2008-09-26, 02:43
Citat:
Vad kunde dessa visdomsord betyda? Detta grubblade jag och en annan vän länge på. En dag, när denne andra vän hade svåra abstinensbesvär från ett tramadol-, jonk- och pixrace som hade pågått alldeles för länge, kläckte vi mysteriets gåta. "Men vänta nu, är du säker på att du ska röka den trippigaste substansen vi någonsin lagt våra vantar över nu när du har ångest som aldrig förr, är sjuk och allmänt mår som ett rövhål?", frågade jag honom ängsligt. Sagt och gjort, den största foliepipan i vår DMT-karrirär meckades upp, tändes på och inhalerades av min avtända vän. Någon kvart och många skratt senare var hans ångest som bortblåst, precis som vår urbana schaman hade intygat. Han var frisk, heureka! Livselixirets magiska förmåga varade i flera timmar efter att ruset hade lagt sig, morgonen därpå var han dock lika risig som innan. Men faktum kvarstod: DMT:t hade gett honom ett långt andrum i hans dryga misär.
Ursprungligen postat av Stans flummigaste psykonaut tillika min vän
Man kan reboota hjärnans operativsystem med alla psykadeliska droger, men det går fortast med DMT.
Är det någon annan som har erfarenhet av att bota andra drogers avtändningar och abstinenser med psykadelia? Fungerade det lika bra som i min väns fall? Vore intressant att höra, själv skulle jag nog tycka att det hade känts läskigt att käka tripp när man mår riktigt uselt. Har aldrig heller haft någon "riktig" avtändning så chansen att försöka har inte dykt upp än.