2008-09-14, 04:46
Bannlyst
Gruvor

Är några år sedan jag var där. Men Aitik innebär några hundra gruvhål man kan gömma en kropp i.
Citera
2008-09-14, 04:50
Medlem
carrolajns avatar
Jag tänkte först självmord, men jag tror inte man är så hungrig "sugen på chips" innan man ska ta livet av sig !
Citera
2008-09-14, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
Jag tänkte först självmord, men jag tror inte man är så hungrig "sugen på chips" innan man ska ta livet av sig !
Anställningsintervju tyder inte heller på det.
Citera
2008-09-14, 05:48
Medlem
grissvanss avatar
Jag tycker det låter ganska självmordigt.
Hon kanske tyckte om chips och ville givetvis att sin sista måltid skulle vara chips( en gång när jag tänkte ta självmord så hade jag en Dr.Oetker orgie innan, så visst kan man vlija äta) Kanske hon var manodepressiv/RBD vilket gjorde att hon hade i bra humör lägen mycket goda framtids utsikter(anställningsinterjuvn), men så dagen hon skall åka till interjuvn så mår hon väldigt dåligt och istället för att köra i till intervjun så tänker hon ta livet av sig. Hon stannar går ut utan att bry sig kläderna, låser bilen(så hennes sambo skall ha den kvar) går ut och tar självmord. Som någon sa tidigare så låser man ju inte bilen när man stannar en kort stund vid en rastplats.
Senast redigerad av grissvans 2008-09-14 kl. 05:58.
Citera
2008-09-14, 06:23
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Om bilen hittades vid en rastplats, kan det inte föreligga en liten chans att hon har blivit kidnappad eller dylikt?

Säg att hon kör, 1. hon ser en bil vid rastplatsen där någon vinkar, de kanske ryker från bilen/husbilen whatever och hon stannar för att se om hon kan hjälpa. Om jag skulle stannat vid en rastplats för att hjälpa någon hade jag låst bilen, ren vana från min sida. Eftersom ytterkläderna, halväten chips och läsken låg kvar i bilen kan man väl tänka sig att hon förväntade sig att hon endast skulle vara från bilen ett kort tag?

Hur som helst, hon går fram till bilen/husbilen och på tre röda sekunder en smäll i bakhuvudet eller vad som helst och borta med vinden är hon. Kanske bor någon fritz-typ där i området som har henne i sin källare för tillfället.. Vem vet?
Citera
2008-09-14, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som med alla försvinnanden, så ter det sig väldigt "mystiskt" när man läser om omständigheterna.

Om pojkvännens uppgifter stämmer åkte hon från Piteå på fredagseftermiddagen. Avståndet till Gällivare är knappt 30 mil. Det är inte direkt motorväg hela vägen, så man kan nog räkna med en körtid på runt fyra timmar. Om hon åkte någon gång mellan 15 och 17 - "eftermiddagen" - så bör hon alltså kommit fram till Gällivare mellan 19 och 21.

I fall hon är bragd om livet så finns det ju en uppenbar omständighet som talar mot pojkvännen som gärningsman, att bilen återfunnits fyra timmar från hemmet. Skulle han kört 30 mil, bestämt möte med henne, för att mörda henne? Och göra sig av med kroppen på en plats han förmodligen inte är särskilt bekant med? Eller skulle han dödad henne i Piteå, åkt till Gällivare med hennes mobiltelefon, lämnat bilen där och sedan på något sätt tagit sig tillbaka till Piteå? Nej, det låter inte särskilt rimligt.

En annan viktig fråga tycker jag är när hon senast hade kontakt med sina vänner.

Nä, som sagt: mystiskt. Och jag tycker mycket talar för att det inte är ett frivilligt försvinnande eller självmord.

Ligger något i det du skriver, sedan kan ju polisen alltid kolla pojkvännens mobil vart den har befunnit sig, eller måste det vara så att han måste ha ringt eller skickat ett sms för att det ska gå att spåra mobilen genom master?
Citera
2008-09-14, 07:49
Medlem
hackipannans avatar
Min känsla säger mig att hon blivit utsatt för ett brott. Hon har stannat vid rastplatsen av någon anledning, (pissa, röka, sträcka på benen etc.) En eller flera gärningsmän har utsatt henne för ett brott, kanske rånförsök. Det har spårat ur och hon har dödats av gärningsmannen eller ett fall oc man har varit tvungen att göra sig av med kroppen. Hoppas för hennes skull att jag har fel...
Citera
2008-09-14, 08:58
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Om bilen hittades vid en rastplats, kan det inte föreligga en liten chans att hon har blivit kidnappad eller dylikt?

Säg att hon kör, 1. hon ser en bil vid rastplatsen där någon vinkar, de kanske ryker från bilen/husbilen whatever och hon stannar för att se om hon kan hjälpa. Om jag skulle stannat vid en rastplats för att hjälpa någon hade jag låst bilen, ren vana från min sida. Eftersom ytterkläderna, halväten chips och läsken låg kvar i bilen kan man väl tänka sig att hon förväntade sig att hon endast skulle vara från bilen ett kort tag?

Hur som helst, hon går fram till bilen/husbilen och på tre röda sekunder en smäll i bakhuvudet eller vad som helst och borta med vinden är hon. Kanske bor någon fritz-typ där i området som har henne i sin källare för tillfället.. Vem vet?

Tittade du också på brittiska serien Five Days igårkväll på SVT?

Nu söker helikopter efter kvinnan.
Citera
2008-09-14, 10:17
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Tittade du också på brittiska serien Five Days igårkväll på SVT?

Nu söker helikopter efter kvinnan.

Tyvärr är det lite knepigt att få in SVT här där jag bor.. Australien.
Citera
2008-09-14, 10:27
Medlem
whateverwhats avatar
Får känslan av att om hon stannat på en rastplats och äter lite där är för att hon väntat på någon..
Sen som sagt att bilen var låst tyder på att hon åkt iväg med nån annan bil..
Kan bilen fått nåt fel kanske? Vet man att bilen fungerade när dom hittade den? Troligtvis har dom väl kollat det innan det bogserades iväg.. (Eller kördes den iväg?)
Citera
2008-09-14, 10:36
Medlem
rigbos avatar
Med den knapphändiga info vi har tror jag på olycksfall.
Hon skulle iväg på en längre biltur och är ute i god tid. När hon nästan är framme stannar hon för att inte komma fram för tidigt till sina vänner. Hon går ut för att sträcka på benen och få frisk luft. Går fram till älven och trillar i.
Citera
2008-09-14, 10:55
Medlem
Långtradare

Det brukar övernatta många tradare där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in