2008-09-26, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stans flummigaste psykonaut tillika min vän
Man kan reboota hjärnans operativsystem med alla psykadeliska droger, men det går fortast med DMT.
Vad kunde dessa visdomsord betyda? Detta grubblade jag och en annan vän länge på. En dag, när denne andra vän hade svåra abstinensbesvär från ett tramadol-, jonk- och pixrace som hade pågått alldeles för länge, kläckte vi mysteriets gåta. "Men vänta nu, är du säker på att du ska röka den trippigaste substansen vi någonsin lagt våra vantar över nu när du har ångest som aldrig förr, är sjuk och allmänt mår som ett rövhål?", frågade jag honom ängsligt. Sagt och gjort, den största foliepipan i vår DMT-karrirär meckades upp, tändes på och inhalerades av min avtända vän. Någon kvart och många skratt senare var hans ångest som bortblåst, precis som vår urbana schaman hade intygat. Han var frisk, heureka! Livselixirets magiska förmåga varade i flera timmar efter att ruset hade lagt sig, morgonen därpå var han dock lika risig som innan. Men faktum kvarstod: DMT:t hade gett honom ett långt andrum i hans dryga misär.

Är det någon annan som har erfarenhet av att bota andra drogers avtändningar och abstinenser med psykadelia? Fungerade det lika bra som i min väns fall? Vore intressant att höra, själv skulle jag nog tycka att det hade känts läskigt att käka tripp när man mår riktigt uselt. Har aldrig heller haft någon "riktig" avtändning så chansen att försöka har inte dykt upp än.
Citera
2008-09-26, 10:41
Medlem
S_o_Ns avatar
Hmm.. Själv har jag aldrig vågat trippa på någon slags avtändning öht.
Vet att folk som trippat (iofs aldrig på DMT) och mått 10x så dåligt som under avtändingen.
En sak jag tänkte på är att kanske är DMT't såpass starkt så att din kompis aldrig hann känna av effekten av AT'n och att det därför inte heller påverkade hans psykadeliska upplevelse.
En svagare tryptamin som t.ex. svagdos svamp eller en lapp syra kanske inte skulle skickat honom såpass högt utan istället utlöst en snedtripp då AT'n fortfarande hade lågit i känningen.
Ingen aning, bara spekulerar.. Men vet iaf att jag personligen inte skulle ha psyket att trippa under en AT
Citera
2008-09-26, 12:14
Bannlyst
Ibogain

mvh
Citera
2008-09-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Hmm.. Själv har jag aldrig vågat trippa på någon slags avtändning öht.
Vet att folk som trippat (iofs aldrig på DMT) och mått 10x så dåligt som under avtändingen.
Aha, vad har det varit för substanster och doser? Har dom "fegat" och inte helt brutit igenom egobubblan eller bombade dom på hårt?
Citat:
En sak jag tänkte på är att kanske är DMT't såpass starkt så att din kompis aldrig hann känna av effekten av AT'n och att det därför inte heller påverkade hans psykadeliska upplevelse.
Så kan det säkert ha varit, och kanske inte endast p g a DMT:s styrka utan även för att det ger ett väldigt speciellt rus.
Citat:
En svagare tryptamin som t.ex. svagdos svamp eller en lapp syra kanske inte skulle skickat honom såpass högt utan istället utlöst en snedtripp då AT'n fortfarande hade lågit i känningen.
Ingen aning, bara spekulerar.. Men vet iaf att jag personligen inte skulle ha psyket att trippa under en AT
Mycket troligt, men mysteriet kvarstår: hur kunde DMT:t "reboota" honom i flera timmar efter att trippen hade lagt sig?
Citera
2008-09-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen-
Ibogain

mvh
Skulle du kunna utveckla? Har du tagit ibogain under en avtändning? Hur var i så fall detta? Blev din "hjärnas operativsystem" permanent "rebootat", d v s försvann dina abstinenssymptom fullständigt utan att komma tillbaka?
Citera
2008-09-28, 00:12
Medlem
Citrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Word!
Skulle du kunna utveckla? Har du tagit ibogain under en avtändning? Hur var i så fall detta? Blev din "hjärnas operativsystem" permanent "rebootat", d v s försvann dina abstinenssymptom fullständigt utan att komma tillbaka?

http://www.youtube.com/watch?v=Cowq9EqVjY4

Helt klart en intressant växt/rot.
Citera
2008-09-28, 00:47
Medlem
dominaxs avatar
Tror inte det är några problem att trippa på en avtändning. Problemen kan komma när man börjar landa och olika nojj blir extra påtagliga. Jag rekommenderar att man är utvilad och har planerat lite åtminstone, innan man slänger i sig en tripp. Så man är någorlunda "safe" när man landar.
Senast redigerad av dominax 2008-09-28 kl. 00:53.
Citera
2025-02-13, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citral
http://www.youtube.com/watch?v=Cowq9EqVjY4

Helt klart en intressant växt/rot.
Wow videon är 17 år gammal och än har inget hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in