där och försökte inte ha ögonkontakt och hoppades verkligen på att ingen vakt skulle komma eller nåt. Var väldigt orolig där. Började verkligen känna hur mina ben darrade, de ville upp och dansa. Min bror kom tillbaka med vattnet och han förklarade att jag rökt för mycket (för mycket gifter i kroppen) och druckit för lite. Jag sa att jag ville dansa, då sa han okej så gick vi och köttade. Jag kom tillbaka till gänget och det var så jävla skönt att bara hoppa till musiken, basen och vara med sina kompisar. Alla var på MDMA och hade verkligen skit kul. Det fanns verkligen inget bättre. När man hoppade kändes det som man inte landade, alla var skit svettiga men det sket vi i för vi höll om varandra ändå. Allt var så magiskt jävla bra.

Ni som inte testat, gör det bara på såna här grejer för det måste verkligen upplevas. Spelar ingen roll om du lyssnar på sån musik eller inte. Jag pratade med en av tjejerna som var med och hon sa att hon aldrig hört sånhär musik. Hon hoppade mest av alla. Visst med lite piller går allt, det är nog sant men känslan ändå! Vara tillsammans, titta på laser och så skön musik(BAS)! Grejen är den att jag inte testat ett rave utan E. Tog nämligen piller på Sensation Black också och tänkte för mig själv nej nu ska jag testa ett rave utan E. Vilket Qlmiax kommer bli den 23:e november. Ska inte ta något alls då utan vill uppleva utan. Undrar ni nåt är det bara att fråga.

Ville bara dela med mig av min upplevelse för detta rave då jag verkligen tycker det är något att dela med sig av för andra att förstå vad som finns. Det är så sjukt mäktigt. Magiskt. Finns inga ord. Därmed avslutar jag min story med ett MAGISKT ord. HARDSTYLE!
Citera
2008-09-05, 18:23
Medlem
ColdCradles avatar
skön rapport längtar verkligen tills jag har råd att dra till rave party, hoppas på black nästa år ha det fint!
Citera
2008-09-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djmarmusic
Här började problemet för mig dock. Jag hade skit många cig, jag röker aldrig annars men på fester drar jag till som fan. Jag rökte säkert 15 cig på 40 min och även mkt under kicken för första tabletten.

Vad var problemet? Att du rökte för mycket cigaretter?

Var det bara MDMA i tabletterna?

Låter som en trevlig upplevelse, jag skulle verkligen vilja se DJ Zany.
Citera
2008-09-05, 20:08
Medlem
djmarmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plarre
Vad var problemet? Att du rökte för mycket cigaretter?

Var det bara MDMA i tabletterna?

Låter som en trevlig upplevelse, jag skulle verkligen vilja se DJ Zany.

Jag fick troligen i mig för mycket gift i kroppen så att nerverna började sedan darra(också vätske brist). Men det var inga problem. Var så sjukt jävla kul. Aa det var bra drag med Zany. Hans låt Nothing else matters och lite Donkey rollers låtar var mäktigt! Brutalt!
Citera
2008-09-05, 20:32
Bannlyst
Själv tycker jag att rapporten var helt värdelös då han endast beskriver vad som hände, inte hur han kände och upplevde det. Det är sånt man vill höra om!

2/5 stampande älgar.
Citera
2008-09-05, 20:58
Medlem
djmarmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasersPekfinger
Själv tycker jag att rapporten var helt värdelös då han endast beskriver vad som hände, inte hur han kände och upplevde det. Det är sånt man vill höra om!

2/5 stampande älgar.

Hmm... Helt värdelös? Alright dude.

Det jag kände var lycka, man ville kramas och man vill dansa till musiken. Ett tag kunde man bara stå och titta på all laser och bara STÅ! Med armarna utsträckta och bara se och ta in allting. Var hel sjuk upplevelse. Som jag skrev det finns inga ord för det och det är sant, alla vi som var där säger nämligen att det är helt magiskt. Totalskadat. Jag vet inte hur jag mer ska beskriva än att det är helt magiskt. Jag upplevde det som det bästa jag gjort i mitt liv.
Alla runt omkring en var så glada, dansade och man hade bara så jävla kul. Nåja. Hoppas att det bättrade på lite? För det är verkligen svårt att förklara.
Citera
2008-09-05, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djmarmusic
Hmm... Helt värdelös? Alright dude.

Det jag kände var lycka, man ville kramas och man vill dansa till musiken. Ett tag kunde man bara stå och titta på all laser och bara STÅ! Med armarna utsträckta och bara se och ta in allting. Var hel sjuk upplevelse. Som jag skrev det finns inga ord för det och det är sant, alla vi som var där säger nämligen att det är helt magiskt. Totalskadat. Jag vet inte hur jag mer ska beskriva än att det är helt magiskt. Jag upplevde det som det bästa jag gjort i mitt liv.
Alla runt omkring en var så glada, dansade och man hade bara så jävla kul. Nåja. Hoppas att det bättrade på lite? För det är verkligen svårt att förklara.

jag vet att det är svårt att förklara, men ett försök ger mer än ett utelämnande, speciellt på MDMA är känslorna är så starka.
Nu vet jag lite mer hur du kände, så du kan få en halv dansande älg till.
Citera
2008-09-06, 20:07
Medlem
djmarmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasersPekfinger
jag vet att det är svårt att förklara, men ett försök ger mer än ett utelämnande, speciellt på MDMA är känslorna är så starka.
Nu vet jag lite mer hur du kände, så du kan få en halv dansande älg till.

Hehe nice dude! Fick just reda på att jag inte alls borde ha druckit fruktjuice då jag får syra i magen vilket tydligen inte är bra när man tar E. Sa min brorsa idag i alla fall. Inte vet jag. Men men! Kul var det! Fy fan!
Citera
2008-09-06, 22:42
Medlem
wsbs avatar
Kass rapport. Tyvärr, det blir 1/5.
Citera
2008-09-06, 23:00
Bannlyst
lite mer känslor vore bra.....
Men du gjorde ett bra försök så du får 2,5/5
Citera
2008-09-07, 14:17