• 2
  • 3
2008-09-22, 18:25
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grissvans
Slemmiga djur som krälar runt och är allmänt otrevliga och äckliga, typ alla djur som inte är söta(söta djur=däggdjur/fåglar/andra fluffiga djur med päls typ humlor)

Hahaha. Humlor! Väldigt roligt inlägg.
Citera
2008-09-22, 22:59
Medlem
toker1s avatar
Det är inga som helst problem att ge en hund bensodiazepiner..

jag hade en st:bernhard som hade epilepsi, han fick stesolid utskrivet både som pillerform och som röv ampull för hans anfall.

Gissa va han mer fick?

Fenemal, dvs barbiturater.

Grymt go 80 kilos hund som tyvärr fick avlivas pga hans svåra EP :/

//tokerone
Citera
2008-09-22, 23:52
Medlem
NitrousAcids avatar
Jag har rökt ner min katt, men han verkade inte gilla det.

Dock föreslår jag inte att man ska droga sina hjusdjur gjorde endast detta för att min polare påstod att han brukade röka ner sin katt och att den gillade det.

Vet att en tjejpolares kanin åt benzo, den överlevde och blev enligt rykte benzad. tror den satt i sig en 2:a eller tia stess.
Citera
2010-11-28, 01:13
Medlem
CyberRightss avatar
Propavan brukar dom ge nervösa hundar har jag hört inne på djurkliniken där jag bor.
Citera
2010-11-28, 03:21
Medlem
Psykotons avatar
Finns en speciell pryl / substans på receptfritt på Apoteket för detta ändamål, ett feromon (DAP, Dog Appeasing Pheromone) som spray eller en sån där grej man sätter i vägguttaget, som långsamt släpper ut en effektiv dos av feromonet. (Och nej, man kan inte knarka detta preparat... )

Har polare som testat det på sina nervösa hundar vid påsk, och det har funkat riktigt bra.

Hittade lite info om DAP på wikipedia;
"
Dog Appeasing Pheromone
(DAP) is a chemical developed to calm dogs suffering from separation anxiety disorder, astraphobia (fear of thunder and lightning), fear of fireworks, or those with excessing barking problems.

The chemical is a synthetic analogue of a hormone produced by nursing canine mothers that is seen as 'promoting calm and secure behaviour and in establishing a bond with the mother." ....
Citera
2010-11-28, 10:48
Medlem
Men låt hunden springa omkring bara, den dör inte tills imorgon.
Citera
2010-11-28, 12:13
Medlem
Sirfnasks avatar
Hoppas du kollar på andra ställen än enbart flashback om du ska ge narkotika till din hund...sök rent allmänt på det.

Nåt som tycks vara nästan en tumregel ang husdjur som hund och katt är att dom behöver bra mycket mindre mängd än vi människor...
Citera
2010-11-28, 17:32
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirfnask
Hoppas du kollar på andra ställen än enbart flashback om du ska ge narkotika till din hund...sök rent allmänt på det.

Nåt som tycks vara nästan en tumregel ang husdjur som hund och katt är att dom behöver bra mycket mindre mängd än vi människor...

I många fall är det faktiskt tvärtom, om man räknar dosen i mg/kilo kroppsvikt, så behöver hundar oftast en mycket större dos läkemedel än en människa.

Sen finns det såklart undantag, en katt kan man inte ge paracetamol till exempel, då katter inte har de leverenzymer som behövs för att metabolisera substansen.
Citera
2010-11-28, 21:22
Medlem
General-snuss avatar
Cannabis bör väll göra susen?:O, har ju aldrig dödat en människa, så varför skulle de döda en hund?^^
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in