Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-23, 09:21
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clark-Dashman
Luststyckning?
Utveckla gärna och motivera din tes om att Anders "var ute efter" själva styckningen.

Ja, om du läser längre bak i tråden så står det att innan han utförde mordet så hade han drogat en annan med eter och sagt att han skulle stycka honom. Precis som han senare gjorde med rockmusikern.

Han var intresserad av hur människan såg ut på insidan och han var nekrofil. Han påminner om Jeffrey Dahmer som hade samma morbida läggning.
Citera
2021-08-24, 19:36
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Videon publicerad 2014-10-10:

https://www.youtube.com/watch?v=aASpaV31jxM

Här ser han mer välvårdad ut än när jag såg honom. AC var en mycket farlig person. Det märks att han var mycket intelligent och välartikulerad.
Du fortsätter att vara en guldklimp i detta forum. Tack för länken!

Intressant intervju. Uppenbarligen inte en dumskalle, utan han kunde definitivt artikulera sina tankar. Synd att de inte gick djupare i intervjun.
Citera
2021-12-11, 22:29
Medlem
Innan mordet på Hannu Rajala var Anders Carlsson dömd till fängelse för olaga hot och otukt med barn, samt rättspsykiatrisk vård för ett bankrån i Friggesund i Hälsingland.

Rånade han banken ensam?
Citera
2021-12-11, 22:56
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Innan mordet på Hannu Rajala var Anders Carlsson dömd till fängelse för olaga hot och otukt med barn, samt rättspsykiatrisk vård för ett bankrån i Friggesund i Hälsingland.

Rånade han banken ensam?
Ja. Han kom in på Föreningsbanken strax innan stängning kl 15. Han dröjde sig sedan kvar i lokalen med den ensamma kassörskan i ca två timmar, innan han lämnade banken med det blygsamma bytet på 6000 kr.
Citera
2022-11-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ja. Han kom in på Föreningsbanken strax innan stängning kl 15. Han dröjde sig sedan kvar i lokalen med den ensamma kassörskan i ca två timmar, innan han lämnade banken med det blygsamma bytet på 6000 kr.

Fullständigt bisarr snubbe. Han beskrivs mkt bra i Det farliga Sverige, av D Sundevall.

AC verkar ha varit ett riktigt klantarsel. Tack för det.

Efter mordet på HR åkte AC fast direkt.

AC avled medan han var inlåst.

Tack för det.
Citera
2024-10-07, 15:53
Medlem
Karolinen97s avatar
Denne "galning" har jag allt läst om i en bok jag har hemma, som heter Styckmördare
som tar upp i ett kapitel mordet på Hannu.
Var nästan plågsamt att läsa lite smått i förhören med Anders då han var fruktansvärt manipulativ och iskall.

Anders var säkert ganska intelligent, och även vältalig som jag förstått det, men ett fruktansvärt kräk om man ska se till vad han har begått.

Han hade tyvärr talets gåva och lyckades lura bandet att tro att de till början hade en seriös manager.
Senast redigerad av Karolinen97 2024-10-07 kl. 15:58.
Citera
2024-10-10, 22:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Slusk.

Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Denne "galning" har jag allt läst om i en bok jag har hemma, som heter Styckmördare
som tar upp i ett kapitel mordet på Hannu.
Var nästan plågsamt att läsa lite smått i förhören med Anders då han var fruktansvärt manipulativ och iskall.

Anders var säkert ganska intelligent, och även vältalig som jag förstått det, men ett fruktansvärt kräk om man ska se till vad han har begått.

Han hade tyvärr talets gåva och lyckades lura bandet att tro att de till början hade en seriös manager.

Han hade talets gåva och han var intelligent.

Dock såg han sunkig ut. Som en gammal snuskig slusk.
Citera
2024-10-10, 22:46
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, om du läser längre bak i tråden så står det att innan han utförde mordet så hade han drogat en annan med eter och sagt att han skulle stycka honom. Precis som han senare gjorde med rockmusikern.

Han var intresserad av hur människan såg ut på insidan och han var nekrofil. Han påminner om Jeffrey Dahmer som hade samma morbida läggning.

Intressant person den där Anders Carlsson. Intelligent men med morbida drivkrafter. Högst obehagligt att högintelligenta människor kan fungera på detta vis (har för mig att även Dahmer var högintelligent).

"Intresserad av hur människan ser ut på insidan" Vette sjutton om jag köper det. Lutar mot att det varit en ren power trip att våldta och stycka någon, men att han inte ville stå för det efteråt. Försökte väl ställa sig i så positiv dager som möjligt med hopp om att någon gång bli friskriven och kunna mörda igen.

När man tittar på videon så får man (jag iaf) intrycket av att det syns i ögonen på honom att det är något fel, men man kan ju inte vara säker på om det stämmer eller om man inbillar sig det med tanke på allt man vet om honom.

Någon skrev att AC mycket väl kan ha ätit upp den försvunna penisen, det skulle inte förvåna mig. Har för mig att jag läst om minst ett liknande fall i Tyskland och att det då också ska ha rört sig om homosexuella*.

*Känner till att AC var bisexuell, men det tangerar homosexuell.
Citera
2024-10-11, 03:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Intressant person den där Anders Carlsson. Intelligent men med morbida drivkrafter. Högst obehagligt att högintelligenta människor kan fungera på detta vis (har för mig att även Dahmer var högintelligent).

"Intresserad av hur människan ser ut på insidan" Vette sjutton om jag köper det. Lutar mot att det varit en ren power trip att våldta och stycka någon, men att han inte ville stå för det efteråt. Försökte väl ställa sig i så positiv dager som möjligt med hopp om att någon gång bli friskriven och kunna mörda igen.

När man tittar på videon så får man (jag iaf) intrycket av att det syns i ögonen på honom att det är något fel, men man kan ju inte vara säker på om det stämmer eller om man inbillar sig det med tanke på allt man vet om honom.

Någon skrev att AC mycket väl kan ha ätit upp den försvunna penisen, det skulle inte förvåna mig. Har för mig att jag läst om minst ett liknande fall i Tyskland och att det då också ska ha rört sig om homosexuella*.

Jag vet inte om det är allmänt känt men AC brukade faktiskt besöka Malmskillnadsgatan runt 1986-1987, han gillade helt uppenbart både män och kvinnor och prostituerade.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-10-11 kl. 03:28. Anledning: Tillägg
Citera
2024-10-11, 09:55
Medlem
SithMasters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag vet inte om det är allmänt känt men AC brukade faktiskt besöka Malmskillnadsgatan runt 1986-1987, han gillade helt uppenbart både män och kvinnor och prostituerade.

Man kan kanske säga att AC var allätare?
Citera
2024-10-11, 12:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Man kan kanske säga att AC var allätare?

Exakt och det i dubbel bemärkelse ☺️
Citera
2024-10-11, 14:31
Medlem
Karolinen97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Han hade talets gåva och han var intelligent.

Dock såg han sunkig ut. Som en gammal snuskig slusk.

Oerhört farlig snubbe och ett vidrigt as.

Han skulle säkert mörda igen om han vore i liv, egentligen hör såna som han hemma på livstid med noll permissioner och bara kontakter med kriminalvårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in