Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2008-09-21, 22:48
  #49
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarko
VIK - Almtuna

http://gulsvartlifestyle.files.wordp..._0023_0001.jpg

Haha trodde först det stod Äkta Ros.. Funderade på ifall det var ett frieri till Tomas Ros eller något liknande..
Citera
2008-09-22, 03:03
  #50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tapani
äckligt trött på det skitsnacket... Han köpte ihop det första laget med Pekka o dom andra grabbarna när dom tog två SM guld på ett par år, annars har dom fan inte mer inköpta spelare än gemene lag i elitserien eller allsvenskan.

Vilket skitsnack. Malmö och Pööörsi har ju köpt ett tio-femtontal spelare till varje säsong och så många spelare KÖPER inte gemene lag i Elitserien eller Allsvenskan för den delen. Jag tog ett stickprov:
2004/05 KÖPTE Malmö följande spelare:
Mika Hannula, Houston
Markus Matthiasson, Timrå
Björn Melin, HV 71
Mikko Luoma, Toronto Roadrunners
Peter Hammarström, Färjestad
Brett McLean, Norfolk Admirals
Jan Hammar, Troja/Ljungby
Martin Lindman, Färjestad
Miska Kangasniemi, Tappara
Richard Park, Minnesota Wild
Janne Niinimaa, NY Islanders
Jason Deleurme, Bad Neuheim
Mark Mowers, Grand Rapids
Timo Hirvonen, SaiPa
Marcus Paulsson, Saskatoon
Paul Stanton, Frankfurt
Radovan Somik, Philadelphia Phantoms
Shawn McEachern, Atlanta
Robert Lukas, EHC Black Wings Linz
Pavel Brendl, Lowell Lock Monsters
Christopher Nilstorp, Osby
Pasi Nurminen, Atlanta Thrashers
Peter Hirsch, Rungsted

Totalt: 23 spelare. Normalt för vilket annat lag som helst... I rest my case.

Jag jämför med AIK och "tjeck-säsongen" 1996-97:
Pavel Patera, Kladno
Martin Prochazka, Kladno
Jarmo Kuusisto, Ässät
Timo Nykopp, Espoo
Kai Tervonen, Västerås
Mikka Kiprusoff, TPS Åbo
Fredrik Norrena, TPS Åbo

Totalt 7 spelare. Ett "normalt" antal för att täcka antalet förluster ett lag brukar ha inför en säsong.
Om det nu är någon som tjatar om att AIK köpte Otakar Vejvoda också så gjorde de faktiskt inte det. Han hade ett sabbatsår inför säsongen i AIK och köptes alltså inte från någon klubb.

Kom tillbaka när du har något mer relevant att komma med. Annars kan du lika gärna hålla tyst. ALLA VET att Malmö är det största KÖPLAGET genom tiderna i svensk ishockey. Utan Pööörsis KÖP hade det inte blivit några framgångar alls i skåne. Tragiskt att se hur alla Malmöfjantar försöker prata bort att de håller på ett lag utan några traditioner och som bara köpt sig till framgång.
Citera
2008-09-22, 09:26
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vilket skitsnack. Malmö och Pööörsi har ju köpt ett tio-femtontal spelare till varje säsong och så många spelare KÖPER inte gemene lag i Elitserien eller Allsvenskan för den delen. Jag tog ett stickprov:
2004/05 KÖPTE Malmö följande spelare:
Mika Hannula, Houston
Markus Matthiasson, Timrå
Björn Melin, HV 71
Mikko Luoma, Toronto Roadrunners
Peter Hammarström, Färjestad
Brett McLean, Norfolk Admirals
Jan Hammar, Troja/Ljungby
Martin Lindman, Färjestad
Miska Kangasniemi, Tappara
Richard Park, Minnesota Wild
Janne Niinimaa, NY Islanders
Jason Deleurme, Bad Neuheim
Mark Mowers, Grand Rapids
Timo Hirvonen, SaiPa
Marcus Paulsson, Saskatoon
Paul Stanton, Frankfurt
Radovan Somik, Philadelphia Phantoms
Shawn McEachern, Atlanta
Robert Lukas, EHC Black Wings Linz
Pavel Brendl, Lowell Lock Monsters
Christopher Nilstorp, Osby
Pasi Nurminen, Atlanta Thrashers
Peter Hirsch, Rungsted

Totalt: 23 spelare. Normalt för vilket annat lag som helst... I rest my case.

Jag jämför med AIK och "tjeck-säsongen" 1996-97:
Pavel Patera, Kladno
Martin Prochazka, Kladno
Jarmo Kuusisto, Ässät
Timo Nykopp, Espoo
Kai Tervonen, Västerås
Mikka Kiprusoff, TPS Åbo
Fredrik Norrena, TPS Åbo

Totalt 7 spelare. Ett "normalt" antal för att täcka antalet förluster ett lag brukar ha inför en säsong.
Om det nu är någon som tjatar om att AIK köpte Otakar Vejvoda också så gjorde de faktiskt inte det. Han hade ett sabbatsår inför säsongen i AIK och köptes alltså inte från någon klubb.

Kom tillbaka när du har något mer relevant att komma med. Annars kan du lika gärna hålla tyst. ALLA VET att Malmö är det största KÖPLAGET genom tiderna i svensk ishockey. Utan Pööörsis KÖP hade det inte blivit några framgångar alls i skåne. Tragiskt att se hur alla Malmöfjantar försöker prata bort att de håller på ett lag utan några traditioner och som bara köpt sig till framgång.
Du har rätt i att det är dålig hockeykultur i MÖ (IK Pantern iofs gammal fin klubb) men du får ju hålla med om att Pörrsi har varit en frisk fläkt i hockeysverige, mannen som alla hatar men som många ledare nog skulle vilja ha i sin styrelse. Fast man inte är malmöbo så tror jag att många vill se MÖ i elitserien, laget som många älskar att hata.
Citera
2008-09-22, 09:41
  #52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vilket skitsnack. Malmö och Pööörsi har ju köpt ett tio-femtontal spelare till varje säsong och så många spelare KÖPER inte gemene lag i Elitserien eller Allsvenskan för den delen. Jag tog ett stickprov:
2004/05 KÖPTE Malmö följande spelare:
Mika Hannula, Houston
Markus Matthiasson, Timrå
Björn Melin, HV 71
Mikko Luoma, Toronto Roadrunners
Peter Hammarström, Färjestad
Brett McLean, Norfolk Admirals
Jan Hammar, Troja/Ljungby
Martin Lindman, Färjestad
Miska Kangasniemi, Tappara
Richard Park, Minnesota Wild
Janne Niinimaa, NY Islanders
Jason Deleurme, Bad Neuheim
Mark Mowers, Grand Rapids
Timo Hirvonen, SaiPa
Marcus Paulsson, Saskatoon
Paul Stanton, Frankfurt
Radovan Somik, Philadelphia Phantoms
Shawn McEachern, Atlanta
Robert Lukas, EHC Black Wings Linz
Pavel Brendl, Lowell Lock Monsters
Christopher Nilstorp, Osby
Pasi Nurminen, Atlanta Thrashers
Peter Hirsch, Rungsted

Totalt: 23 spelare. Normalt för vilket annat lag som helst... I rest my case.

Jag jämför med AIK och "tjeck-säsongen" 1996-97:
Pavel Patera, Kladno
Martin Prochazka, Kladno
Jarmo Kuusisto, Ässät
Timo Nykopp, Espoo
Kai Tervonen, Västerås
Mikka Kiprusoff, TPS Åbo
Fredrik Norrena, TPS Åbo


Vilken otroligt relevant jämförelse.

Att jämföra lockoutsäsongen med en "vanlig" säsong.

Är du möjligen politiker?
Citera
2008-09-22, 11:03
  #53
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vilken otroligt relevant jämförelse.

Att jämföra lockoutsäsongen med en "vanlig" säsong.

Är du möjligen politiker?


Undra kan man, Klevis verkar ju iaf ha "kompetensen".
Citera
2008-09-22, 13:22
  #54
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vilket skitsnack. Malmö och Pööörsi har ju köpt ett tio-femtontal spelare till varje säsong och så många spelare KÖPER inte gemene lag i Elitserien eller Allsvenskan för den delen. Jag tog ett stickprov:
2004/05 KÖPTE Malmö följande spelare:
Mika Hannula, Houston
Markus Matthiasson, Timrå
Björn Melin, HV 71
Mikko Luoma, Toronto Roadrunners
Peter Hammarström, Färjestad
Brett McLean, Norfolk Admirals
Jan Hammar, Troja/Ljungby
Martin Lindman, Färjestad
Miska Kangasniemi, Tappara
Richard Park, Minnesota Wild
Janne Niinimaa, NY Islanders
Jason Deleurme, Bad Neuheim
Mark Mowers, Grand Rapids
Timo Hirvonen, SaiPa
Marcus Paulsson, Saskatoon
Paul Stanton, Frankfurt
Radovan Somik, Philadelphia Phantoms
Shawn McEachern, Atlanta
Robert Lukas, EHC Black Wings Linz
Pavel Brendl, Lowell Lock Monsters
Christopher Nilstorp, Osby
Pasi Nurminen, Atlanta Thrashers
Peter Hirsch, Rungsted

Totalt: 23 spelare. Normalt för vilket annat lag som helst... I rest my case.

Jag jämför med AIK och "tjeck-säsongen" 1996-97:
Pavel Patera, Kladno
Martin Prochazka, Kladno
Jarmo Kuusisto, Ässät
Timo Nykopp, Espoo
Kai Tervonen, Västerås
Mikka Kiprusoff, TPS Åbo
Fredrik Norrena, TPS Åbo

Totalt 7 spelare. Ett "normalt" antal för att täcka antalet förluster ett lag brukar ha inför en säsong.
Om det nu är någon som tjatar om att AIK köpte Otakar Vejvoda också så gjorde de faktiskt inte det. Han hade ett sabbatsår inför säsongen i AIK och köptes alltså inte från någon klubb.

Kom tillbaka när du har något mer relevant att komma med. Annars kan du lika gärna hålla tyst. ALLA VET att Malmö är det största KÖPLAGET genom tiderna i svensk ishockey. Utan Pööörsis KÖP hade det inte blivit några framgångar alls i skåne. Tragiskt att se hur alla Malmöfjantar försöker prata bort att de håller på ett lag utan några traditioner och som bara köpt sig till framgång.



När Malmö värvar kontraktlösa spelare kallar du det för att dom "köper", när AIK gör samma sak så kallar du det för att värva kontraktslösa spelare "och köptes alltså inte från någon klubb."

Bara det är ju totalt idiotiskt. Vad som är ännu mer idiotiskt så jämför du med lock out-säsongen, i vilken Malmö värvade ovanligt få spelare jämfört med andra lag.

Dessutom: Det går inte att "köpa" spelare från NHL, vilket innebär att de var kontraktslösa när Malmö värvade dom. Sen tror jag inte heller du vet vilka dom "köpte" (d.v.s. gav en köpesumma till den andra klubben) och vilka spelare som hade utgående kontrakt, d.v.s. skrev på som free agents.

När jag jag påstått att Malmö är/var ett lag som inte köper/värvar spelare? Citera gärna från när jag sagt det. Ska man köra på ditt resonemang så köpte ju AIK Dick Tärnström från Columbus vilket man väl inte gjorde?
__________________
Senast redigerad av _Jago_ 2008-09-22 kl. 13:26.
Citera
2008-09-22, 22:26
  #55
Medlem
HiRess avatar
App app. Supportrarna valde och betalade för Tärna

Klevis är en pajas, det vet alla. Dagarna innan premiären sa han sig för alltid ha övergett AIK Hockey och att han tröttnade när laget kördes i botten utav inkompetent ledning och att ingen av spelarna visade hjärta och presterade eller något liknande - Till skillnad från AIK Fotboll där minsann alla gav allt i alla matcher.. Nu skriver han "mäktiga AIK" och hedrar både ledning (dissar iallafall andra lags) och spelare som varit eller är kopplade till AIK.

Slår vad om att han sitter någonstans på Hovet och käkar korv på lördag, att han satt som spikad framför tv'n i fredags och att han igår betalade 50spänn för att få lyssna på Löven-AIK. Kan fortsätta hur länge som hellst. Hatar äckliga medgångssupportrar oavsett klubbfärg. Att han är AIK'are och dagligen skämmer ut sig på FB är bara pinsamt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback