2013-07-30, 10:51
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singelkille86
Jag hade nog inte rekommenderat och beställa ifrån Säkerhetsshoppen på nätet. Beställde där för över en månad sedan och har fortfarande inte fått min beställning. Det svarar varken på mail eller telefon då det har telefontid. (som är 2 dagar i veckan)

Jag tror jag blivit lurad.

Anmäl till polisen!
Citera
2013-07-30, 14:27
Medlem
tributals avatar
Det är visserligen semestertider...
Citera
2013-07-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Anmäl till polisen!

Det dummaste är att det ville ha förskottsbetalt och min första tanke var att det gav ett seriöst intryck när man kolla på sidan. Jag får nog i första hand göra en anmälan via allmänna reklamationsnämnden.

tributal. Ja, det har du rätt i men frågan är om han verkligen tar in någon sommarjobbare med tanke på att på allabolag så står det 0 anställda. Det kan visserligen vara så att det är gammal info. Men det gav intryck att det inte är så många som jobbar där.
Citera
2013-07-30, 19:03
Medlem
Citat:
Jag hade nog inte rekommenderat och beställa ifrån Säkerhetsshoppen på nätet. Beställde där för över en månad sedan och har fortfarande inte fått min beställning. Det svarar varken på mail eller telefon då det har telefontid. (som är 2 dagar i veckan)

Jag tror jag blivit lurad.

jag tror inte du blivit lurad som så , men vet att Emil som har säkerhetsshoppen skulle in och sitta lite i fängelse på ett tidspunkt, kan vara därför, och han är ensam om butiken..
Citera
2013-07-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
jag tror inte du blivit lurad som så , men vet att Emil som har säkerhetsshoppen skulle in och sitta lite i fängelse på ett tidspunkt, kan vara därför, och han är ensam om butiken..

Okej. Det låter ju inte så bra. Samtidigt lite komiskt om det nu är så att han sitter i fängelse och att han driver en webbshop med säkerhet. När jag ringde idag sa det i telefonen "Det är många som ringer just nu, var vänlig försök senare" eller något i den stilen. Så han kommer inte vara arbetslös antagligen när han kommer ut.

Finns det någon Dom från tingsrätten så man har ett hum om när han kommer ut? Eller vet du om det är något allvarligt han sitter inne för?
Citera
2013-07-30, 20:00
Medlem
HRTs avatar
Hujeda...driva säkerhetsbutik och sitta inne klingar ju rätt dåligt...om det stämmer
Citera
2013-07-30, 20:05
Medlem
tributals avatar
Tja, det var ju många gamla banditer som blev Sheriffer på äldre dar i den gamla västern. Verkar dock vara rätt många oseriösa aktörer i säkerhetsbranschen.
Citera
2013-07-30, 20:06
Medlem
Citat:
Okej. Det låter ju inte så bra. Samtidigt lite komiskt om det nu är så att han sitter i fängelse och att han driver en webbshop med säkerhet. När jag ringde idag sa det i telefonen "Det är många som ringer just nu, var vänlig försök senare" eller något i den stilen. Så han kommer inte vara arbetslös antagligen när han kommer ut.

Finns det någon Dom från tingsrätten så man har ett hum om när han kommer ut? Eller vet du om det är något allvarligt han sitter inne för?

var inget allvarligt som så, dom hade hittat en massa smugglarsprit på hans lager
som sagd vet jag inte om han sitter nu, vet bara att han skulle det nångång
Citera
2013-07-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
var inget allvarligt som så, dom hade hittat en massa smugglarsprit på hans lager
som sagd vet jag inte om han sitter nu, vet bara att han skulle det nångång

Ajdå, hade han inga övervakningskameror utanför butiken. Nej skämt åt sido. Tack iallafall för upplysningen. Jag får forska vidare i detta.
Citera
2013-07-31, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Hujeda...driva säkerhetsbutik och sitta inne klingar ju rätt dåligt...om det stämmer

Jo det stämmer. Ystads tingsrätt hade en dom med honom. Men han borde vara ute nu tycker jag. Med tanke på det var 2011. Det var smuggelsprit och brott mot vapen lagen.
Citera
2013-07-31, 14:02
Medlem
Citat:
Jo det stämmer. Ystads tingsrätt hade en dom med honom. Men han borde vara ute nu tycker jag. Med tanke på det var 2011. Det var smuggelsprit och brott mot vapen lagen.

då så ...
som sagt vet ej om han är inne men 2-3 år från dom tills man är inne stämmer nog bra , men det var bara en ide till varför han kanske inte svarade som sagt vet jag inte
Citera
2014-01-19, 00:27
Medlem
Emil sålde säkerhetsshoppen 2012 och han blev friad från alla misstankar ang smuggelspriten. Det är den nya ägaren som är väldigt oseriös. Han körde firman i botten och har nu startat upp i nytt namn. http://www.onsetscandinavia.se/se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in