Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-15, 02:14
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Någon som kommer ihåg denna snubbe, dog i en bilolycka 97-98.
Han var mycket kriminell och har suttit på kåken xantal ggr runt om i sverige, sveriges bästa brottare under sin ungdom antagen till os men åkte på ett narkotikabrott.
Han var "topdog" på alla anstalter han satte sin fot på och ingen vågade direkt bråka med han, varken plitar eller intagna.
Han hade skottpengar på sig och fick skyddad identitet och dog under skyddad identitet, han var född -56.
Citera
2008-09-16, 04:37
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Ingen?
Citera
2008-09-16, 06:41
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-F-F-B
Ingen?

Det ringer en svag klocka om en person som brukade hänga i centrala Västerås i slutet av 80-talet. Kommer ihåg att han påstods vara före detta brottare och helt livsfarlig. Vill minnas att han såg ut att vara +/-30 år då och det stämmer ju ungefär med födelseåret. Har för mig att han var ganska kort, max 1,75, och ganska satt i kroppsbyggnaden. Lockigt brunt hår och tatueringar på armarna, vilket inte var lika vanligt då som nu.

Stämmer signalementet?
Citera
2008-09-17, 02:28
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det ringer en svag klocka om en person som brukade hänga i centrala Västerås i slutet av 80-talet. Kommer ihåg att han påstods vara före detta brottare och helt livsfarlig. Vill minnas att han såg ut att vara +/-30 år då och det stämmer ju ungefär med födelseåret. Har för mig att han var ganska kort, max 1,75, och ganska satt i kroppsbyggnaden. Lockigt brunt hår och tatueringar på armarna, vilket inte var lika vanligt då som nu.

Stämmer signalementet?

Precis, han var 1.73, brunlockigt hår, bred näsa, vältränad.
Bänkade 180 utan problem, atletisk, gjorde frivolter etc.
Tattuerade armar.
Kul att nån kommer ihåg min far
Citera
2008-09-17, 05:58
Medlem
schabo-labos avatar
Du har startat en hyllningstråd till farsan?
Citera
2008-09-17, 07:39
Medlem
Citat:
Någon som kommer ihåg denna snubbe, dog i en bilolycka 97-98.
Han var mycket kriminell och har suttit på kåken xantal ggr runt om i sverige, sveriges bästa brottare under sin ungdom antagen till os men åkte på ett narkotikabrott.
Han var "topdog" på alla anstalter han satte sin fot på och ingen vågade direkt bråka med han, varken plitar eller intagna.
Han hade skottpengar på sig och fick skyddad identitet och dog under skyddad identitet, han var född -56.

19560210-7012

Mäkelä, Ari Sakari Kalevi

Strand 1145
865 92 Alnö

Död 10/11 1997.

Folkbokförd i Västerås Badelunda, Västerås kn (Västmanlands län, Västmanland).

Född 10/2 1956 i Västerås (Västmanlands län, Västmanland).

Frånskild man (22/10 1996).
--------------
Födelseförsamling i källan:
VÄSTERÅS (Västmanlands län)

Källor:
RTB 97 / SPAR 92f

han dog alltså uppe i Sundsvall?
Citera
2008-09-17, 09:27
Bannlyst
Citat:
Tattuerade armar.

Varför hade han skyddad identitet?
Var han med i Bandidos som du?
Citera
2008-09-17, 12:08
Bannlyst
Förstår inte varför du skryter om din farsa här på FB? Vem bryr sig om en sketen pundare, fel och kalla honom topdog, när han hade skyddad identitet.
Citera
2008-09-17, 17:04
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Tattuerade armar.

Se där ja. Har förresten ett minne av att jag såg honom något senare och att han då hade tagit bort sina tatueringar med ganska stora, fula ärr som följd. Vet också att vi pratade med honom någon gång på kvällstid och att jag fick lite dåliga vibbar av honom vid det tillfället, att han typ var lite hotfull eller något. Minns inga detaljer tyvärr.
Citera
2008-09-18, 13:58
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Förstår inte varför du skryter om din farsa här på FB? Vem bryr sig om en sketen pundare, fel och kalla honom topdog, när han hade skyddad identitet.
Jag skryter inte, men för att få ett bättre signalament som kåkfarare kanske känner igen skrev jag ut det. Jag bryr mig om min far som du kallar "Sketen pundare", han försökte ändra sitt liv där av skyddad identitet... Men jag tyckte du borde fattat det.
Citera
2008-09-18, 14:08
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Varför hade han skyddad identitet?
Var han med i Bandidos som du?
Jag är inte med i något längre.
Citera
2008-09-18, 14:39
Bannlyst
Citat:
Jag är inte med i något längre.

Nej, och det har du aldrig varit!

Jag känner inte till din far men en av anledningarna till att "topdogs" får skyddad identitet kan vara för att de väljer att gola för att rädda sitt eget skinn.

Det brukar heta att äpplet faller inte långt från trädet. Din far kanske var en tuffing som ingen vågade djävlas med och for in och ut på kåken. Jag hade personligen inte valt att gå ut med sådan info om min egen far om så va fallet. (Jag hade skämmts som en hund)

Med tanke på vad du tidigare berättat verkar du ha mycket taskiga förebilder.

Du vet, det du berättade om din far verkade du vilja glorifiera. Själv tycker jag det är tragiskt. Du satt ju själv här för ett tag sedan och utgav dig för något som du inte var och hotade folk till höger och vänster. Efter ett tag sprack bubblan och det var inte så roligt att skriva längre.

Först nu ett par månader senare dyker du upp som skribent igen fast på mycket udda tider på dygnet och läser man dina senaste trådar verkar det inte ha gått allt för bra för dig i livet.

Du borde be någon låsa tråden för den tog väl inte den riktning du tänkt dig va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in