Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-29, 12:37
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen
Har inte riktigt koll på var en schablon är. Men vad jag fick från google så är det alltså ett mönster man skär ur ett ark. Är det arket någon form av plastfolie med en klistrig sida?

Jag hade tänkt mig något liknande, men det känns som att sitta med stora ark papper och en rakbladskniv känns lite långtråkigt.

Berätta mer!

Om det vore roligt skulle ju alla göra det!

Jag tycker du ska satsa på screentryck. Det kostar MAX 2000:- att starta upp det och då är det ändå i överkant. Tror jag köpte min ram/lampa/all färg och så för 1200:-.
Sen kostar det ju inget alls att trycka när du väl har kommit igång.

Om du vill ha schabloner så köp klisterpapper till skrivar och printa ut det du vill ha. Sen skär du bara bort där färgen ska vara och sätteer fast det. Bus enkelt.

Edit: såg nu att dina motiv är större än ett a4'a. Då får du frihanda eller måla med en projektor/OH maskin.
Senast redigerad av fuska 2008-09-29 kl. 12:40.
Citera
2008-09-30, 19:16
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgeen
Har inte riktigt koll på var en schablon är. Men vad jag fick från google så är det alltså ett mönster man skär ur ett ark. Är det arket någon form av plastfolie med en klistrig sida?

Jag hade tänkt mig något liknande, men det känns som att sitta med stora ark papper och en rakbladskniv känns lite långtråkigt.

Berätta mer!

Det finns lite olika typer. Det jag använt är en självhäftande vinyl, där mönstret som ska målas är bortskuret.
busenkelt och ganska billigt.
PM:a om du vill ha mer info.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här