Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-27, 20:05
Medlem
Vågat av honom att ta 4 livlinor . Tråkigt dock att han kände sig tvungen att bränna en livlina redan på 10000-kronorsfrågan . Visst han kan nog gå långt ändå och han verkar ha potential men vill man gå hela vägen bör man ha livlinorna kvar så sent som möjligt
Citera
2022-08-28, 12:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Vågat av honom att ta 4 livlinor . Tråkigt dock att han kände sig tvungen att bränna en livlina redan på 10000-kronorsfrågan . Visst han kan nog gå långt ändå och han verkar ha potential men vill man gå hela vägen bör man ha livlinorna kvar så sent som möjligt

Tyckte den var rätt svår för att vara på den nivån. Det är inte direkt några sporter som man hör om på daglig basis.

Frågan om Goliat kunde jag dock utan alternativ.
Citera
2022-08-29, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tyckte den var rätt svår för att vara på den nivån. Det är inte direkt några sporter som man hör om på daglig basis.

Frågan om Goliat kunde jag dock utan alternativ.
Ja förvisso. Dock tror jag ändå att dom flesta med lite sportintresse hade kunnat det .
Citera
2022-08-29, 09:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ja förvisso. Dock tror jag ändå att dom flesta med lite sportintresse hade kunnat det .

Jo, det är möjligt. Men frågorna upp till 10.000 ska väl ändå vara så enkla att även folk som inte är intresserade av ämnet klarar det. Nu minns jag inte om frågan var vilken sport som INTE innehöll släde och kjälke eller vilken som gjorde det, men oavsett hade man ju kunnat formulera de andra alternativen så att det rätta svaret hade blivit uteslutningsmetoden.
Citera
2022-08-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, det är möjligt. Men frågorna upp till 10.000 ska väl ändå vara så enkla att även folk som inte är intresserade av ämnet klarar det. Nu minns jag inte om frågan var vilken sport som INTE innehöll släde och kjälke eller vilken som gjorde det, men oavsett hade man ju kunnat formulera de andra alternativen så att det rätta svaret hade blivit uteslutningsmetoden.
Jag håller absolut med om att den var svår på den låga nivån . Jag personligen har dock sett betydligt lurigare frågor på den nivån
Citera
2022-08-31, 16:00
Medlem
225 000 kr var inte illa. Väntar på nästa miljonär!
Citera
2022-09-02, 23:41
Medlem
Herre jävlar vad lätt fråga på 75 000 kr om Döda poeters sällskap? Började själv tvivla och tänka "Fan kan det vara en kuggfråga?".
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-09-02 kl. 23:49.
Citera
2022-09-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Herre jävlar vad lätt fråga på 75 000 kr om Döda poeters sällskap? Började själv tvivla och tänka "Fan kan det vara en kuggfråga?".
Han fick en del väldigt lätta frågor ja . Dock var hans magkänsla inte så värst bra . Operation Overlord var han ju helt ute och cyklade på. Hade inte brorsan hjälpt honom hade han ju rykt .
Citera
2022-09-03, 19:57
Bannlyst
Det går långsamt i skallen på den här tanten.
Citera
2022-09-03, 20:08
Medlem
David som tävlade nu senast blandade och gav . Visst att han vann 225000 och det är bra pengar . Men han hade ingen vidare magkänsla. Gissade han ens rätt en enda gång på dom frågor han inte var säker på?
Citera
2022-09-03, 20:25
Medlem
Oerhört lurig fråga på 10000 . Inte lätt att hålla reda på vilka länder som ligger längst österut om man inte gillar geografi. Nu grejade hon visserligen den frågan ändå men hade hon åkt ut på den frågan hade det varit oerhört dråpligt. Ta nu inte detta som att det var en jättesvår fråga men för att vara på så låg nivå var den väldigt lurig . Knappast begärt att alla borde kunnat det .
Citera
2022-09-03, 20:48
Medlem
Citat:
Oerhört lurig fråga på 10000 . Inte lätt att hålla reda på vilka länder som ligger längst österut om man inte gillar geografi. Nu grejade hon visserligen den frågan ändå men hade hon åkt ut på den frågan hade det varit oerhört dråpligt. Ta nu inte detta som att det var en jättesvår fråga men för att vara på så låg nivå var den väldigt lurig . Knappast begärt att alla borde kunnat det .

Nu gällde frågan vilken stad som ligger längst västerut och det gjorde frågan mycket lättare än om frågan skulle varit vilken stad som ligger längst österut. Inget annat av de 4 alternativen var väl i närheten av det rätta alternativet Madrid?
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-09-03 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in